Avatar billede thomas_g_2003 Nybegynder
03. februar 2004 - 11:15 Der er 6 kommentarer

Radeon 9800pro grafikfejl?

Her har netop inversteret i et radeon 9800pro fra ATI. Problemet er følgende:
Når man starter computeren ses den første grafikfejl allerede ude i dos, på Dell logoet (dell dimension 8300) i form af små prikker over hele logoet. Derefter ses der grafikfejl på win xp logoet (winxp home) (der hvor der er sådan en loading-bar) også i form af små prikker midt i baren. Så kommer man ind hvor man skal logge sig på. Og der ses nogle fede vertikale streger ned over skærmen (5 styks) som malet med en pensel. De er røde (gennemsigtige) og derudover er alle de vinduer jeg åbner i windows også overvejende gennemsigtigt røde. Når jeg spiller cs er der blå små prikker overalt. Hvad gør man?

Kortet er købt i USA, så jeg ændrede nogle jumpers, fra ntsc til PAL. Jeg har tjekket at køleren virker fint. Desuden har jeg (godt nok først efter at jeg havde sat kortet i) slette mine nvidia driver filer (der er 1 fil jeg ikke kan slette, den bliver gendannet heletiden (nv4_disp.dll)). Kan det have noget med tv-out, eller opdateringshastighede at gøre? HJÆLP!!

Jeg håber at nogen kan hjælpe, for 1700 kr ud af vinduet er også en slags penge!!

Hjælp!! mvh Thomas G
Avatar billede fcbent Nybegynder
03. februar 2004 - 11:49 #1
det har du ret i!!!nv4_disp.dll er en driver rutine til nvida kort!!
har du prøvet at slette din bios???????????
lige en ting mere hvorfor er den købt i USA?????
Avatar billede thomas_g_2003 Nybegynder
03. februar 2004 - 14:04 #2
Det er langt billigere at købe i USA, især fordi dollaren lige nu er meget lav (5,79).. hvad skulle biossen have med det at gøre?
Avatar billede thomas_g_2003 Nybegynder
03. februar 2004 - 14:05 #3
ps. hvad sker der hvis man sletter bios?
Avatar billede fcbent Nybegynder
03. februar 2004 - 14:15 #4
du restter bare alt det kan være den ikke lige kan itte ud af det!!!

tag batteriet ud og lad det ligge 30 min
Avatar billede thomas_g_2003 Nybegynder
03. februar 2004 - 14:39 #5
batteriet? hvad resetter jeg? Hvad sker der hvis jeg resetter bios? og hvad skulle det hjælpe?
Avatar billede fcbent Nybegynder
03. februar 2004 - 16:24 #6
du sætter din bundkort til 0.. og alt bliver som da den kom fra fabrikken..
bare roligt den kan ikke gå i stykker