Avatar billede gudav Nybegynder
04. februar 2004 - 11:39 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Importer data til c5

Hejsa

Jeg vil høre om der er nogle der ved om man kan hente data fra en tekstfil ind i c5, og hvis man kan, hvordan?? :)
Avatar billede mariaf Juniormester
04. februar 2004 - 11:51 #1
Det kan man godt.
Hver felt skal selvfølgelig være formatteret korrekt - tal i talfelter, enums i enums, tekst i str.
Du skal vide hvilket kartotek, du vil indlæse i. Er det posteringer, så skal det gå via en kladde (ellers går der hat og briller i det). Er det et stamkartotek, f.eks. varenumre, så skal du have udfyldt de felter automatisk, der er nødvendige, og som ikke er med i filen - det kunne være varegruppe.
I princippet indlæser man via datamanipulation, hvor de forskellige felter så sættes op efter behov, og hvad filen indeholder. Lav en kopi af din C5 til at øve dig i, så du er sikker på at det går godt inden du laver det i dit daglige regnskab - revisorer er nemlig ikke så vilde med underlige datamanipulationer :-)
Avatar billede gudav Nybegynder
04. februar 2004 - 14:36 #2
Tak for det, jeg kigger på det