Avatar billede sbay Nybegynder
03. februar 2004 - 10:30 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Synkronisering med SonyEricsson

Hejsa

Jeg har anskaffet mig en SonyEricsson Z600 og vil gerne kunne synkronisere min kalender og adressebog via internettet og vores Dominoserver. Mail er sat op til at køre IMAP og det kører perfekt! Men synkroniseringen bliver ved med at fejle - er der en der har fået det til at lykkes - måske på en anden telefon????
Avatar billede jogii Nybegynder
03. februar 2004 - 10:34 #1
hvilket program følger med til at synkronisere? Der findes jo ikke nogen officiel internet protokol til at tilgå kalenderoplysninger endnu, adresser klares måske med LDAP, så kommunikationen over internet skal foregå med noget "fælles" software på begge sider.
Avatar billede sbay Nybegynder
03. februar 2004 - 10:40 #2
hmmmm - se det er lige det. Jeg vil jo mene man skal have noget software installeret på serveren. Men en jeg snakkede med mente ikke det var nødvendigt! Har kigget lidt på XTENDConnect men det understøtter vist ikke almindelige mobiltelefoner.

Men på telefonen kan man indtaste en databasesti, brugernavn og password!
Avatar billede sbay Nybegynder
03. februar 2004 - 10:43 #3
Avatar billede jogii Nybegynder
03. februar 2004 - 10:43 #4
Det lyder da imponerende. Måske anvender den HTML og XML til at trække data ud af Notes views. Hvis der var almindelig Notes adgang, så skal du jo også have USER.ID med.
Avatar billede sbay Nybegynder
03. februar 2004 - 10:48 #5
Så du mener altså heller ikke det er helt umuligt???
Avatar billede jogii Nybegynder
03. februar 2004 - 10:52 #6
Nu har jeg kigget lidt på det. Det ser ud til at der findes en protokil der i TDC sprog hedder "Internetkalender". Det er måske iCal de henviser til. Jeg ved ikke umiddelbart om Domino er iCal kompatibel. Det er den nok hvis man køber en form for tillægspakke med noget MobileNotes eller lignende. Men det kan være en kostbar omgang.
Avatar billede sbay Nybegynder
03. februar 2004 - 11:04 #7
hmmm - jo men måske rar nok - vi har en del folk der "flakker" omkring. De vil gerne have deres kalendre opdateret. Det nærmeste jeg er kommet er: http://www.mightyphone.com/
Avatar billede wise Seniormester
03. februar 2004 - 13:52 #8
Der findes jo noget som hedder syncML, men det er jo software som skal installeres på serveren. Det er nok den vej jeg vil gå. Er der nogle som kender noget til det?
Jeg har kigget på IBM's software, men det er vist ret komplext....

Ellers har jeg selv prøver en SonyEricsson T68 via ExtendConnect, det kørte perfekt.

Og i går prøvede jeg den medfølgende software til Ericssson P900, den præsterede så lige at ryde den næste måned i min kalender pga en syncfejl JUBIIII (programmet gik ned og havde åbenbart registeret status forkert, for ved næste sync blev der ryddet op...)

Der skal bare ikke mange enheder til før decentrale installationer er noget L*RT... (IMHO)

/Lasse
Avatar billede jogii Nybegynder
03. februar 2004 - 14:07 #9
Det der med "decentral" er også min største anke. Derfor er det rart med produkter som mNotes fra CommonTime. Det er en central integration installeret på en Domino server. Men den virker for tiden kun for Palm og PocketPC.
Avatar billede sbay Nybegynder
03. februar 2004 - 14:08 #10
wise -> så du har hentet kalender og kontakter på din T68 via Xtendconnect over internettet???
Avatar billede wise Seniormester
03. februar 2004 - 18:39 #11
Nej Xtendconnect har jeg kun brugte lokalt på min pc. (som dog via notesklienten har hentet det over internettet he he)

Jeg har ikke reelt prøver nogle af online løsningerne endnu.. har dog lige oprettet en testkonto på mightyphone.com nævnt ovenfor...
Avatar billede jogii Nybegynder
03. februar 2004 - 18:55 #12
Ja, mightyphone lyder spændende. Jeg bøvler lige nu med det der WAP. Ad hvor er det dog for viderekomne ... MightyPhone er dog imponerende brugervenlig, og så på det sprog man bedst kan lide.
Avatar billede wise Seniormester
03. februar 2004 - 18:57 #13
Fra Nokia side om SyncML
"SyncML is an initiative being driven by Nokia, in cooperation with IBM, Lotus, Ericsson, Motorola, Openwave, Symbian, and Starfish Software. You can learn more about the SyncML initiative and about SyncML as an organization by visiting the official SyncML website. >>"

Skummelt, dvs Lotus var/er med til at udvikle syncML men jeg har set mere udbredte løsninger til Novell Groupwise end til Lotus Notes, hvad tænker de dog på hos Lotus...

Fik lige besked om at jeg skal forvente 2-3 konsulentdage for at få opsat Webspehere - Lotus Domino - SynclMl... Hurra for programmer der kan sættes op på 15 minutter... ;-)

Lasse
Avatar billede wise Seniormester
03. februar 2004 - 19:18 #14
og hurra for sms'er der konfigurer telefonen (både til wap og fra mightyphone)
Avatar billede sbay Nybegynder
04. februar 2004 - 09:53 #15
Jeg har også forhørt mig om websphere - og fik samme svar ;-)

Har ringet til SonyEricsson support - ingen hjælp at hente der!!!

Kan i få mightyphone til at virke????
Avatar billede sbay Nybegynder
04. februar 2004 - 09:55 #16
Avatar billede rnext Nybegynder
26. februar 2004 - 15:52 #17
Vi har haft samme problem. Men vi har fundet noget software som kan sync. næsten alt.
Check dette link http://www.mobile-master.com/
Avatar billede wise Seniormester
26. februar 2004 - 17:06 #18
Men det er lokalt på den enkelte pc, ikke?

Jeg er ved at prøve en trialudgave af OneBridge, og det ser ud til at styre... Men prisen er så også derefter....:-(
Men det er serverbaseret og til palm, ipaq, spv, telefoner you name it... over en hvilken som helst forbindelse...
Avatar billede mganer Nybegynder
04. marts 2004 - 22:15 #20
Sync.software der fungerer og ind til nu er gratis. Læs lidt om det her inden I downloader det. Jeg syntes det er godt, men kalender-delen er ikke færdigt endnu.
http://fma.xinium.com/forums/