Avatar billede tarsand81 Nybegynder
03. februar 2004 - 22:19 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Pc'en starter for langsomt op.

Jeg ved at det er Norton antivirus 2000, der er synderen. Jeg har sat antivirus til at starte med det samme windows åbnes. Så går det langsomt.
Så har jeg prøvet at sætte den til ikke at åbne når windows starter, så er opstarten lige pludselig meget hurtig.
Men, så skal jeg jo huske at slå den til efter opstarten, og det kan jo være katastrofalt at glemme det en enkelt gang.
Er der ikke noget jeg kan gøre?

Jeg ved godt at det er et luksus problem, men det er nu irriterende at sidde og vente.
Avatar billede chalde Seniormester
03. februar 2004 - 22:49 #1
Du kunne prøve med et andet virusprogram, f.eks et af de gratis:
http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm
avast eller avg.
Personligt er jeg skuffet over norton 2003. Har lukket 3-4 vira ind hos mig. Har sagt til mig selv, at sker det igen, så bliver norton skiftet ud med et gratis. Bonus ved de gratis:
1) Gratis selvfølgelig
2) Ikke nær så tunge som norton, og derfor en hurtigere opstart
Avatar billede tarsand81 Nybegynder
03. februar 2004 - 22:51 #2
Jooo, det kunne jeg selvfølgelig... Men, det har nu virket ok, der har ikke været nogle vira inde i den tid jeg har haft den. Og jeg er heller ikke generet af popups.
Avatar billede -bom- Nybegynder
03. februar 2004 - 22:53 #3
Jeg har havt samme problem hos en kunde.
jeg afinstallerede NAV 2000 og .......
kan ikke lige huske om jeg fjernede alt omkring NAV ir RegDB ......
men jeg installerede en NAV 2001 og så var der ikke mere bøvl.

sidder lige ob bliver i tvivl om det var en 2001 der lavede balade og så blev til en 2002

men hva, .... du skal vel også til at ha en v. 2004
Avatar billede -bom- Nybegynder
03. februar 2004 - 22:57 #4
chalde --> kan det tænkes at du ikke har været hurtig nok til at få opdateret ????
er meget glad for Norton/Symantec.

men for det meste er det så i en corporate edition.
Den er rigtig stabil.
Avatar billede tarsand81 Nybegynder
03. februar 2004 - 23:07 #5
Hov, undskyld, jeg skrev forkert. Det er Norton Antivirus 2002 jeg har.
Nej... Jeg tror NAV 2002 er fint til mig, og det kan jo opdateres hele tiden, så jeg behøver vist ikke 2004.
Avatar billede chalde Seniormester
03. februar 2004 - 23:11 #6
-bom- -> Kører liveupdate+windowsupdate hver dag. Den sidste virus/trojaner jeg fik blev først kendt som trojaner et par dage efter jeg havde haft den/fået fjernet den.
Ved bare, at jeg nok ikke gider smide penge efter endnu en norton hvis den ikke kan beskytte mig optimalt. Firewallen i internet security er skam fin nok, medmindre norton ikke når at stoppe en af de vira jeg havde inde. Lukkede nemlig for norton (vel at mærke uden man kan se det), og derefter var der frit slag for hackere/andre vira.
Avatar billede -bom- Nybegynder
04. februar 2004 - 23:08 #7
chalde --> lyder af sy r.., man kan jo være uheldig.
Det er nok det største problem ved Norton/symantec at deres LiveUpdate ikke er helt optimalt, det skriver selv at man kun kan regne med at LiveUpdate bliver opdateret 1 gang om ugen (onsdag) bortset fra ved security risk 3-4 stykker så lægger de den ud med det samme. Ret underligt.
For gå man på deres FTP site og henter deres fil så er den opdateret dagligt (altså hvis der er fundet nye vira).
Det er også her fra man henter til en SAV CE.
(min egen konklution, de mener ikke at private er så udsat, 'it sucks')
Avatar billede chalde Seniormester
04. februar 2004 - 23:17 #8
-bom- -> Har du et link til deres ftp?
Avatar billede -bom- Nybegynder
05. februar 2004 - 00:02 #9
ftp.symantec.com
under public/english_us_canada/antivirus_definitions/norton_antivirus/
evt. under static
det er det samme som:
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/download/pages/US-N95.html
Avatar billede -bom- Nybegynder
05. februar 2004 - 00:06 #10
Vil nok anbefale at bruge Http for dem der ikke ved hvad de skal hente.
Der kan man trods alt se hvilke produkt/OS filerne hører til.
Avatar billede -bom- Nybegynder
05. februar 2004 - 00:07 #11
Vil nok anbefale at bruge Http for dem der ikke ved hvad de skal hente.
Der kan man trods alt se hvilke produkt/OS filerne hører til.

omskrivning (lyder af sy r.. - skulle ha været - Lyder af sur R..)
Avatar billede chalde Seniormester
05. februar 2004 - 00:25 #12
thx :-)
Avatar billede tarsand81 Nybegynder
05. februar 2004 - 11:19 #13
f