Avatar billede beltzer Nybegynder
22. september 1999 - 19:33 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Installation af NT Server 4.0 ????

Hej alle

Håber der en en eller anden i Danmark der kan hjælpe mig, jeg har et problem, jeg vil gerne kører WINNT SERVER 4.0, men kan ikke komme igang jeg har  Server cd'en, jeg har også de tre disketter der skal starte installationen op. Jeg booter fra disketterne og setup kommer frem, den finder cdrom drevet, men så kommer problemet den kan ikke finde Harddisken !!!! hjælp hvad gør jeg ????

Jeg har prøvet med FAT16 & FAT32

Håber at der er nogen der kan hjælpe

/Beltzer
Avatar billede guggemand Nybegynder
22. september 1999 - 19:52 #1
er det scsi eller ide harddisk ?
Avatar billede beltzer Nybegynder
22. september 1999 - 20:07 #2
IDE Harddisk
Avatar billede rbnstudio Nybegynder
22. september 1999 - 20:10 #3
Hvilken hd....Hvor gammel?? Hvor stor??
Avatar billede dice Nybegynder
22. september 1999 - 20:12 #4
Når du installerer NT kan du bruge en boot disk af enhver slags bare den kan starte cdrom drevet gå over på cd drevet og kør installationen derfra og hav 3 tomme disketter parat.
Når du er kommet igang kopiere NT 85 MB over på din harddisk og kører installationen derfra. NT supporter kun 4 GB på primær partition

NT kan kun køre fra fat 16 som du får mulighed for at konvatere til ntfs NT eget fil system som ikke kan læses af andre systemer men har en meget stor sikkerhed på fil niveo "du kan sætte password på alle filer på din harddisk"
Avatar billede guggemand Nybegynder
22. september 1999 - 20:20 #5
dice ... tænk dig om ... fat16 er max 2 gb

Avatar billede beltzer Nybegynder
22. september 1999 - 20:34 #6
Hvordan kan man starte en installationfra dos ude de tre disketter ???

HDD er en Westen Digital 4gb.
Avatar billede rbnstudio Nybegynder
22. september 1999 - 20:39 #7
kør winnt.exe /ox
som findes i i386 biblioteket.
Avatar billede guggemand Nybegynder
22. september 1999 - 20:40 #8
/ox laver da bare disketterne gør den ikke ?

/b starter den uden disketterne så vidt jeg ved
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. september 1999 - 20:52 #9
guggemand>> i NT kan man lave 64k clusters!

btw jeg kører lige nu win2k på et fat32 drev, tror i jeg ville have fordele ved at konvertere til NTFS?
Avatar billede guggemand Nybegynder
22. september 1999 - 21:02 #10
cyberesben >> også på fat16 drev ?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. september 1999 - 21:07 #11
ja
Avatar billede hojben Novice
23. september 1999 - 09:55 #12
cyberesben >> Fordele ved at konvertere til NTFS??? Ja sgu da *SS* pladsen bliver udnyttet bedre
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
27. september 1999 - 12:04 #13
Hvad med bare at smide din NTY server CD i og indstille BIOS til at boot op det er da det nemmeste. Inden du foretager dig andet plejer jeg altid at gå i fdisk via en boot disk og fjerne alt hvad der er og oprette en primary boot partion på 2000 KB. Så har man et godt udgangspunkt når man skal instalere NT. Du kan så efterfølgende under installation konvertere den til NTFS

//ntmaniac
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
27. september 1999 - 12:04 #14
sorry ikke NTY men NT server CD =)

//ntmaniac