Avatar billede annedonnerman Nybegynder
04. februar 2004 - 11:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at skrive ud

Hej

Jeg sidder ved en computer her på mit arbejde - en højskole - og kan ikke skrive ud. Når computeren starter op, får jeg en meddelelse, som ser sådan her ud:
Programfejl
Spoolsv.exe har genereret fejl og lukkes af Windows. Programmet skal genstartes. Der oprettes en fejllog.
Vi anvender Windows 2000 Pro som styresystem.
Når jeg forsøger at skrive ud, får jeg besked om at gå ind i kontrolpanel under printere. Her ligger der kun ikonet: Tilføj printer.

Når jeg forsøger at gøre dette, får jeg meddelelsen:
Der kan ikke fortsættes på grund af manglende ressourcer. Udskriftsundersystemet er ikke til rådighed.
Dette selvom der stort set ikke er brugt nogen ressourcer.

Jeg håber, at der er nogen, der kan hjælpe. Vores edb-ansvarlige arbejder på det, men har ikke fundet nogen løsning. Han har også sat andre i gang med det, men det er heller ikke lykkedes for dem endnu.

Hilsen

Anne
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. februar 2004 - 11:23 #1
Din spooler er gået ned på maskinen. Det kan skyldes mange forskellige ting, men som oftest at der er en defekt driver på maskinen.

Du kan forsøge at starte spooleren igen, ved i en kommandoboks at skrive

Net Start Spooler

Det kræver formentlig administratorrettigheder.

Ellers er løsningen i første omgang at rydde op i driverfilerne på computeren, hvilket godt kan være svært.

før spooleren er oppe igen, kan du IKKE se hvilke printere der er installeret på computeren.
Avatar billede real_icebear Nybegynder
04. februar 2004 - 17:08 #2
Okey Ole, hvor ved man sådan noget fra??? Jeg prøvede og stoppe spooleren og min pc fik samme "symptomer" som annes, og da jeg startede den virkede det hele igen...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. februar 2004 - 11:43 #3
:-) Det ved man fordi man arbejder med det i mange mange år.....
Avatar billede annedonnerman Nybegynder
05. marts 2004 - 13:41 #4
annedonnerman

Okay - problemet er løst her på arbejdspladsen af vores informationsmedarbejder - men tak for rådet.
Avatar billede annedonnerman Nybegynder
23. august 2005 - 23:15 #5
Problemet blev som skrevet løst på arbejdspladsen, så hvordan lukker jeg egentlig spørgsmålet? Kan I hjælpe? Det er et stykke tid, siden jeg har været herinde sidst, men nu har jeg igen fået problemer, så hvor går man hen??? Eksperten - selvfølgelig.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. august 2005 - 11:26 #6
Du kan kun lukke ved at uddele points.
Og du kan kun uddele points til "svar" - ikke kommentarer.
Da du nu har svaret selv (og jeg også har svaret), har du mulighed for at lukke ved at give dig selv points, give mig points, eller at fordele points mellem os...

Hvem der skal have hvad er op til dig at vurdere :-)
Avatar billede annedonnerman Nybegynder
24. august 2005 - 11:34 #7
Jeg vil gerne give dig points.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. august 2005 - 11:48 #8
Jeg takker mange gange.