Avatar billede zwipe Nybegynder
26. januar 2001 - 13:37 Der er 14 kommentarer

Problemer med geforce2 MX

når man fx spiller spillet counter-strike går min pc fuldstændig i baglås. Jeg kan ikke gøre andet ind at genstarte computeren
med Ctrl Alt Delete.
Hjælp mig med at fikse det.
Avatar billede teknik Juniormester
26. januar 2001 - 13:47 #1
Prøv at veksle mellem originale drivere og detonator drivere.

Hvis dit bundkort er med VIA chipsæt, så prøv at installere nyeste drivere

Prøv at installere DirectX 8
....

Hvis ikke det hjælper, så overvej at opgradere BIOS

og at prøv evt. at clocke kortet ned, for at afgøre om det er et overophedningsproblem.

...kontroller at kortet ikke deler IRQ værdi med andre kort

mvh :-)
Teknik
Avatar billede hotpop Novice
26. januar 2001 - 14:05 #2
Teknik>opgradere til DirectX 8??? Undskyld, men det kan da kun være som en absolut nødløsning da den jo ikke er til at komme af med hvis den først er installeret! Desuden er det ikke sikkert at alle spil er fuldt kompatibel m. DirectX 8.
Avatar billede teknik Juniormester
26. januar 2001 - 14:42 #3
>>hotpop
...for det første kan man godt fjerne DirectX 8...kræver blot et simpelt hjælpeprogram
...for det andet har jeg ikke hørt om bare ét spil, som er \"inkompatible\" med DirectX 8
...Kan du evt. nævne nogen?? - for det ville jo være relevant! info.

...evt. Counter-Strike....?? for det er jo eksemplet her.....
Mig bekendt kører CS fint under DirectX 8, og de nye detonator drivere fungerer (iflg. sædvanligvis meget pålidelig kilde) rigtig godt sammen med DX8.

>>zwipe
mht. CS alene,... så prøv evt. om du kan køre ved at vælge Direct 3D i stedet for Open_GL

Avatar billede joe13 Nybegynder
26. januar 2001 - 18:52 #4
>>Teknik...
Open_Gl kører da bedrer end Direct 3D...eller hvad?
De der Detonator Drivere hvad er det fornoget hvad kan de som de originale ikke kan og hvor kan man hente dem???
Avatar billede jaue Nybegynder
26. januar 2001 - 23:38 #5
http://www.tweakup.dk/drivere.htm, her er et godt sted, med nye drivere til Geforce, og her er de nyeste til bundkortet http://www.tweakup.dk/filer.htm, prøv med dem, og Direct X 8.0. Det er helt klart bedre
Avatar billede madse Nybegynder
27. januar 2001 - 17:53 #6
Ellers så prøv Direct X 8.0a!
Avatar billede devil_dk Nybegynder
27. januar 2001 - 19:25 #7
Hvorfor skriver folk ikke hvad derrse system består af så som bundkort,cpu,ram,lydkort,hd og hvad de nu ellers har i den *LOL*
Avatar billede devil_dk Nybegynder
27. januar 2001 - 19:30 #8
Joe13 Detonator Drivere er drivere der udgives af Nvidia dem som laver chippen til kort som Geforce 1 og 2 ,geforce 2 mx og tnt 1 og tnt 2.
disse drivere er så dem som de forskellige fabrikanter laver mere eller mindere om på for at de for FX et gillimot ge2 mx til at skrive at du har et guillemot ge2 mx kort i maskinen istedet for bare at skrive Ge2 mx :)
jeg køre som regel selv med dem fra min fabrikant da jeg mener de kender bedst det kort de selv har lavet :)
Avatar billede hotpop Novice
27. januar 2001 - 21:00 #9
devil_dk> fordi det sjældent er det der er problemet. Da jeg læser hans brev som at det kun er counter-strike der er problemer med, skal manden jo ikke til at opdatere bios, gfx-kort drivere, lydkort drivere m.m. vel?
Avatar billede vuffe Nybegynder
28. januar 2001 - 16:53 #10
Prøv hvis du ikke har gjort det, at installere VGARTD driveren i \"standard\" mode.
Avatar billede teknik Juniormester
28. januar 2001 - 22:14 #11
>>Joe13
Detonator er som devil_dk siger en Universel driver til grafikkort med chips fra Nvidia  - Kan hentes på www.nvidia.com
Det adskiller sig typisk kun marginalt fra Kortproducentens, men spilproducenterne har typisk testet med detanator, fordi det er \"kernen\" - også i Kortproducentens drivere.
Detonator er typisk lidt mindre \"kompliceret\" indrettet.

Mener også at Open_GL er bedre...den med Direct3D er kun en lappeløsning.
Som måske kunne få spillet til at køre.

Avatar billede safri2 Nybegynder
19. april 2001 - 10:13 #12
Er det en Compaq Pressarior ?

/safri2
Avatar billede roxybager Nybegynder
06. maj 2001 - 13:12 #13
Jeg har selv Asus A7V + Creative geforce2 Mx

Den har jeg et problem der ligner.

Q. I have an A7V motherboard and I have instability or tearing problems with the GeForce. How can I fix it?
Thanks to Markus Weissmann who told me about this solution from Creative Labs:

A.
The ASUS A7V runs at 3.56V by default. Try changing this to 3.31V or 3.35V

det er noget der hedder VIO = Strøm til Pci, Agp & Cpu IO Buffer.
Opsætnig manuelt på dit motherboard (Ofte står det ikke i bios, jumper 8 på asus a7v)
Sæt power ned på det laveste Jumper 1-2 heller helt fjerne jumper.

NB. Fordi mange MX Kort har et varme problem.
Du kan vælge at sætte en Blue Orb på istedet
få klip version, så er den nem og fjerne hvis du evt. ikke har plads til den ved senere opgradering....

Iøvrig MX Er ikke noget af værdi
køb Prolink PixelView GeForce2 Pro GTS

Chippen.dk
Avatar billede roxybager Nybegynder
06. maj 2001 - 13:17 #14
Undskyld http://www.chippen.dk

jeg er ikke fra chippen.dk
kun en oplysning om hvor det er billigst idag
6-5 2001 Kl 13:28 ......

Iøvrigt super hjælp til alt af CS typer
medlem af en de ældste Cs clan i danmark
Ring evt. til ham med hensyn til dit problem.

Tlf. 86220933

Kl 10:00 - 18:00