Avatar billede stuf99 Nybegynder
03. februar 2004 - 09:12 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Eksternt tastatur på bærbar via ps/2

Hej
Jeg har et ønske at kunne bruge et eksternt tastatur når jeg bruger min bærbare. Min mus er tilsluttet over usb indgangen. Når jeg tilslutter tastaturet fryser min XP platform totalt. Er det ikke muligt at tilslutte et tastatur på en sådan måde?
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2004 - 09:16 #1
Prøv at rykke musen ud, og så tilslutte tastaturet. Hvilken bærbar drejer det sig om?
Avatar billede stuf99 Nybegynder
03. februar 2004 - 10:04 #2
Stadig det samme, hele paltformen fryser, jeg kan ikke engang bruge tastaturet på den bærbare. Min bærbar er en IBM THINKPAD(med Pentium 3) med XP Pro.
Avatar billede le_bon Nybegynder
03. februar 2004 - 10:19 #3
Det kan sagtens lade sig gøre, jeg gør det hver dag.
Jeg tror der er en softwarekonflikt mellem dit IBM-tastatur software, og dit ekstern tastatur software. Det gav nogle problemer for mig i starten. Hvilket tastatur bruger du?
Avatar billede stuf99 Nybegynder
03. februar 2004 - 10:29 #4
Årrrhhh...Det er et gammelt chicony tastatur, model-kb-8993. Der står bl.a. bagpå tastaturet "This device complies with part 15 of the FCC rules." Hvis det kan hjælpe.
Avatar billede le_bon Nybegynder
03. februar 2004 - 10:32 #5
Hmmm....det kender jeg desværre ikke....Men har du installeret noget software i forbindelse med tilslutningen af dit eksterne tastatur? - I så fald vil det sikkert hjælpe at opdatere det. (Jeg havde stort set samme problem med mit Logitech tastatur, men det løste problemet at opdatere software'et)
Avatar billede le_bon Nybegynder
03. februar 2004 - 10:41 #6
Så vidt jeg lige kan gennemskue ved en søgning på tastaturmodellen, så er det vist et generelt problem med at får det til at fungere med Win2000, XP og Linux. Måske kan dette her hjælpe dig: http://krath.dk/linux/chicony/
Avatar billede le_bon Nybegynder
03. februar 2004 - 10:45 #7
...men her ligger der vist en driver til XP: http://list.driverguide.com/list/company208/
Avatar billede jones_net Nybegynder
03. februar 2004 - 11:20 #8
Fryser XP også, hvis du sætter tastaturet i, inden du starter maskinen?

/J
Avatar billede stuf99 Nybegynder
03. februar 2004 - 11:40 #9
jones_net: Ja, det gør den.
le_bon: Jeg tror du har fat i noget der. Nu er det sådan at den bærbare tilhøre mit arbejde, så det der med lige at opdatere en driver er vist íkke ligetil pga. af rettigheder osv. Men jeg tror lige jeg vil kontakte it-supporten vedr. dette.
Avatar billede le_bon Nybegynder
03. februar 2004 - 11:47 #10
Driveren er gratis, der burde ikke være nogen problemer mht. rettigheder. Men hvis du ikke har opdateret driveren, så er det i hvert fald grunden til at det ikke fungerer.
Avatar billede meinhoff Nybegynder
03. februar 2004 - 13:01 #11
Jeg har osse en IBM thinkpad (T22), og der duer det heller ikke med en usb mus og et tastatur i museporten (ps2)....for der er ikke noget ps2 stik til keyboard.

Dog kan du gøre det omvendt.....et usb tastatur og en ps2 mus...det virker fint.

M.v.h

Per
Avatar billede jones_net Nybegynder
03. februar 2004 - 13:41 #12
le-bon>> rettighederne er ikke ang. copyright, men administrative rettigheder på maskinen, som man skal have, for at måtte installere nye drivere - så slipper IT-afdeligen for senere at skulle afinstallere 42 forskellige drivere, som ikke virker;-)

/J
Avatar billede le_bon Nybegynder
03. februar 2004 - 13:49 #13
hehe, det har du selvfølgelig ret i!
Avatar billede stuf99 Nybegynder
31. august 2004 - 20:37 #14
IT-afdelingen bevilgede et usb-keyboard og det virkede :-) Tak for hjælpen.