Avatar billede neffa Nybegynder
03. februar 2004 - 15:54 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Konkurerer CPU Temperatur med min kakkelovn ?

hej.
"sandra" giver mig følgende advarsel:
warning 2518 : mainboard temperature is too high.
temperature Sensor(s)
board temperature : 44.0°C / 111.2°F
cpu temperature : 64.0°C / 147.2°F
power / aux temperature : 81.0°C / 177.8°F td
Vil nogen fortælle mig om det er for varmt og hvad jeg i så tilfælde kan gøre for at udbedre.
PS. dette er mit første besøg her som spørger, men har haft stor glæde af Ekspertens mange svar. er lidt mindre novice end i sidste uge :-)
Avatar billede chalde Seniormester
03. februar 2004 - 15:57 #1
Tjek lige temp i bios først. Her er hvad sandra siger hos mig:
http://www.chalde.frac.dk/tempiskoven.jpg
aida32 og speedfan er godt nok korrekte hos mig, men sandra har fået noget galt i halsen.

Men ellers vil jeg også sige at 61 grader er i overkanten. Løsning: Ny køler samt evt kabinetblæsere for at øge airflow.
Hvilken cpu har du?
Avatar billede chalde Seniormester
03. februar 2004 - 15:59 #2
64 grader even :-)
Avatar billede chalde Seniormester
03. februar 2004 - 16:01 #3
Tjeck også lige om blæseren i din psu kører. 81 grader virker lidt voldsomt. (kan også være en fejl selvfølgelig)
Du kan også fjerne kabinetsiden for at se om temp falder, men dette er langt fra en langtidsholdbar løsning, idet computeren vil indtage støv i store mængder, og blæsere vil blive stoppet til meget hurtigere.
Avatar billede neffa Nybegynder
03. februar 2004 - 16:07 #4
amd athlon tror jeg det hedder.jeg er som sagt novice i høj alder :-)håber jeg svarer på det rigtige
Avatar billede chalde Seniormester
03. februar 2004 - 16:09 #5
Hvilken hastighed?

Prøv evt at hente speedfan: http://www.almico.com/speedfan409.exe og se hvad det siger.
Nu vi også er ved støv, så tjek lige at køleren ikke er fuld af støv. Dette gør nemlig, udover at blæseren bliver bremset, at køleevnen bliver svækket.
Avatar billede neffa Nybegynder
03. februar 2004 - 16:13 #6
det prøver jeg lige og er tilbage lidt senere
Avatar billede neffa Nybegynder
06. februar 2004 - 11:43 #7
Det foreslåede program er hentet og det viser det samme resultat som aida. Jeg har spurgt Amitech hvad de mener årsagen er, og svaret er bare at jeg skal sende maskinen til rep. hos dem. Den er stadig på garanti så det bliver vel resultatet.Uden ekspertens hjælp havde jeg slet ikke vist at man kunne chekke temp, så--
hvordan kan jeg få afleveret point til chalde?
Avatar billede neffa Nybegynder
07. februar 2004 - 11:00 #8
chalde skal ha`sine point, jeg kan bare ikke finde ud af at aflevere dem :-( hvordan gør jeg?
Avatar billede chalde Seniormester
07. februar 2004 - 11:21 #9
Jeg mangler at lave et svar :-)
Avatar billede neffa Nybegynder
07. februar 2004 - 11:46 #10
Takker for din hurtige respons :-) god weekend
Avatar billede chalde Seniormester
07. februar 2004 - 14:24 #11
Tak og i lige måde :-)