Avatar billede ko-manden Nybegynder
03. februar 2004 - 17:36 Der er 3 kommentarer

Linux og Windows netværk?

jeg skal have netværk mellem 2 computere lige nu begge med Windows men jeg vil ændre den ene's styresystem til Linux har prøvet en gang men kunne hverken få adgang til netværk eller (fælles) internet!
Når man så går tilbage til sit windows virker alt perfekt!
Vores computere er sat op som vist herunder

com1 router com2
  |_____|____|
        |
      switch

Jeg har også fundet nogle manualer(fra vores internet udbyder) frem om hvordan vi skulle sætte internettet op her er ikke linux betyder det at deres forbindelse ikke kan køre under linux?

Hvad skal jeg gøre for at få vores netværk til at virke? Hvis det altså er muligt
Avatar billede riversen Nybegynder
03. februar 2004 - 17:48 #1
for at linux og windows skal være i stand til at snakke sammen, skal du have installeret samba.

For at give linux adgang til internet, skal du bare sørge for at sætte gateway og dns'er op ligesom på en windows maskine, og formentlig kan du bare bruge dhcp, nu hvor du har en router.
Avatar billede ko-manden Nybegynder
03. februar 2004 - 21:36 #2
tak egentlig installerede jeg bare linux så spurgte den hvilken slags netværk jeg skulle havde eller noget i den retning her huskede jeg så hvad du sagde og trykkede dhcp og så uden samba og alt det der kom jeg på nettet!
Avatar billede riversen Nybegynder
04. februar 2004 - 07:16 #3
jamen så lægger jeg et svar.