Avatar billede blumis Nybegynder
03. februar 2004 - 20:23 Der er 10 kommentarer

Min Samsung SyncMaster MB957 19" er uskap i siderne

Hej Eksperten!

Jeg har et problem med min nye skærm. Den er uskarp i højre og venstre side, der går nogle vandrette linier hele vejen ned i begge sider, som gør disse områder ret uskarpe. Områderne er ca. 8 cm bredde. På midten af skærmen er der ingen problemer, det står helt skarpt.
Da dette er min første skærm som er fladt udformet, er jeg i tvivl om dette er normalt. Det irriterer mig meget og jeg overvejer kraftigt at reklamere.
Jeg har leget med instillingerne, men uden held. Kan det være mit skærmkabel?
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. februar 2004 - 20:29 #1
Har du installeret driveren til din skærm?
(skærm - ikke skærmkort)
Avatar billede blumis Nybegynder
03. februar 2004 - 20:32 #2
Ja det har jeg, fra den medfølgende CD.
Avatar billede blumis Nybegynder
03. februar 2004 - 20:33 #3
Ja det har jeg, fra den medfølgende CD.
Avatar billede soerenm Nybegynder
04. februar 2004 - 14:07 #4
Jeg tror du skal lære at leve med det, eller skifte skærm. En ordentlig skærm koster altså penge - og Samsung kan ikke rigtigt være med i opløbet når det handler om billedkvalitet, men de er jo billige nok :)
Avatar billede lede Nybegynder
14. februar 2004 - 18:21 #5
Kære soerenm,
Venligst undgå at sprede din uvidenhed om skærme i offentligt rum, verdens største producent af monitorer, Samsung, laver nogle af verdens bedste skærme, især til prisen, spørg bare andre "eksperten" medlemmer.
Det er rigtigt at Samsung ikke laver ekstreme crt skærme, der koster mange penge, dertil er markedet for lille, men til prisen får du ikke bedre skærme end Samsung, og er selv den billigste Samsung uklar i siderne, er det en fejl, ikke et udtryk for manglende kvalitet, ellers bliver man ikke verdens største producent, og den producent i verden der har vundet flest skærmtest.

Blumis, din 957MB er en kanon god skærm.
Hvis den ikke står tydeligt i siderne, og du har prøvet alt, skal du klage til www.infocare.dk, da du har 3 års on-site ombytning på ALLE Samsungs skærme.
Den skal stå klokkeklar over det hele, så det tyder på en bytter.
Avatar billede soerenm Nybegynder
14. februar 2004 - 19:38 #6
Kære lede: Nu er diskussioner der drejer sig om skærme jo ret subjektive, og Samsung er altså efter min mening en gang billigt plastichalløj - du snakker pris/ydelse, jeg snakker ydelse....dine argumenter holder kun i det første udgangspunkt. Så som du siger...venligst lad folk have deres holdninger, så kan du jo have dine.

Blumis, din 957MB er en kanon god skærm til prisen (sikkert)....kan du så være med lede?
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. februar 2004 - 19:44 #7
En 957 ER en god skærm til prisen!
Til den pris kan man ikke forlange at billedet står knivskarpt.
Avatar billede lede Nybegynder
15. februar 2004 - 00:08 #8
Samsung er en gang billig plastichalløj ?
Prøv at underbygge dine påstande, istedet for bare at nedgøre.
Hvad sammenligner du med ?
Du taler om ydelse, prøv f.eks. at sammenlign ydelsen på en Samsung skærm med et hvilket som helst andet produkt.
Nu har jeg været i IT-branchen i 18 år, og bortset fra ekstremt dyre special-skærme, kender jeg ikke bedre produkter end Samsung, så fortæl mig hvad du mener ikke er et plastic-halløj produkt i dine øjne ?
Jeg har solgt mere end 30.000 skærme igennem de 18 år, og bliver i dag rådført omkring indkøb af skærme og printere af nogle af de største offentlige og private virksomheder i Danmark samt de største EDB-forhandlere, så der må virkelig være noget jeg er gået glip af, og så skal jeg være ærlig at sige at det gør mig harm at nogen nedgør et mærke som Samsung, fuldstændig uden beviser eller underbyggende kommentarer.
Det svarer til at jeg påstår at Real Madrid er et lortehold.....
Selvfølgelig skal folk have lov til at have deres meninger, men på dette site beder folk om hjælp af andre med mere erfaring, og for det første tyder det ikke på at du har særlig meget, og for det andet er det vel ingen hjælp at nedgøre Samsung ?!?
Så hellere holde sin mening for sig selv, eller udtrykke den i et forum hvor folk beder om en mening, og ikke hjælp,
Og jo Blumis, du skal forlange at den står lige skarpt over det hele, for det gør den normalt (erfaring).
Avatar billede soerenm Nybegynder
15. februar 2004 - 13:06 #9
Kære lede: Du føler dig godt nok trådt over tæerne hva'? Dit "CV" kan jeg ikke bruge til det helt store - det kan ikke ændre ved en objektiv holdning til hvad en skærm skal kunne yde, også til prisen. Få lige din puls ned under 200 og tag en slapper.

"Så hellere holde sin mening for sig selv, eller udtrykke den i et forum hvor folk beder om en mening, og ikke hjælp"... ja tak...det kunne man sige om dig - dine sure opstød hjælper ikke nogen!

"Jeg har solgt mere end 30.000 skærme igennem de 18 år"...ok...og hvad så...kiggede du på dem alle sammen inden de røg over "disken"?

Subjektiv holdning til Samsung CRT
Indvendig belægning brænder hurtigt ud og bliver "gylden".
Opdateringsfrekvenserne er ikke dårlige, men ej heller imponerende.
Alle de features omkring indstillinger til tekst/film osv. er muligvis et salgsparameter, men næppe meget andet - en ordentligt kalibreret og indstillet
skærm kan det hele - uden at man skal sætte skærmen i "Text sharp hokus pokus" mode - det er ligegyldigt featurelir til folket.

Så lede tag en tudekiks og stop lige med at være fornærmet over at hele verden ikke synes at Samsung er topdollar. Og i øvrigt - Real Madrid er et lortehold....
Avatar billede lede Nybegynder
16. februar 2004 - 04:58 #10
Kære Soerenm,
Jeg føler mig ikke trådt over tæerne, og min puls har aldrig været over 60 under skriveriet af dette, men derfor synes jeg at dumme kommentarer kræver et svar.
På intet tidspunkt har du givet eksempler på andre bedre skærme end Samsung, og hvis du nedsabler et mærke, og foreslår at blumis skal skifte sin skærm til noget andet, så kunne du vel udsprede din enorme viden, og give ekspempler på noget bedre.
Det gælder især også når du skriver sådan noget vås om at den indvendige belægning brænder hurtigt ud og bliver gylden.
Kvaliteten af den fosfor coating Samsung bruger er den bedste i branchen, så belær os nu om hvem der bruger en bedre fosfor ?!?
Igen omkring opdateringsfrekvensenser, ja men så kom da med eksempler på nogle som har en bedre ?!?
Og hvad med små punkter som båndbredde, billedkvalitet, punktstørrelser osv., venligst inkluder os i din alvidenhed omkring skærme og fortæl os hvem det er som laver så meget bedre skærme, vi venter spændt.
Med hensyn til "hokus pokus" må jeg formode at du mener Highligth Zone, Magicbrigth, og Mouscreen.
De to første er til at gøre skærmen mer klar og lysstærk når den bruges til specielle formål såsom film og spil, og Mouscreen er en genial løsning til at indstille skærmen fra PC'en, istedet for at sidde og fumle med knapperne foran på skærmen.
Det kan godt være at den slags ikke er til "folket", og netop derfor er disse features kun at finde på high-end skærmene, og ikke standard skærmene, og for det andet har jeg hørt fra mange hardcore brugere af kvalitets skærme, at de faktisk bruger disse features, især Mouscreen, som enhver der bruger sin skærm i mange forskellige indstillinger vil synes er rigtig smart.
Jeg er for gammel til at tude, men er ikke fornærmet på nogen måde, jeg kunne bare godt tænke mig at når man gav folk råd på "eksperten", at der så lå lidt erfaring og intelligens i svaret, og ikke bare ubegrundet nedgørelse af produkter, uden at man kommer med alternativer.
Jeg har selv testet/kigget på hundredevis af forskellige skærmer fra mange leverandører, og har læst hundredevis af test af skærme. Jeg har også læst folks holdninger på "eksperten" til de Samsung skærme de har købt, og forslår andre at købe.
Så derfor synes jeg at du skal belære os om hvad der er bedre end Samsung, gerne med underbyggede argumenter, så kunne det være at vi kunne lære noget her på sitet..