Avatar billede chrede Nybegynder
02. februar 2004 - 06:44 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Gratis DNS eller Dyndns?

Jeg vil selve styre min DNS pegning? hvem anbefaler du at jeg bruger?
Avatar billede czar Nybegynder
02. februar 2004 - 06:47 #1
det skal naturligvis være gratisdns.dk ;)

*) dette indlæg er farvet af personlige interesser
Avatar billede madsbrodersen Nybegynder
02. februar 2004 - 06:54 #2
JEg kan kun give czar ret - der er ingen tvivl om at du bør benytte GratisDNS
Avatar billede kenp Novice
02. februar 2004 - 08:25 #3
LOL jamen jeg vil da også anbefale www.gratisdns.dk
Avatar billede skwat Praktikant
02. februar 2004 - 08:32 #4
Er det ikke to forskellige ting de kan klare?

Men ellers, hvis man ser bort fra farverne på gratisdns.dk er det en god service.
Avatar billede kenp Novice
02. februar 2004 - 08:35 #5
jo der er 1 forskel!

Hvis man har fast ip kan man bruge begge services! hvis man har dynamisk skal man vælge dyndns.
Avatar billede chrede Nybegynder
02. februar 2004 - 17:58 #6
Jeg skal bruge det til mine eksisterende domæner. dvs. at de skal egentlig bare peje på de webhoteller jeg har, men jeg vil gerne have muligheden for at oprette subdomæner der f.eks peger på min private internet forbindele, f.eks via dyndns.org

Jeg forestiller mig at private.mitdomæne.dk skal pege på etnavn.dyndns.org

Jeg kan vel ikke pege på en dynamisk ip med gratisdns, vel?
Avatar billede czar Nybegynder
02. februar 2004 - 21:45 #7
det koster praktisk talt intet at få en fast ip..

du slipper for meget hovedbrud.. overvej det.
Avatar billede chrede Nybegynder
02. februar 2004 - 21:47 #8
40kr i måneden hos min nuværende udbyder :-( men min router holder ret godt på min IP, og når den en gang imellem skifter, så giver min router dyndns.org besked, og de opdatere med det samme, så det er kun sekunder jeg er "væk" når den skifter