Avatar billede madsbirk Nybegynder
03. februar 2004 - 14:05 Der er 5 kommentarer

Brugernavn og password i URL ?

Hej

Jeg har lavet et site hvor jeg kan logge på et andet site ved hjælp af brugernavn:password@domain.dk, men nu har Microsoft lukket denne mulighed i deres sidste rettelse, så hvad gør jeg nu ?
Begge HTTP servere er Apache og jeg bruger .htaccess
Der må være andre der har dette problem efter i dag !

På forhånd tak !
/Mads
Avatar billede egonspock Seniormester
03. februar 2004 - 18:18 #1
Så popper der vel blot en dialog op, hvor man skriver password or brugernavn i. Det har så også den positive gevinst at man ikke kan se password, så noget gør det da godt for de stakler, der ikke har bedre browser ;-)
Avatar billede madsbirk Nybegynder
04. februar 2004 - 08:36 #2
Ja, men så kan man jo ikke lave lidt godt med Cookies for at hjælpe brugerne med indsætning af brugernavn næste gang de kommer på sitet !

Er der ikke andre muligheder ??
/Mads
Avatar billede sukos Juniormester
04. februar 2004 - 08:40 #3
Du kan vælge ikke at bruge .htaccess, altså lade et script håndtere logins
Avatar billede swspusy Nybegynder
05. februar 2004 - 14:02 #4
Gå ind på http://www.freewebs.com/line-web/bruger/osv/login.htm
Se hvad du syntes om det login.
Avatar billede madsbirk Nybegynder
06. februar 2004 - 10:06 #5
Hmm virker ikke, er jeg forsent på den ?