Avatar billede drax Nybegynder
03. februar 2004 - 12:25 Der er 6 kommentarer

Ang. Cd rom drev

Jeg har et stort problem med mine 2 cd rom drev der er sat til min pc. den ene er en cdrom brænder (plextor) den anden er en Asus DVD.

Jeg aner ikke hvad problemet er og hvad der skal rettes. når jeg tager en musik film, eller bare data cdrom i mit DVD kører den bare rundt snurre helt vildt op og ned, altså det tager rigtigt lang tid og loade bare 1 cd med simpel data. nogle gange finder den slet ikke cdrom drevet.

Ligeledes har jeg ca. samme problem med min brænder drev, samme problemer, også i brændingen, jeg har snart brugt 30 cd'er  ialt på fejlbrænding da jeg har testet mange programmer osv. den begynder også lige pludselig at køre op og ned og så slår den fejl.

Jeg har prøvet en del, men sikkert også noget jeg ikke har prøvet, dette problem er rimeligt nyt,  har ca. haft det i ½ års tid nu, og pc'en er ialt 1 år gammelt, så jeg fatter slet ikke hvorfor dette problem er opstået. Ville være lækkert hvis jeg kunne få et svar på mit problem eller bare nogle forslag !

På Forhånd Tak !

Mvh. Daniel
Avatar billede follmann Novice
03. februar 2004 - 12:40 #1
En ide kunne være at skaffe en rense cd. Læseproblemerne kan stamme fra skidt på læsehovedet.
Avatar billede drax Nybegynder
03. februar 2004 - 13:23 #2
Nej da cd'erne er helt rene, det kan ikke være det. da det forekommer på begge drev, og jeg holder meget styr på hvad cd jeg putter i, hvor rene de er osv.
Avatar billede kittyhawkdk Nybegynder
03. februar 2004 - 14:14 #3
har du prøvet at firmware opdatere dine drev ????
Avatar billede drax Nybegynder
03. februar 2004 - 14:48 #4
Prøvede at finde de nye, men den sagde det ikke var muligt at opdatere da det var det nyeste, mener jeg.

mit dvd drev som fucker mest er et ( ASUS DVD-ROM E616 )

Og min brænder er en ( PLEXTOR CD-R PX-W4012A )

Men ved virkelig ikke hvad jeg kan gøre :\

Og det kan ikke passe de er i stykker !.

/Daniel
Avatar billede kittyhawkdk Nybegynder
05. februar 2004 - 08:04 #5
har du prøvet at sætte dem over i en anden comp....
så burde du med sikkerhed kunne afgøre om det r drevene der er færdige
Avatar billede drax Nybegynder
06. februar 2004 - 14:23 #6
hmm.. var nok en ide. tror jeg at jeg vil prøve !. men tror i det vil kunne hjælpe hvis jeg slettede alt med firmware at gøre inde fra enhedshåndteringen, og lagde den ind igen!?