Avatar billede netrom_1979 Nybegynder
03. februar 2004 - 21:47 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kæmpe problemer med mit radeon 9600xt

Hej

Jeg har et kæmpe problem med mit graffikort radeon 9600xt 256 mb. Købte det for ca 1½ måned siden og det har virket perfekt indtil for ca 3 dage siden. Da formaterede jeg min harddisk, og installede windows om igen, sammen med driverne til graffikortet+ alt andet,  siden har mit graffikort virket MEGA ustabilt. Når jeg spiller kommer der en slags små striber ned af skærmen som om billedet hakker, og nogle gange genstartet computeren og så komemr der en meddelese om at ati driveren ikke fungerede. Har både prøvet at installet nogle nyere og lidt ældre drivers men det hjælper ikke rigtig. Please jeg har ikke den store forstand på computer så jeg har virkelig brug for jeres hjælp.
Avatar billede andersenph Nybegynder
03. februar 2004 - 22:00 #1
Har du et andet kort du kan prøve med for at se om den også laver fejl med det?
Har du installeret alle drivere til bundkortet? Der følger gerne en cd med drivere med til det.
Hvis maskinen kører med et andet kort, skal kortet retur på garantien
Avatar billede ird Praktikant
04. februar 2004 - 08:36 #2
Sikker på du har alle updates til windows?
Avatar billede thedemonhunter Nybegynder
04. februar 2004 - 13:07 #3
når du installere nye drivere tild dit grafikkort afinstallere du så de gamle først har nemlig hørt lidt om at det ikke er alle filer der bliver overskrevet og det derfor ikke virker med nye drivere med mindre du afinstallere dine gamle drivere
Avatar billede netrom_1979 Nybegynder
05. februar 2004 - 14:32 #4
taf for de gode råd. Har lige fået denne meddelse da jeg startede windows op.

Driveren til skærmenheden kunne ikke udføre en tegnehandling. Kontakt producenten af enheden for at få en driveropdatering

Skærmdriveren til Radeon 9600 Series er muligvis årsagen til, at systemet bliver ustabil

Har en af jer nogen ide om hvad det betyder???
Avatar billede thedemonhunter Nybegynder
05. februar 2004 - 14:36 #5
afinstallere dine drivere og hent nogen nye :D kan hentes på blandt andet www.tweakup.dk
Avatar billede netrom_1979 Nybegynder
05. februar 2004 - 14:43 #6
hej har prøvet det men det hjælper ikke rigtig. prøver det igen.Er ved at hente de nyeste driver fra ati´s hjemmeside.
Avatar billede ird Praktikant
06. februar 2004 - 08:16 #7
Prøver igen! Har du alle updates til windos?
Avatar billede netrom_1979 Nybegynder
06. februar 2004 - 16:05 #8
hej igen ja jeg har alle updates, har læst et sted at dette graffikort ikke virker hvis man har en microsoft mus installeret, har afinstalleret min mus og har ikke haft problemer siden, måske er det derfor nu må jeg se, eller vender jeg tilbage efter flere gode råd:) hvordan deler jeg mine points ud til jer?
Avatar billede ird Praktikant
06. februar 2004 - 16:08 #9
beder dem du vil give point smide et svar. Derefter kommer en en boks frem i højreside med navne der kan du så fordele point
Avatar billede ird Praktikant
06. februar 2004 - 16:09 #10
Avatar billede ird Praktikant
08. februar 2004 - 09:24 #11
Fik du svar nok opretter :)
Avatar billede thedemonhunter Nybegynder
08. februar 2004 - 11:39 #12
hmm tror jeg vil skrive mig dette bag øret at det ikke vil spille sammen med en microsoft mus :D:D
Avatar billede ird Praktikant
16. februar 2004 - 12:32 #13
Mon her kom feedback omkring problemet ?