Avatar billede grandahl Nybegynder
03. februar 2004 - 15:07 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

low noise kabinett og stømforsygning

hej står over for at samle en ny pc men har bare 2 problemer med at finde et lydsvag kabinett og en lydsvag psu  som evt sidder i kabinettetk an i hjælpe mig eksperter??? jeg håber jeg kan holde det unde 1000 kr nogle siger det skal være et kabinett med mangle blæser andre et med få bare der er måtter i.. hjælp mig
har haft et lignene + optettet men fik ikke rigtigt nogle svar fik at vide der var mange andre ligene? så der kunne jeg bare kigge men har kigget 17 sider ? igennem ikke nogety jeg kan bruge er jeg den eneste i verden der vil have en støjsvag maskine m,on?
Avatar billede jan_man Nybegynder
03. februar 2004 - 15:17 #1
Nej, du er ikke den eneste, der ønsker sig et støjsvagt kabinet. Men der er nok lige så mange løsninger, som der er eksperter her på Eksperten.dk ;o)

Men min ide vil nok være, at anskaffe sig et kabinet uden for mange blæsere. Mht. strømforsyning vil jeg nok satse på en af de efterhånden mange strømforsyninger, der er kommet frem på markedet med 1 120 mm blæser. Og evt. endda med en blæser, der kan reguleres i hastighed.
Hvis du absolut vil have blæsere i kabinettet kan du evt. også overveje at investere i en fanbus, således at du kan styre hastigheden på blæserne, og dermed også støjniveauet.
Avatar billede grandahl Nybegynder
03. februar 2004 - 15:28 #2
endelig en der kunne fortælle mig hvorfor der ik er så mange der svarer :-)
Avatar billede michaelvandersen Nybegynder
03. februar 2004 - 18:09 #3
Hvis du vil have en virklig støjsvag computer kunne du overveje at købe en vandkøler til dit kabinet. Priserne for vandkølning ligger fra et par hundrede kr. og opefter, og de er slet ikke så svære at installere som man kunne forestille sig.