Avatar billede hansolo Nybegynder
26. januar 2001 - 08:57 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

geforce problemer

Hei!

Har et cardexpert geforce 2mx, har 400 mhz amd, 128 ram, ax59pro hovedkort, nyeste bios nyeste agp , irq, usb drivere, har prøvd det meste, men søppel maskina klarer bare å levere 770 poeng på 3d mark 2000. Har prøvd å overklokke det vannvittig mye, uten noen effekt i det heletatt. Er det noen innstillinger i bios kanskje? hva kan være feil?
Avatar billede dreadworg Nybegynder
26. januar 2001 - 12:03 #1
Har du prøvet nye AGP driverer? Det lyder meget sandsynligt som om det kunne være problemet.
Avatar billede hansolo Nybegynder
26. januar 2001 - 12:07 #2
ja, har installert nyeste agp driver, men det gav ingen effekt. Har problemer med ren lyd i spill også, kan tenkes at det har noe med det å gjøre.
Avatar billede dreadworg Nybegynder
26. januar 2001 - 12:13 #3
Har du installeret DirectX8.0?
Hvilken driver bruger du til dit GeForce kort?

Ren lyd i spil kan måske skyldes hvis du har et SoundBlaster Live! Kort på dit AOpenAX59PRO. Jeg har selv prøvet det på det...
Avatar billede hansolo Nybegynder
26. januar 2001 - 12:18 #4
har ikke installert dx8.0, jepp har et sb live kort! :)
Avatar billede hansolo Nybegynder
26. januar 2001 - 12:20 #5
har nvida referansedriver på kortet, det er et cardexpert kort \"golden sample\"
Avatar billede dreadworg Nybegynder
26. januar 2001 - 12:27 #6
Oki, prøv at installerer DirectX 8.0:
www.microsoft.com/directx

Hvilke driverer kører du med til dit GeForce kort?
Der er lige kommet en dejlig 6.67WHQL som er kanon. Sidder selv og kører med den lige nu:
http://www.d128.com/cgi/ftp/file.pl?file=drivers/NVIDIA/BETA/Win9x/deto_667_whql.exe

Af hensyn til dit SB Live! kort, så prøv at sætte det i en anden PCI slot. Hvis det sidder tæt på grafikkortet kan det have noget at sige om de lyde du får.
Prøv også med de nyeste driverer til det.
www.soundblaster.com/drivers

Avatar billede hansolo Nybegynder
26. januar 2001 - 12:33 #7
Takk så meget, skal prøve det! :)
Avatar billede hansolo Nybegynder
26. januar 2001 - 12:36 #8
Kjører med 6.6 driver fra nvidia nå.
Flyttet kortet to slotter ned, ble litt mindre forstyrrelser på lyden. kan det ha noe å si at IRQ på sb er 9 og IRQ på geforcen er 11? for nær IRQ kanskje?
Avatar billede dreadworg Nybegynder
26. januar 2001 - 12:55 #9
Har lige fået af vide, at det optimale vil være at smidde GeForce kortet på IRQ 5, og SB Live! på 10-11.
Avatar billede hansolo Nybegynder
26. januar 2001 - 13:06 #10
Får ikke justere instillingene på enhetsbehandling for sb eller for geforce. Windows sier \"denne instillingen kan ikke justeres manuelt\"
Har du noen forslag? :)
Avatar billede dreadworg Nybegynder
26. januar 2001 - 13:13 #11
Ikke umidelbart. Desværre...
Avatar billede hansolo Nybegynder
26. januar 2001 - 13:31 #12
får prøve meg fram, tenker det er noe dill jeg kan trikse med i biosen, hehe! :)
Avatar billede dreadworg Nybegynder
26. januar 2001 - 13:34 #13
Kan man sagtens, men det har jeg ikke selv nogen erfaring med. Men man kan jo altid prøve :)
Avatar billede lassebm Nybegynder
26. januar 2001 - 18:32 #14
Well. Du skriver at du har en amd 400 mhz. Går ud fra at det er en K6-2 =)
Hvis det er det så ligger problemet sikkert i at du ikke kan udnytte dit Geforce kort ordenligt da din computer ikke kraftig nok til det! Og så er desværre ikke muligt at få flere point!
Avatar billede dreadworg Nybegynder
26. januar 2001 - 19:37 #15
Han burde uden problemer kunne få mere end 770!
Avatar billede bouggi Nybegynder
26. januar 2001 - 19:45 #16
sidder lige og tænker på om mit ms starforce 816-818 nvidia geforce2 mx kan bruge samme driver til at opdatere
Avatar billede dreadworg Nybegynder
26. januar 2001 - 19:57 #17
Hvilken driver? 6.67?
Avatar billede bouggi Nybegynder
26. januar 2001 - 20:01 #18
ja eller en der virker til mit kort har en anelse om at jeg måske skal have den opdateret
Avatar billede dreadworg Nybegynder
26. januar 2001 - 22:31 #19
Ok, du kan sagtens bruge 6.67WHQL driveren. Den er verifikeret af Microsoft, så kører så stabilt det er muligt under windows.

Jeg kører selv med den lige nu, og den er kanon.
På min P3 450MHz, 256MB RAM og et GeForce 32MB DDR RAM drøner jeg rundt i Hitman og Rune i 1280x1024x32 med alting smidt på MAX, og det kører bare. Det kunne jeg ikke med 6.31 driveren.

Anbefaling! :)
Avatar billede hanshenp Nybegynder
27. januar 2001 - 04:54 #20
Ja undskyld jeg spørger lidt dumt, men hvor finder man den driver henne... kan ikke finde den hos nvidia
Avatar billede hanshenp Nybegynder
27. januar 2001 - 04:55 #21
undskyld, har fundet det... en halv side længere oppe