Avatar billede dsj Nybegynder
02. februar 2004 - 22:59 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Legalt at udvikle MSN-klienter

Er det legalt (overfor Microsoft) at udvikle egne klienter, der kører op mod MSN-netværket? Hvis ikke, kan man købe licenser hertil, eller hvordan foregår det?

Dokumentation ønskes for påstande :)
Avatar billede arne_v Ekspert
02. februar 2004 - 23:07 #1
Har du overvejet at kontakte Microsoft Danmark og spørge ?

Det vil måske tage lidt tid, men svaret må formodes at være autoritativt !
Avatar billede 85 Nybegynder
02. februar 2004 - 23:20 #2
Du skal temmelig sikkert købe en licens.
Såvidt jeg husker var MSN ved at lukke Trillian ned for et halvt års tid siden, men stormen blæste over..
Avatar billede dsj Nybegynder
02. februar 2004 - 23:56 #3
Ja stormen blæste over og der er stadig et hav af MSN-klienter på markedet, open source som kommercielle produkter a la Trillian. Hvis Trillian ikke skal betale er det vel fordi det er legalt !?
Avatar billede dsj Nybegynder
18. april 2004 - 21:24 #4
Lukker.
Avatar billede dsj Nybegynder
05. maj 2004 - 23:53 #5
Lukker endnu en gang.
(Efter eksperten gik ned).