Avatar billede hottadpole Nybegynder
03. februar 2004 - 20:15 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Batteri eller ej.

Jeg har med undren set at mange her på stedet rådes til at fjerne batteriet i 10-30 min. når bios skal nulstilles. Og det skal den jo når man får lavet en ups. Hvorfor ikke bruge den dertil indrettede jumper oftest benævnt jbat der er lavet til samme formål. Jeg mener at kunne gennemskue at hvis strømkablet fjernes samtidig med at jumperen ændres må det give samme resultat som at hive batteriet ud. Og det ta'r kun 10 sek. Men det er måske mig der ta'r fejl?
Avatar billede michaelvandersen Nybegynder
03. februar 2004 - 20:22 #1
Nææh, du har fuldstændig ret, men der er bare det ved det at der er forskel på hvad man skal gøre for at resette bios'en med jumperen. Nogle computere skal man fjerne jumperen og andre skal man flytte jumperen en tand. Så er det lettere at sige at man bare skal fjerne batteriet.
For øvrigt behøver man ikke at vente 10 min. efter man har taget batteriet ud, 10 tryk på powerknappen fjerner som regel det sidste strøm fra computeren og bios, og derved resettes bios.
Avatar billede fromsej Praktikant
03. februar 2004 - 21:17 #2
Det afhænger fuldt og helt af bundkortet, hvad man skal gøre.
Derfor er det ofte nødvendigt med en manual.*S*
Avatar billede hottadpole Nybegynder
04. februar 2004 - 06:31 #3
Det ser ikke ud til at der er andre der vil give et bud. Hvis i begge lægger et svar deler jeg gerne rundhåndet ud. :) I øvrigt læser rigtige mænd ikke manualen før der står røg ud af dyret. lol
Avatar billede fromsej Praktikant
04. februar 2004 - 16:17 #4
*LOL*