Avatar billede nfk Nybegynder
03. februar 2004 - 16:21 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Plakat til gallafest

Hej alle...
på mit gymnasium afholdes der hvert år en gallafest og med til den tradition høre en konkurence om at lave en plakat til festen... jeg har lavet et forslag som kan ses her: www.php2004.1go.dk/galla.jpg jeg synes selv den er lidt kedelig men det kan man jo også kalde stilren :D, kom med jeres kommentare evt. hvad jeg kunne gøre for at den blev lidt mere fancy.

(jeg har bemærket stavefejlen i surprise)

/nfk
Avatar billede ckh Nybegynder
03. februar 2004 - 16:26 #1
Det staves Karaoke - ikke Kareoke (nu du er ved at bemærke stavefejl) :)

Du kan have ret i at plakaten er stilren (den skal vel heller ikke være alt for hype til en lanciers-fest egentlig), men jeg synes det ser ud som om al din tekst er presset sammen øverst på plakaten og dermed gør den underligt "tom" forneden...
Avatar billede saison Nybegynder
03. februar 2004 - 16:27 #2
Den minder mig lidt om julebryg - bare i en lilla udgave... De dér snefnug ville jeg nok bytte ud med noget andet, det er jo trodsalt i marts den holdes...

P.S. der er flere stavefejl,  ´ over entré og karAoke.
Avatar billede voirsous Nybegynder
03. februar 2004 - 16:28 #3
tjaa, sådan en slags sort streg der går hele vejen rundt (rider agtigt / gamelt arkitektur)). Svært at  forklare.
Avatar billede cdc Novice
03. februar 2004 - 16:29 #4
ikke meget lir i den plakat, man kan jo sagtens lave en plakat stilren, uden at lave den kædelig. Brug lidt grafik der hører til galla. Det er jo en fest hvor man møder op i stiv p.. og laksko, det bør det ose lidt af

/cdc
Avatar billede simonvalter Praktikant
03. februar 2004 - 16:39 #5
jeg syntes også den er lidt kedelige .. mere hen i noget ala dette
http://www.nyborg-gym.dk/diverse/0203/galla03.jpg
Avatar billede simonvalter Praktikant
03. februar 2004 - 16:41 #6
eller her .. http://www.tvdsb.on.ca/central/images/Poster-Rough.jpg

hvis jeg bare kunne tegne ;) jeg har massere af ideer .. hvad med manga karakterer i galla dress, det kunne da være cool ;)
Avatar billede jakoba Nybegynder
03. februar 2004 - 17:09 #7
Den der overskrift i italics er lige lovlig skrå, somom du er startet med en italics font og så givet den noget ekstra hældning. Ok hvis plakaten er A3 eller større, men i A4 er det nok lidt for skævt.

Enig med ckh at teksten godt må komme lidt længere ned så den fordeler sig bedre. evt med noget mellem rum imellem overskrift of brødtekst.

Jeg forstår ikke rigtig de hvide prikker. Hvis det er stjerner plejer sådan nogen at være foroven. Hvis det er champagnebobler er de OK :)

mvh JakobA
Avatar billede nfk Nybegynder
03. februar 2004 - 17:09 #8
saison-> øhh min ide med det du kalder snefnug var at det skulle være stjerne sådan lidt glamour agtigt... og tak for du spottede stavefejl men de er nu ikke min fejl da jeg bare skrev af efter et ark med info jeg fik :D.

cdc-> der mit problem jeg ved ikke lige hva for noget grafik man skal bruge for at holde den stilren stadig væk.

loadet-> Jeg har self. set de gamle plakater fra tidligere gallafester. Det jeg gerne ville var at lave noget anderledes det er nemlig sådan at de sidste mange år har galla plakaterne set sådan ud med nogen der danser i fint tøj... jeg ville gerne bryde mønsteret og lave noget lidt anderledes.

tak for kommentarene end til nu, jeg vil meget gerne have flere

/nfk
Avatar billede nfk Nybegynder
03. februar 2004 - 17:11 #9
Jakob-> det er overskriften er ikke i italics den er bare sådan, det er et forsøg på at give plakaten stil. Plakaten er i A3
Avatar billede jakoba Nybegynder
03. februar 2004 - 17:12 #10
loadet >> de der 2 er jo prægtige. Det kyniske spm er så om du har gjort dem selv.
Avatar billede simonvalter Praktikant
03. februar 2004 - 17:21 #11
hehe nej det har jeg ikke, det var bare for at vise noget i retning af hvad jeg syntes ville være bedre.
Avatar billede soerenm Nybegynder
04. februar 2004 - 10:24 #12
En kritik er jo helt klart at der arbejdes med et tekstuelt udlæg der er umuligt at læse i forbifarten, det såkaldt stilrene bør kunne fastholdes med en serif af en eller anden art i stedet for den gang krølsalat her :) Det er f.eks. umuligt at læse at der står "Nyborg Gymnasium", selv når den kommer op i A3. plakaten er for tung i bunden...brug prikbanditterne som himmel i stedet (nævnt af andre)
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2004 - 11:12 #13
hey... lige en hurdig skitse som du måske kan bruge til insperation... www.vagadesign.dk/plakat.jpg (ta dig ikke af farverne)
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2004 - 11:15 #14
du kan bare få ai filen og lege vidre med det hvis du har illustrator...
Avatar billede nfk Nybegynder
04. februar 2004 - 11:58 #15
det er sku meget lækkert det der tarik´, jeg har bruger PS så jeg ved ikke rigtigt...
billedet er det bare et clipart eller hvordan...
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2004 - 14:57 #16
det er faktisk et font tro det er bogstav (s) eller (t)... men jeg sender dig lige alle de der fonte... har du en mailll...?
Avatar billede nfk Nybegynder
04. februar 2004 - 18:10 #17
jep kjoelholt(a)mail.dk
Avatar billede nfk Nybegynder
06. februar 2004 - 19:03 #18
traik for point for at lave et forslag der gav mig god inspiration til hvordan jeg kunne ændre min plakat.
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2004 - 15:22 #19
tak.. fonten kan du finde her http://www.designerinaction.de/fonts/show.php3?art=dingbats den hedder "old time 2"