Avatar billede backfire Nybegynder
01. februar 2004 - 23:38 Der er 4 kommentarer

Computer fryser periodisk

Jeg har igennem meget lang tid kæmpet med at min computer fryser periodisk. Der kan gå meget lang tid imellem at det sker, men når det så sker, kan jeg genstarte den 7-8 gange hvorefter den blot fryser efter få sekunder igen. Efter 7-8 x genstart kører maskinen fint igen.
Jeg har snart prøvet alt, og der igennem udelukket varme, hardisk og grafikkort, fejlen opstod nemlig tit nok jeg kørte en 3D screensaver.
Min mistanke ligger på at det er rammen der problemet (2 x 256 SD 133), men vil ikke fare ud for at købe ny ram før jeg er sikker på at det er her problemet ligger, og mit spørgsmål går derfor på om der er en der kender et program der enten med 100% sikkerhed kan udelukke at rammene forårsager problemet, eller omvendt konkludere at det er her problemet ligger...
Avatar billede hottadpole Nybegynder
01. februar 2004 - 23:40 #1
memtest86 på http://www.memtest86.com/ kan den slags.
Avatar billede popsy Novice
02. februar 2004 - 09:23 #2
Du kunne jo også prøve at køre skiftevis, med den ene og den anden blok en uge ad gangen, det burde kunne gå med 256 ram pr blok.
Sandsynligheden for at det er begge blokke der er defekte, er meget lille.
Avatar billede backfire Nybegynder
04. februar 2004 - 21:12 #3
Jeg har de sidste par dage gennemtestet min ram med både hottadpole's henvisning samt microsofts eget mem tester program, og ingen fejl er fundet... pointene går derfor til hottadpole (smid et svar)... Er der andre der kender programmer som kan fejlsøge/stresse hardware, så skal i være mere end velkomne til også at hoste op med et link!!!
Avatar billede hottadpole Nybegynder
04. februar 2004 - 22:10 #4
Svar.:)