Avatar billede sarge Nybegynder
04. februar 2004 - 01:35 Der er 28 kommentarer og
2 løsninger

Windows langsomt

Jeg har et stort problem

Efter at have surfet og slukket min pc'er, så startede jeg den et par timer senere med det resultat at jeg ikke starter min pc'er hurtigt. Det tager den over 3 minutter at starte windows og normalt 18 sek.

Jeg kan ikke bruge systemgendannelse til noget da den ikke vil fungere optimalt.

Hvad er der sket for min pc'er
Avatar billede japex Nybegynder
04. februar 2004 - 01:40 #1
Går ud fra du har prøvet at genstarte flere gange, med samme resultat ...

Eftersom du sad og surfede kan du have trigget lidt gode sager :)
Prøv at køre adaware (husk at opdatere den inden du bruger den første gang) og et virusscan, medmindre du allerede har en scanner kørende.

http://www.lavasoft.de/software/adaware/
http://housecall.antivirus.com/housecall/start_corp.asp
Avatar billede sarge Nybegynder
04. februar 2004 - 01:42 #2
jeg har selv virusscan men jeg vil lige prøve det du siger
Avatar billede sarge Nybegynder
04. februar 2004 - 02:05 #3
Det fungerer stadig ikke den fandt ikke noget specielt

desværre
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2004 - 02:59 #4
Prøv at kør en test på dine ram, med fx memtest86.
Eller skriv msconfig og se hvad der starter op når du booter din pc.
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2004 - 03:04 #5
Msconfig i start kør.
Avatar billede magictouch Nybegynder
04. februar 2004 - 07:09 #6
Er der nogen steder den "hænger" eller er det hele opstarten der tager lang tid?
Avatar billede ird Praktikant
04. februar 2004 - 09:01 #7
tjek evt alt du har i din jobliste med denne side

http://answersthatwork.com/Tasklist_pages/tasklist.htm

Hvilken antivirus har du, for jeg har hørt lidt om at AVG får pc'en til at hænge
Avatar billede bulbous Nybegynder
04. februar 2004 - 12:14 #8
Jeg havde samme problem. Men så downloadede jeg Bootvis fra et eller andet sted. Bootvis er et Microsoft program som bl.a. kan findes her: http://www.softpedia.com/public/cat/12/2/12-2-1.shtml
Kørte optimeringsfunktionen og så var den ok igen.
Det kan også være en driver, der laver problemer for dig, så måske skal du afinstallere et eller andet...

Husk at give mig points hvis det fungerer ;-)
Avatar billede arlet Juniormester
04. februar 2004 - 12:18 #9
Hvis der ikke er noget af det andet, der har hjulpet, så smid en hijackthis, så ´kan vi se om det er snavs, der er problemet.

Hent en hijackthis : http://www.arlet.dk/kunhjt.htm
Avatar billede serverservice Praktikant
04. februar 2004 - 13:25 #10
Du skal køre scandisk eller et andet værktøj: hvilken Hd har du?
så skal du defragmenetere.
Du bør køre en onlinecan også: http://housecall.trendmicro.com/
Avatar billede sarge Nybegynder
04. februar 2004 - 20:09 #11
jeg har prøvet bootvis men den kunne ikke køre og er nu igang med arlets bud
Avatar billede sarge Nybegynder
04. februar 2004 - 20:18 #12
jeg har også lige formateret min pc'er men den fryser i startbilledet som jeg har fortalt men efter 1 1/2 minut starter den normalt op
Avatar billede magictouch Nybegynder
04. februar 2004 - 20:22 #13
Bootvis kunne ikke køre, har du SP1 inde?
Avatar billede sarge Nybegynder
04. februar 2004 - 20:34 #14
hehe du siger noget :-)
Avatar billede sarge Nybegynder
04. februar 2004 - 20:54 #15
Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 20:53:30, on 04-02-2004
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Medion\PowerCinema\My_TV\Agent.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Documents and Settings\Rasmus Grejsen Lynge\Skrivebord\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.signon.stofanet.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [MSConfig] C:\WINDOWS\PCHealth\HelpCtr\Binaries\MSConfig.exe /auto
O4 - HKLM\..\RunServices: [RegisterDropHandler] C:\PROGRA~1\TEXTBR~1.0\Bin\REGIST~1.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console (HKLM)
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2003120501/housecall.antivirus.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?38021.2977777778
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey®) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {E87F6C8E-16C0-11D3-BEF7-009027438003} (Persits Software XUpload) - http://aab.klubfodbold.dk/admin/Editors/Upload/XUpload.ocx
Avatar billede arlet Juniormester
04. februar 2004 - 21:57 #16
Det er ikke snavs, der bloker det.

men du har ikke sp1 inde, hent den her:
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Avatar billede sarge Nybegynder
04. februar 2004 - 22:00 #17
er igang med at installere den
Avatar billede sarge Nybegynder
04. februar 2004 - 22:38 #18
Nu er SP1 installeret og har kørte bootvis og det hjælper ikke noget
Avatar billede serverservice Praktikant
05. februar 2004 - 00:21 #19
hvis du har haft virus eller andet snavs er det nok en god ide at lave en repair af dit system.
Repair

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyindstalation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det dit aktuelle drev..
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341
Avatar billede sarge Nybegynder
05. februar 2004 - 02:10 #20
problemet med den løsning er at den ikke tager sig af det reele problem da jeg formateret C: drevet fuldstændigt og installerede nyt styresystem
Avatar billede magictouch Nybegynder
05. februar 2004 - 08:27 #21
Men fortæl lige, om den hænger et sted eller er det hele processen der er langsom, det gør det lidt nemmere at hjælpe;)
Avatar billede sarge Nybegynder
05. februar 2004 - 14:53 #22
den hænger efter start når den har fundet 2,6 Gzh, og så fryser den og der går lang tid før finder IDE drivers, og så RAM og så kører den nogenlunde "normalt" og så starter windows op og virker godt nok
Avatar billede serverservice Praktikant
05. februar 2004 - 14:57 #23
Det lyder som noget bios setup . har du loadet bios otimized defaults?
Avatar billede sarge Nybegynder
05. februar 2004 - 14:58 #24
ja det mener jeg har gjort på et tidspunkt da jeg måske troede at det kunne hjælpe
Avatar billede serverservice Praktikant
05. februar 2004 - 15:01 #25
gør det lige igen, hvis du ikke er sikker.
Avatar billede magictouch Nybegynder
05. februar 2004 - 15:06 #26
Der er en side her der er værd at kigge på, der er rigtig mange tips, og det er nemmere, du selv kigger på den:)http://www.windowsxpatoz.com/cgi-bin/performance/index.cgi

Det skyldes ikke min dovenskab*S*
Avatar billede serverservice Praktikant
05. februar 2004 - 15:31 #27
I bios skal den fastdetecte ram og din hd skal stå til lba. den skal autodetecte din cdrom.
se lige hvilke indstillinger der er mht. ram.
Avatar billede sarge Nybegynder
06. februar 2004 - 15:21 #28
til dannyboyd

Det gør den allerede og det hjælper ikke noget
Avatar billede sarge Nybegynder
06. februar 2004 - 19:23 #29
Jeg blev så gal på min pc'er at jeg sparkede til den og den har fungeret lige siden, men jeg kan ikkesige hvad det var men jeg vil gerne tak jer alle med de gode råde , men der er nok mere mellem harddisk og RAM
Avatar billede magictouch Nybegynder
06. februar 2004 - 19:31 #30
*S*