Avatar billede markuspaldan Nybegynder
02. februar 2004 - 16:45 Der er 4 kommentarer

Min pc vil ikke starte op.

Davs!

Jeg har så som subject siger et problem med min pc. :|

Specs:

Abit ic7 nyeste bios
2x256 mb adata 500ddr
p4 2.6

Har kørt med dette system i et godt stykke tid, dog rykkede jeg lidt op for fsb'en idag, har kørt med fsb 240 i 1mdrs tid og idag kørte jeg opad med små intervaller (242-244-246 etc) mens jeg primede den for stabilitet / for at lure varmen på cpu'en..
Så kom jeg op på fsb 250, og den genstartede.. dog ville den slet ikke poste eller noget, slet ikke beep lyde eller lign.. :|

Har prøvet at clear'e bios ved jumpers og ved at fjerne batteriet.. ikke noget af det hjælper.

Har prøvet at lade den stå uden strøm i 30mins og prøve at starte etc etc..

Hvad kan problemet være ? er det bundkortet der er stået af ?

Mvh Markus Paldan
Avatar billede serverservice Praktikant
02. februar 2004 - 16:51 #1
har du prøvet at sætte din fsb ned igen. ja du kunne have brændt din bus af - måske
Avatar billede markuspaldan Nybegynder
02. februar 2004 - 16:54 #2
#1 jeg kan slet ikke komme ind i bios, så det gør det lidt svært at sætte fsb'en ned.. evt så burde en clearing af bios jo automatisk sætte defaults til.. det virker heller ikke.. brændt min bus ?
Avatar billede markuspaldan Nybegynder
02. februar 2004 - 16:56 #3
Har også prøvet at hive cpu / ram etc etc ud og prøve at starte den, så burde den jo brokke sig ved beeps..
Avatar billede fcbent Nybegynder
02. februar 2004 - 22:44 #4
somsagt tjek ALT hardware o det sidder rigtigt i

det kan være noget pci der kan være gået kaput..
har du noget pci i????