Avatar billede hashkagen Nybegynder
02. februar 2004 - 19:40 Der er 40 kommentarer og
1 løsning

Program til at lave backups med? Hvilket?

Hey jeg skal bruge et program til at brænde backupkopier af mine dvd'er spil osv.
Det program skal være nemt og hurtigt at gå til med og det skal selvfølgeligt kunne gå bagom beskyttelsen på mine spil, så jeg kan brænde dem.

tænker lidt på et program der hedder FireBurner, men kan ik huske om det også virker sådan?

Programmet SKAL være up to date med alle de nyeste beskyttelser,
Prisen er nærmest ligegyldig, da jeg er TOTALT KOLD efter at have mistet så mange spil efterhånden...
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
02. februar 2004 - 19:44 #1
Så skulle du prøve dette program http://www.elby.ch/en/products/clone_dvd/
Avatar billede serverservice Praktikant
02. februar 2004 - 19:44 #2
Her er et backupprogram som kan håndtere brænder.
http://downloads-zdnet.com.com/3000-2242-9474145.html?tag=lst-0-4
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. februar 2004 - 19:55 #3
Du skal prøve CloneCD: www.slysoft.com
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. februar 2004 - 19:56 #4
Det var et svar :)
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
02. februar 2004 - 20:07 #5
CloneCD kan ikke kopiere DVD, derfor skal du vælge CloneDVD
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. februar 2004 - 20:14 #6
CloneDVD kan ikke kopiere CD, derfor skal du vælge CloneCD - sådan ;)
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
02. februar 2004 - 21:19 #7
Hvad hjælper det, når det er DVD'er "hashkagen" skal kopiere?
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. februar 2004 - 21:48 #8
sonysoccer> det hjælper en del at LÆSE!

"brænde backupkopier af mine dvd'er spil osv"

MON ikke jeg hat ret!?
Avatar billede -guf_dk- Nybegynder
02. februar 2004 - 22:56 #9
til cd'er:
nero hvis der ikke er copy-beskyttelse på skiven
CloneCD hvis der er copy-beskyttelse på skiven

til dvd'er:
nero hvis det er DVD5 ( 1 lages )
CloneDVD hvis det er DVD9 ( 2 lages )
.
hvis det er film med copy-beskyttelse ( css microvision ) så copyer dvd-en ind på HD'en først med DVDDecrypter.

skal så lige siges at der er et utal af programmer der ude ..
jeg har bare nævnt dem jeg syndes der er nemmest at bruge

P.S.
det er ikke alle spil der kan copyeres uden en patch...

M.V.H.
-GUF_DK-
Avatar billede eraserhead Nybegynder
03. februar 2004 - 22:49 #10
Prøv DVDShrink. Det er nemt og gratis.
Læs mere her: http://www.dvdshrink.info/downloads.php
Avatar billede hashkagen Nybegynder
10. februar 2004 - 17:42 #11
lolz, ville gerne kunne brænde spil og dvdøer :-> (så stop slagsmål LOL)

desuden har jeg brugt clone cd og dvd, og kunne ikke få dem til at virke ordentligt... programmerne kunne ikke bryde copy protection'en. :-<
Avatar billede mahp1 Nybegynder
10. februar 2004 - 17:44 #12
Jeg kan kun anbefale DVDXCOPY XÅRESS udgaven, der er lige glad med koder og alt muligt andet snavs, den brænder bare skidtet, og ALT virker perfekt bagefter
Avatar billede hashkagen Nybegynder
10. februar 2004 - 17:45 #13
har gået og tænkt lidt på FireBurner, hvilket jeg mener er godt til det, men er ik sikker? har også tænk på at bruge blindwrite... og blindread, men vil helst bare have et program  der kan det hele? :->

gider ikke gå hen og bruge et program som crack master der kan bryde nærmest ALT da mange mener at det er ulovligt (selvom det gør det samme som alle de andre?)
Avatar billede hashkagen Nybegynder
10. februar 2004 - 17:48 #14
til gufboy... har brugt nero og clonecd, men var bare ikke gode nok. patch? crack??? :->? som i en nocd?
Avatar billede hashkagen Nybegynder
10. februar 2004 - 17:51 #15
det lyder godt mahp1 (sjovt navn?) har du et link til hvor det kan downloades?
Avatar billede mahp1 Nybegynder
10. februar 2004 - 18:30 #16
www.321studio.dk men der finder man jo kun en demo version.
Og da man ikke må opfordre til ulovligheder herinde, kan jeg jo ikke skrive hvor jeg vil anbefale i henter det :D
Avatar billede hashkagen Nybegynder
11. februar 2004 - 15:14 #17
>mahp1< linket virkede ik? søger efter det...
Avatar billede hashkagen Nybegynder
11. februar 2004 - 15:16 #18
der står på 321studios.com at det kun er til dvd?
Avatar billede hashkagen Nybegynder
18. februar 2004 - 17:12 #19
>GUF< Har ikke så mega forstand på at brænde dvd'er... Hvordan kan man kende forskel på dvd5 og dvd9 ??? ( er noob til at lave backups af dvd'er...) :->
Avatar billede eraserhead Nybegynder
19. februar 2004 - 08:13 #20
DVD9 er bl. a. film. Skiverne rummer ca. 9 GB. Det er ikke skiver der pt. kan fås til en brænder. Skiverne betår af 2 lag på hver 4,7 GB.
DVD5 er brændeskiver, der rummer ca. 4,7 GB (deraf 5). Skiverne har kun ét lag.
På film kan du også se, at der står DVD9.
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
19. februar 2004 - 08:58 #21
>eraserhead: go, information - det var jeg heller ikke klar over.
Avatar billede hashkagen Nybegynder
22. februar 2004 - 12:34 #22
LOL, der er en der har styr på det hva? :->
synd man ikke kan købe dvd9 brænde disks ÆV! :-> dejlig hurtig info!
Avatar billede eraserhead Nybegynder
23. februar 2004 - 08:21 #23
Men de er på vej!!!!!
se her: http://www.eksperten.dk/spm/450683
Avatar billede hashkagen Nybegynder
27. februar 2004 - 18:14 #24
WOW... nice nok :->
er der ellers andre brænde programmer som jeg kan bruge?
indtilvidere så tror jeg at jeg har fundet mit program til at brænde dvd'er med... DVD COPY XPRESS. - Tak Mahp1

mangler et til mine spil.
Avatar billede serverservice Praktikant
27. februar 2004 - 18:19 #25
Avatar billede hashkagen Nybegynder
10. marts 2004 - 16:01 #26
>dannyboyd< er de programmer ligeglade med al cd beskyttelse? ligesom dvd copy xpress er med dvd'r?
Avatar billede serverservice Praktikant
10. marts 2004 - 18:57 #27
Det ved jeg ikke, men de er da værd at prøve hvis ikke clonecd dur
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
10. marts 2004 - 19:01 #28
Hvis du bruger CloneDVD skal du også have et program der hedder AnyDVD for at fjerne beskyttelsen. http://www.slysoft.com/da/
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. marts 2004 - 19:07 #29
hashkagen> "Kommentar: hashkagen
27/02-2004 18:14:14 WOW... nice nok :->
er der ellers andre brænde programmer som jeg kan bruge?
indtilvidere så tror jeg at jeg har fundet mit program til at brænde dvd'er med... DVD COPY XPRESS. - Tak Mahp1

mangler et til mine spil."

det svar fik du som et af de første!!!!
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. marts 2004 - 19:09 #30
CloneCD  - den nyeste - kan klare ALLE spil - har med succes lavet backups af flere nyere spil med kopibeskyttelse.
Avatar billede hashkagen Nybegynder
16. marts 2004 - 11:15 #31
>John Stigers< "lolz, ville gerne kunne brænde spil og dvdøer :-> (så stop slagsmål LOL)

desuden har jeg brugt clone cd og dvd, og kunne ikke få dem til at virke ordentligt... programmerne kunne ikke bryde copy protection'en. :-<"

har prøvet med både clone cd og dvd, men de kunne ikke bryde (copy protection'en) - har lige fået at vide at man skal bruge noget der hedder anydvd af sonysoccer. kan man få en ANYCD version ? lol

>Dannyboyd< syntes ikke rigtigt at de virkede meget bedre... ÆV.
Tror jeg prøver med clonecd igen?
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. marts 2004 - 12:39 #32
OK...
Hvis det ikke virker, så skriv lige hvilken funktion du prøver når du vil kopiere.
Avatar billede hashkagen Nybegynder
16. marts 2004 - 19:08 #33
>john< når du siger at du laver backups, med clonecd?
bruger du så bare clonecd og ingen andre programmer?
jeg prøvede med heroes of might and magic 6 hvor jeg brugte den nye clonecd og det virkede ik?
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. marts 2004 - 19:26 #34
Hvilken indstilling brugte du?
Avatar billede hashkagen Nybegynder
16. marts 2004 - 20:36 #35
copy protected games
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. marts 2004 - 21:26 #36
hmmm...
Jeg har altså ikke mødt det spil/program jeg ikke har kunnet lave en bak-up af endnu med Clone-cd.
Men så må jeg jo trække mig, da du ikke kan bruge det.
Avatar billede hashkagen Nybegynder
21. marts 2004 - 15:41 #37
hehe? det er ellers ikke særligt nyt. version 6 af heroes of might and magic?
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. marts 2004 - 18:47 #38
Kender ikke spillet.
Avatar billede hashkagen Nybegynder
22. marts 2004 - 17:30 #39
hehe, andre foreslag? eller burde man give mahp1 p nu og lukke?
:-> ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. marts 2004 - 19:38 #40
ok....
Kan bare ikke se at DVDXCOPY XPRESS kan brænde cdr???
Avatar billede hashkagen Nybegynder
04. maj 2004 - 17:05 #41
hmm... tror jeg vil acceptere mahp1's svar da det var det eneste jeg indtil videre kunne få til at virke.

måske opretter jeg et nyt på et tidspunkt. :-)