Avatar billede sebo Nybegynder
04. februar 2004 - 14:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Brænde på DVD-R med SuperDrive

Hej der...
Er rimelig ny med Mac så jeg håber i kan hjælpe.

Jeg har en iMac med SuperDrive og kan ikke finde ud af at brænde f.eks en DVD film. Det eneste jeg kan finde ud af at brænde er musik i iTunes.

Jeg kører MAC OS X version.10.02.6.
Der må være en brænder program med OS X, eller ikk? hvilken brænder program er bedst..? kan man hente en gratis et sted hvis det er?

Jeg sætter stor pris på hvis i kan hjælpe med dette.. Tak.
Avatar billede egonspock Seniormester
04. februar 2004 - 16:40 #1
hmm. Du spørger vist om en hel masse ting uden at vide det ;-)
Man brænder data ned på en DVD ved bare at stoppe den i drevet og så flytte filer dertil og så vil din iMac spørge om du vil brænde den, når du skubber den ud.
Hvis du vil have lidt mere kontrol over det, kan du evt. oprette et diskimage i Diskværktøj først, eller det de fleste vil gøre, købe Toast, som er et godt program til den slags kopiering. Der kommer også et par ekstraprogrammer med Toast, så man får noget for pengene.
Men hvis du vil brænde en film som du har stykket sammen i iMovie, skal du måske have fat i iDVD, og det nemmeste er at købe iLife04 fra Apple. Den har opdaterede udgaver af iMovie, iDVD og Garageband med udover iTunes og iDVD4, så den er næsten uundværligt under alle omstændigheder.
Hvis du vil more dig med at lave sikkerhedskopier af dine DVD'er kan du prøve med dette: http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/20778
Eller søg en smule på Versiontracker når du alligevel er der. Der er mange DVD-programmer at vælge imellem.
Avatar billede sebo Nybegynder
21. februar 2004 - 23:17 #2
mange tak for hjælpen ;)
Avatar billede sebo Nybegynder
21. februar 2004 - 23:20 #3
Forresten hvis en dvd film er over de 4,7GB hva gør jeg så for at få den til at passe på en dvd skive?
Avatar billede sebo Nybegynder
22. februar 2004 - 10:14 #4
hmm.. den kan ikke accepter svaret.
Avatar billede ferdinand.k Mester
13. juli 2004 - 13:18 #5
Avatar billede norbert Nybegynder
18. juli 2004 - 23:39 #6
Du skal trykke på det navn i venstre side som skal have pointene og accepter. :-)
Avatar billede sebo Nybegynder
12. september 2007 - 22:27 #7
:)