Avatar billede slowhand15 Nybegynder
03. februar 2004 - 17:29 Der er 10 kommentarer

transperent logo

Jeg er ved at lave et logo, det skal kunne forstørres og formindskes og stadig se pænt ud. Derudover skal det også kunne bruges på alle typer baggrundsfarver...
Jeg har sat det op på en hvid bg og en grå på disse to links:

Men som i kan se bliver de ikke pæne, hvad kan jeg gøre for at de ikke bliver udtværede når de bliver mindre og så de ikke bliver mærkelige ved en anden farve bg? de er lavet i photoshop 7.0...
Avatar billede slowhand15 Nybegynder
03. februar 2004 - 17:30 #1
Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
03. februar 2004 - 17:30 #2
links ? hvor ?
Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
03. februar 2004 - 17:31 #3
kan se du gemmer i gif format men hvordan sætter du den i opsætning ?
Avatar billede slowhand15 Nybegynder
03. februar 2004 - 17:35 #4
jeg gemmer vha. "save for web" også siger jeg bare at den skal være transperent... det er alt, ved ikke helt hvad jeg skal med de andre muligheder
Avatar billede doggy82 Praktikant
03. februar 2004 - 17:37 #5
"det skal kunne forstørres og formindskes og stadig se pænt ud"
Lav det i vektorer i feks Illustrator eller Freehand. Så'n laver man normalt logoer. Så kan de forstørres og forminskes; Og bruges i alle medier.
Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
03. februar 2004 - 17:37 #6
Der under hvor du sætter flueben i gennemsigtighed der er nogle raster muligheder prøv at lege lidt med dem , det plejer at virke nogle gange :)

Ellers er du velkommen til at sende logoet til mig så kan jeg godt kigge på det om lidt engang. webmaster@thomasnet.dk
Avatar billede slowhand15 Nybegynder
03. februar 2004 - 17:44 #7
tak, jeg har er ved at lege med det nu men det ser ikke rigtigt ud til at hjælpe, sender det nok til dig om lidt... :)
Avatar billede slowhand15 Nybegynder
03. februar 2004 - 17:44 #8
du vil have det som en psd ikke?
Avatar billede spuncut Nybegynder
04. februar 2004 - 16:27 #9
Encapsulated Postscript (Adobe Illustrator) virker fra frimærke til fodboldbane. Da psd gif jpg er pixel-formater vil de altid have en optimal størrelse. eps har "ingen" størrelse.
Avatar billede slowhand15 Nybegynder
04. februar 2004 - 16:51 #10
tak for det, nu mangler jeg bare en løsning til hvordan jeg kan lave det transperent...