Avatar billede kjj Nybegynder
02. februar 2004 - 11:36 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Lyd på dvd

Jeg har fået en dvd med noget ferie film på af en ven.

Når jeg sætter den i min DVD afspiller til tvet hakker den men der er lyd på, når jeg så vil af spille den i mediaplayer får jeg kun billede men ingen lyd.

Nåer jeg åbner dvden får jeg en mappe der heder AUDIO_TS og en Der heder VIDEO_TS, hvor det kun er i VIDEO mappen der er noget.

Hvor er lyden?
Avatar billede jakobskovgaard Nybegynder
02. februar 2004 - 12:17 #1
Der skal kun være noget i video mappen, audio mappen er beregnet til audio dvd'er.
Lyden ligger i mpeg kodningen så den kan du ikke finde selvstændig noget sted.
Noget tyder på at der er et eller andet der er gået galt under mpeg kodningen. Tror ikke rigtig du kan gøre noget ved det.
Avatar billede norbert Nybegynder
02. februar 2004 - 12:22 #2
Det kan være, at din DVD ikke rigtig kan lide den skive, du har din film på.
Har du prøvet at afspille den i PowerDVD i stedet for mediaplayer?
Hvis du ikke har powerDVD, så prøv denne afspiller
http://www.digital-digest.com/dvd/downloads/eugene_player.html
Hvis den afspiller fint der uden at den hakker og med lyd, fejler din DVD-skive formodentlig ingenting, andet end at din afspiller ikke kan lide din dvd-skive. Du kan prøve at kopiere filmen over på et andet DVD-mærke, f.eks. Verbatim.
Norbert.
Avatar billede norbert Nybegynder
02. februar 2004 - 12:24 #3
Jeg går du fra, at din DVD-film afspiller fint hos din ven.
Norbert.
Avatar billede jakobskovgaard Nybegynder
02. februar 2004 - 12:37 #4
Det kan vel næsten ikke være mediet det er galt med, når både dvd afspiller samt pc ikke kan afspille skiven.
Avatar billede norbert Nybegynder
02. februar 2004 - 12:40 #5
Hvis din DVD-afspiller afspiller med lyd men med hakket billede, og din PC afspiller billede uden lyd, så mener jeg, det godt kan være skiven.
Især hvis den f.eks. afspiller som den skal hos din kammerat.
Norbert.
Avatar billede jakobskovgaard Nybegynder
02. februar 2004 - 12:43 #6
Tjaa, du har måske en pointe der, lad os se hvad kjj siger ;-)
Avatar billede norbert Nybegynder
02. februar 2004 - 12:46 #7
Man kan jo også være uheldig at få en købeDVD, som ens afspiller ikke kan lide - men spiller fint i PC'en ;-)
Avatar billede kjj Nybegynder
02. februar 2004 - 18:20 #8
1000 tak for jeres kommentar, det er en Verbatim dvd det er på og ja det kør fin hos min ven. jeg vil prøve den afspiller når jeg kommer hjem.

i høre nærmer,

Vh. KJJ
Avatar billede norbert Nybegynder
02. februar 2004 - 18:24 #9
Verbatim går ellers for at være noget af det bedste - i mine øjne. Er du sikker på at din DVD-afspiller i det hele taget er i stand til at afspille hjemmelavede DVD'er?
Norbert
Avatar billede norbert Nybegynder
06. februar 2004 - 22:44 #10
Hej kjj. Har du fundet ud af noget?
Norbert :-)
Avatar billede kjj Nybegynder
09. februar 2004 - 08:46 #11
Undskyld det tog lidt tid.
Men ja jeg har fået løst problemet med windvd så er der både lyd og det hakker ikke.
I skal have tak for hjælpen.

Vh. KJJ