Avatar billede linder Nybegynder
26. januar 2001 - 08:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Forlængelse af seriel forbindelse

I forbindelse med et projekt, skal jeg have undersøgt om det er muligt at forlænge en seriel forbindelse via IP.

Kunne forestille mig, der fandtes nogle \"boxe\" eller lignende der kunne tricket, jeg er vel ikke den første :)

Som det ser ud i dag:

PC -> serielt device

Som jeg godt ville have det til at se ud.

PC -> LAN -> serielt device

Hvis du ikke forstår hvad jeg prøver at sige, så sig lige til, og hvis du ved hvad jeg har gang i, så svar endelig, så jeg kan få problemet løst :)
Avatar billede been Nybegynder
26. januar 2001 - 09:05 #1
Der findes flere muligheder på det problem eks. 1 :en Converter der konverterer fra RS232 til RJ45 fra f.eks D-link.

Eller kan du finde mange forskellige løsninger hos Blackbox
www.blackbox.dk
Avatar billede NanoQ Nybegynder
26. januar 2001 - 09:11 #2
Det kan du faktisk sagtens med mange printboxe. Der findes mange der har seriel udgange. Se f.eks. http://www.midware.com/ioprpfam.html :)

NanoQ
Avatar billede hatecaps Nybegynder
26. januar 2001 - 09:43 #3
snakker vi her énvejskommunikation, eller skal PC\'en \"snakke\" frem og tilbage med den serielle enhed ? Hvis der skal foregå trafik frem og tilbage på den serielle forbindelse tror jeg ikke rigtig på at en forlængelse af forbindelsen vil du\'. Hvis du gerne vil ha\' PC\'en til at snakke med den serielle enhed over en lang afstand, kan du måske bruge en RS485 forbindelse, hvis den serielle enhed understøtter det. Ellers, og som den bedste løsning hvis vi snakker rigtig lange afstande, ville en løsning være at lave et modtagerprogram til den PC som den serielle enhed fysisk er tilkoblet på, som kommunikerer med den serielle enhed, og sender resultat/data videre til den PC du skal bruge det på.

hvis noget af det her har din interesse, gi\' lyd

ha\' det godt
hatecaps :-)
Avatar billede been Nybegynder
26. januar 2001 - 10:25 #4
Det er som tidligere skrevet intet problem at køre serielt over et lan, kig på www.blackbox.dk hvor der findes mange sådanne løsningsmuligheder - hvis du vil have en specifik løsning, så skriv hvad du nøjagtigt skal bruge det til.
Avatar billede steffen Nybegynder
26. januar 2001 - 11:00 #5
Hvad er formålet? En ISDN-adapter der ikke står lige op af en PC el. lign?

Et serielt kabel kan godt strækkes 10 meter - men er det længere end det, så er det naturligvis ikke en løsning.

Det er også muligt der er lavet en port-emulering, således at hvis du har en PC i hver ende, kan comporten på den ene \"directes\" over på den anden .. men ehh, tid til at lave søgningen mangler jeg lige nu.
Avatar billede linder Nybegynder
28. januar 2001 - 11:52 #6
Det lykkedes at finde det hos BlackBox.
Tak

/Morten
Avatar billede steffen Nybegynder
28. januar 2001 - 20:09 #7
Hvad hedder tingen? Link? :-)