Avatar billede Jman Praktikant
03. februar 2004 - 22:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Egen, personlig 404-fejl side

Jeg har webhotel hos wannafind. Jeg er ved at lave et nyt design og der vil derofor være mange ting, der ikke ligger "hvor de plejer". bl.a. en del grafik, jeg har lavet til brugere her på Eksperten.
Er det muligt at detect'e når der sendes en request på en side/et element, der ikke længere findes og så lave en personlig 404-fejl side med tilhørende forklaing på dette ?
Sætter 15 point af, da jeg nok forventer et NEJ, og så er det nok ikke flere point værd. Men jeg betaler gerne flittigt af mine point for flittig hjælp  c",)
Avatar billede nute Nybegynder
03. februar 2004 - 22:35 #1
nu kender jeg godt nok ikke wannafind, men det kræver at du sætter op noget på IIS'en. du bør høre med wannafind om det er muligt at gøre det hos dem. alternativt tjekke deres FAQ, hvis de har én.

det at lave en personlig 404 side er ikke så svært - hvordan du gør det, kan du se her:

http://www.15seconds.com/issue/980210.htm

/nute
Avatar billede Jman Praktikant
03. februar 2004 - 22:37 #2
jeps - den er jeg med på, men wannafind er ikke så glade for at pille ved standarderne ;)
Avatar billede nute Nybegynder
03. februar 2004 - 22:43 #3
så vil jeg påstå at du ikke kan lave om på det ... du er nødt til at sætte det op i din IIS

/nute
Avatar billede Jman Praktikant
04. februar 2004 - 01:23 #4
nej, det mente jeg heller ikke - skulle bare have det bekræftet  c",)
Hit med et svar
Avatar billede japex Nybegynder
04. februar 2004 - 01:29 #5
smid nedenstående i .htaccess

RewriteEngine on
RewriteRule ^(.*\.php) $1 [QSA]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteRule ^(.*[^.php|/])$ side.php?page=$1 [QSA]

så bliver alle requests "viderestillet" til side.php og så kan du lave din egen 404 side der hvis du har lyst ... ovenstående kode tilføjer også selv .php og lidt.... er ikke nok inde i .htaccess til umiddelbart at skrive præcis det du vil have, men leg lidt med det.
Avatar billede japex Nybegynder
04. februar 2004 - 01:33 #6
ja flot .... jeg ser lige at det her er ASP ... ved ikke om .htaccess har nogen indvirkning på IIS.
Avatar billede nute Nybegynder
04. februar 2004 - 10:13 #7
japex >> .htaccess != IIS