Avatar billede homp Nybegynder
02. februar 2004 - 14:40 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvordan sætter man en swith på blæser

Jeg har denne blæser...http://www.thansen.dk/product.asp?c=208733035&n=553624441&pn=662859688
Jeg vil lave en swith, som har 6 poler, med 7 og 12 volt så jeg har begge dele. men hvordan pokker skal jeg sætte det sammen, og kan jeg skille 4-pnis stikket ad????
Avatar billede kittyhawkdk Nybegynder
02. februar 2004 - 15:07 #1
du mener så du kan styre omdrejningerne.....

så er det da lige så nem at købe blæserstyring : http://www.studiedata.dk/productlist.asp?Fane=COLD,COBL
Avatar billede tonnilerche Nybegynder
02. februar 2004 - 15:48 #2
du skaffer dig et potmeter hos på den lokale tekniske skole / værksted... den skal være på 220 ohm eller lignende.. 100 kan også bruges, 470 vil slukke blæseren helt...  nu kan du styre blæserens volt trinløst... ret smart...
Avatar billede homp Nybegynder
02. februar 2004 - 18:04 #3
nej.. jeg vil lave en kontakt, så når jeg vipper den op køre den på 12 v. og hvis den er nedad køre den på 7 v.
Jeg ved at det kan laves bare ved hjælp ledninger men ikke hvordan
Avatar billede xduggy Nybegynder
02. februar 2004 - 21:53 #4
heysa... Jeg tror jeg har en fin tegning over det som jeg har på fornemmelsen af at du mangler. :D jeg brugte den selv da jeg lavede min egne blæserstyring... og den funger fint! skemamæssigt burde du kunne se hvad det er, altså hvordan ledningerne er placeret, selvom det måske er lidt dårlig kvalitet. :-/  ellers hvis du har nogle spørgsmål så er du velkommen til at sprørge. ellers god fornøjelse. ;)    du kan se/hente det her: [  http://www.rene.andreasen.mknet.dk/Skema.jpg  ]
Avatar billede homp Nybegynder
03. februar 2004 - 15:15 #5
tak den er udemærket, men jeg har et lille spørgsmål inden jeg giver point....
hvordan skiller man strømstikket (4 pins) ad, og på den måde sætte ledninger ind i den???
Avatar billede xduggy Nybegynder
03. februar 2004 - 16:31 #6
Det jeg gjorde var at tage en af de der nærmest hvide/gennemsigtige med en indgang på hver side hvor der så er monteret en skrue over hver indgang som man så kunne stramme til når man havde stukket ledningerne ind fra hver sin side, og altså på den måde sætte dem sammen (kan altså ikke huske hvad de hedder, ret pinligt men....tja)man kan få dem hvor der sidder mange sammen også kan man jo bare klippe af så der er fire tilbage. [kan lige uploade et billede lidt senere], men ellers kan man få et han/hun-stik som man sætter ledningerne i, hvorefter det er ligetil at koble det sammen med det fra strømforsygningen. men det er altså osse muligt at pille de der jern-dimser ud af selve stikket... brug evt. en skruetrækker, for der sidder en slags modhagere som lige skal skubbes ind.  (lidt dårligt formuleret hvis jeg selv skal sige det,heh, men gider ikke skrive det om nu. :) )
Avatar billede xduggy Nybegynder
03. februar 2004 - 16:32 #7
wow det var lidt af en smøre... tænk at jeg kunne få mig selv til at skrive så meget! lol, ville være lidt federe hvis jeg kunne det i mine stile!
Avatar billede homp Nybegynder
03. februar 2004 - 18:16 #8
Ja det må jeg sige...... men der skal jo på en eller anden måde en ledning ind i stikket og hvordan gør jeg det... du kan se stikket her http://www.thansen.dk/product.asp?c=208733035&n=553624441&pn=662859688
jeg skal sætte en ledning ind i 5 volt porten for at jeg kan få 7 volt... kan man så bare sno ledningen rundt inde i stikket???
Avatar billede xduggy Nybegynder
03. februar 2004 - 19:05 #9
ja det kan man godt. du kan bare prøve at pille jern-dimserne ud af og så kan du sætte de ledninger ind hvor du nu ønsker at de skal sidde. er slet ikke så svært. hvis du ikke kan "åbne" for det metal der nu holder ledningerne fast på jern-dimserne og så stramme til igen, kan du bare lodde dem på dem. men pas på med at lave lodningen for stor sådan at de ikke kan komme ind igen.
Avatar billede homp Nybegynder
03. februar 2004 - 19:16 #10
okay jamen taktak for al hjælpen
Avatar billede xduggy Nybegynder
03. februar 2004 - 19:22 #11
np