Avatar billede sanne7913 Nybegynder
26. januar 2001 - 06:59 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Gul Skærm

Hej

Ikke så snart det ene problem er løst, før det næste dukker op..

Det drejer sig om min skærm, den skifter farve fra den normale hvide til gul, det er ligesom om der bliver lagt et gult filter hen over.
Mens det står på flimrer den svagt, og den gule farve går fra lys gul til mørk gul og så pludselig er den normal igen.
Er min skærm ved at gå..??
Avatar billede wisen Nybegynder
26. januar 2001 - 07:43 #1
...Det kan også være en \"løs\" forbindelse på dit grafikkort. Har haft en til rep. som blev lilla... det var grafikkortet...
Avatar billede cc2000 Nybegynder
26. januar 2001 - 07:55 #2
det kan være skærmen der er defekt.... eller det kan som wisen siger være dit skærmkort... prøv din skærm på en anden computer. Hvis det samme sker er det skærmen eller kablet, og ellers er det grafikkortet!
Avatar billede wisen Nybegynder
26. januar 2001 - 07:57 #3
..Jeps, det var de en god idé....
Avatar billede sanne7913 Nybegynder
26. januar 2001 - 08:10 #4
Okay...

Jeg prøver at sætte min skærm over på min mands pc, men det bliver nok først iaften jeg får tid, vender tilbage med resultat i løbet af aftenen eller natten..*SS*

/Mvh. Jean

Avatar billede wisen Nybegynder
26. januar 2001 - 08:11 #5
..Ok, vi venter og ser hvad der sker..
Avatar billede desperado Nybegynder
26. januar 2001 - 08:17 #6
Det kan godt være dette her lyder tosset !

Men det er din skærm der er problemet !
det er en kold lodning på dit Print bag på dit
Billedrør.. man kan tybisk få det til at stoppe ved at give skærmen et slag når den er varm !
Den skal have en over Næsen ! ( men rolig nu )
Ikke noget med en hammer ; ))
Så falder den på plads igen.. eller skal du lige tjække dit skærmkabel stik ved grafikkortet og ved skærmen.. Se om der er bukket ben eller kablet har været trykket flat...
Hvis du er skrap med en \"Lodekolbe\" så skal den
konvensator bare lodes på plads igen ;))

Jeg håber du finder læsningen...

Avatar billede kalou Nybegynder
26. januar 2001 - 08:34 #7
Jeg holder mig også til desporados svar. Det er mere sandsynligt, end at det skulle være grafikkortet.
Avatar billede wisen Nybegynder
26. januar 2001 - 08:37 #8
Det er heller ikke sandsynligt at en kold lodning _pludseligt_ opstår..
Avatar billede bantz Nybegynder
26. januar 2001 - 08:55 #9
jeg må sige at desperado har ret. Men det kan også være en elektrolyt. og jeg går ud fra at han mener en kondensator....
Avatar billede clinton Nybegynder
28. januar 2001 - 07:46 #10
Havde samme problem med min egen, efterhånden noget ud-daterede, gamle ULTRA - skærm.
Ifølge producenten selv er det et ældningstegn på skærmen, der ikke kan gøres noget ved. På et tidspunkt vil den gule farve forblive permanent, og det var så den skærm! Kedeligt at måtte fortælle dig!! Men sådan er det, ifølge producenten..........
Hygge
/Clinton
Avatar billede sanne7913 Nybegynder
28. januar 2001 - 17:00 #11
Hej alle..
Tak for jeres svar, sorry jeg ikke nåede tilbage fredag aften/nat med tilbagemelding, men havde ikke tid til at afprøve det, og igår holdt jeg pc-fri da jeg havde fødselsdag..*S*

Men til sagen...desperado havde ret, da det hjælper at give skærmen et lille dask..(holdt mig fra hammeren..*LOL*).. så jeg må vel igang med en loddekolbe..(har taget lodde/montagekursus, så jo, jeg kan bruge sådan en)
I mellemtiden har jeg sat en reserveskærm op, indtil jeg kan låne svigersønnens loddekolbe..
Tak for hjælpen.

/mvh. Jean