Avatar billede jesl Nybegynder
26. januar 2001 - 08:18 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Den nøgne lyd 2.

Hej..

Jeg hentede igår winamp 2.72 0g Vocal remover.
Det er fint nok men ikke det optimale , remover fjerner eller undertrykker om man vil en vokal i feks et rock - nummer , således at musikken står tilbage , det jeg har brug for er et program hvor man kan skille de forskellige spor om man vil ad , så man bagefter feks ken gemme vokalen i waveformat og arbejde videre med den derfra.
Jeg er lutter øre for forslag............

                                        Jesl
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
26. januar 2001 - 09:21 #1
Jeg tvivler på det kan lade sig gøre at skille sporene ad til en god kvalitet. Det ville da være fantastisk, men nok ganske tvivlsomt.. For en god ordens skyld vil jeg da lige lytte lidt med her... :-)

/Nikolaj
Avatar billede sims Nybegynder
26. januar 2001 - 09:37 #2
hey jamen så skal du jo ha fat på vst cubebase det er stort musik program men det kan alt!!!
Avatar billede jesl Nybegynder
26. januar 2001 - 11:52 #3
Hej..

Mr.Sims er det noget du er mand for ?

og jo jeg kender lidt til Cubase , men om det kan skille et indspillet musiknummer ad ved jeg ikke.

                                            Jesl
ps: Andre forslag ? anyone........... ?
Avatar billede deurell Nybegynder
26. januar 2001 - 11:54 #4
sims må vide noget jeg ikke ved om cubase, hvilket også er muligt. Men hvordan skal et program skille lyde ad som ligger på samme tid og samtidig kende forskel på om det er et vokalt frekvensområde eller et subbas område eller en lead guitar. jo man kan godt i for eksempel winamp eller sound forge finde effekter som rydder et frekvensområde, men de forskellige lyde i musikken vil alt for ofte gå ind over hinandens områder.
Jeg vil våge at det i hvert fald ikke er muligt endnu men engang når der findes maskiner som kan lave en helvedes masse beregninger kan det måske lykkedes at lave i ordentlig kvalitet
Avatar billede vandhunden Nybegynder
26. januar 2001 - 11:57 #5
Sims staver cubase forkert: \"cubebase\". Eller også taler han om et andet program.
Avatar billede deurell Nybegynder
26. januar 2001 - 11:57 #6
sidste sætning= jeg vil våge at påstå........
Avatar billede vandhunden Nybegynder
26. januar 2001 - 14:26 #7
du mener vove at påstå .o0:-)
Avatar billede jesl Nybegynder
26. januar 2001 - 16:01 #8
Hej..

Nu når vandhunden er sådan et orakel , har han så de vise sten ? svaret på spørgsmålet........

Jesl...
Avatar billede deurell Nybegynder
26. januar 2001 - 16:45 #9
Min stavning får 03
Avatar billede jesl Nybegynder
26. januar 2001 - 19:46 #10
Hej...

Det kan godt være du ikke staver godt..........

hvad så........? jeg har stillet et spørgsmål som venter på svar , Skriv hvis i har noget på hjertet , det andet er spild af jeres og min dyrebare tid.

Jesl
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
26. januar 2001 - 21:19 #11
Jeg har prøvet med Cakewalk, Cubase og plugins til dit og dat og jeg må sige at det forekommer mig totalt umuligt at fjerne vokal ordentligt eller lægge ting på seperate spor. Det bliver simpelthen bare halve løsninger og det er ikke lige så brugbart igen....
Avatar billede goody-goody Nybegynder
26. januar 2001 - 21:49 #12
Jeg vil referere til mit svar i den nøgne lyd 1.

Desuden er hverken cubase, cakewalk eller logic noget godt lydredigeringsprogram, det er meget gode programmer, hvor man sætter de færdige lyde sammen i, enten midi eller audio
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
26. januar 2001 - 21:59 #13
Googy-boy - Du har så ganske ret i at de er væmmeligt goe til at sætte lyde sammen, men skille dem ad og lægge på seperate spor... Naaahhh... Jeg er bange for at der skal nogle råbånd til....
Avatar billede jesl Nybegynder
26. januar 2001 - 23:02 #14
Hej...

Der er ikke andet for en at lede videre........

Jesl.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
26. januar 2001 - 23:18 #15
Som skrevet i første indlæg - Der er ikke meget at gøre...
Avatar billede goody-goody Nybegynder
27. januar 2001 - 01:31 #16
der giver jeg nikolajdu ret. du kan ikke finde software der kan det, i hvertfald ikke på nettet, jeg kender ikke til så meget hardware, men der findes forskellige samplere eller sådan noget, som kan dele specielle formater op i spor og fjerne vokalerne, men har ikke større indsigt i det.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. februar 2001 - 00:28 #17
humdi hum...
Avatar billede jesl Nybegynder
25. februar 2001 - 08:37 #18
hej...

Spørgsmålet blev besvaret til fulde, men det jeg spurgte om kan desværre ikke lade sig gøre.

jeg ser den nøgne lyd 2 som afsluttet.

Jesl.
Avatar billede goody-goody Nybegynder
25. februar 2001 - 11:45 #19
husk at acceptere svarne