Avatar billede b-jacobsen Nybegynder
02. februar 2004 - 13:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Harddisk fejl efter 3 ugers perfekt kørsel

Hej allesammen,
Jeg har et mærkeligt problem med harddisken i en "Legend" PC med "MSI" bundkort, 2,6 Intel processor, 512 MGb ram, 80 GB maxtor harddisk, WinXP Pro uden SP1. Maskinen er nu 3 gange gået helt død efter ca. 3 ugers perfekt kørsel. Der sker simpelthen det at det ikke er muligt at starte pc'en op igen, det er heller ikke muligt at lave en rep. drev C: kan simpelthen ikke findes. Når jeg efterfølgende prøver at køre en scandisk på drevet siger den at der er beskadiget klynger. Alle 3 gange det er sket, har jeg givet disken en fdisk og formatering og så er der ikke noget galt med den. Er det en fejl på disken, eller er der andet der kan spille ind? Håber i kan hjælpe!
Med venlig hilsen B. Jacobsen
Avatar billede chalde Seniormester
02. februar 2004 - 13:43 #1
Prøv at hente powermax: http://www.maxtor.com/en/support/downloads/powermax.htm
Og test drevet med det.
Det kan være din harddisk har en medfødt fejl, der gør at du får bad sectors.
Avatar billede b-jacobsen Nybegynder
02. februar 2004 - 13:53 #2
Jeg har prøvet Povermax og den meldte fejl, men efter formatering med Povermax, viste en test at disken var ok!
Avatar billede chalde Seniormester
02. februar 2004 - 14:51 #3
Har du taget den lange test? Hvor den scanner hele overfladen!
Avatar billede b-jacobsen Nybegynder
02. februar 2004 - 15:03 #4
Ja den har jeg kørt og testresultatet siger at alt er OK!
Avatar billede chalde Seniormester
02. februar 2004 - 15:50 #5
Hvis fejlen kommer igen, vil jeg skyde på at du har en defekt/kommende defekt harddisk.
Efter du har kørt scandisk (når du har haft formateret og det ellers virker), hvad står der så ang. beskadigede klynger/defekte spor/ligende?
Hvis du har nogle defekte spor eller ligende ville jeg levere harddisken tilbage og bede om en ny, idet problemet vil fortsætte indtil disken er "tom".
Avatar billede b-jacobsen Nybegynder
02. februar 2004 - 22:48 #6
Når disken lige er blevet formateret, og jeg har kørt windows ind, står der i logfilen at der er "0 filer i beskadiget sektorer", men når maskinen så har kørt et stykke tid så begynder der at stå at der er så og så mange "kb. i beskadiget sektorer".
Avatar billede chalde Seniormester
02. februar 2004 - 22:53 #7
Jeg ville ringe til butikken og forklare dem sagen. De vil, formentlig, konkludere at disken er defekt, og ombytte den.
Avatar billede b-jacobsen Nybegynder
15. januar 2014 - 00:28 #8
Lukker