Avatar billede ivanjensen Nybegynder
01. februar 2004 - 14:09 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Computer vil ikke starte!

Hej!

Jeg kører XP og har lige  i BIOS rettet til "optimal ydelse"
Nu vil comp slet ikke starte. Ingen skærmbillede. Den forsøger at komme igang.... men begynder så forfra igen og igen.
Hvordan får jeg rettet BIOs tilobage når jeg inen skærmbillede har...
Avatar billede fromsej Praktikant
01. februar 2004 - 14:17 #1
Find din bundkortmanual, enten skal du pille batteriet ud, eller også flytte en jumper på bundkortet for at "resette" din BIOS
Avatar billede ivanjensen Nybegynder
01. februar 2004 - 14:19 #2
jeg prøvet at pille batteriet ud
Avatar billede ivanjensen Nybegynder
01. februar 2004 - 14:30 #3
Det hjalp ikke -
Avatar billede magictouch Nybegynder
01. februar 2004 - 14:36 #4
Hvis den stadig står til optimal ydelse- så disable det
Avatar billede ivanjensen Nybegynder
01. februar 2004 - 14:46 #5
Det hjalp heller ikke at flytte jumper
Avatar billede ivanjensen Nybegynder
01. februar 2004 - 14:47 #6
Hvordan disabler jeg optimal ydelse når jeg har sort skærm
Avatar billede fromsej Praktikant
01. februar 2004 - 14:53 #7
PCén skal være spændingsløs når du flytter den jumper, tag 230 V ledningen fra, og prøv igen.
Avatar billede cp1 Nybegynder
01. februar 2004 - 14:53 #8
hvilket bundkort har du ?
Avatar billede ivanjensen Nybegynder
01. februar 2004 - 15:05 #9
Jeg har et K7S5A Pro

Iflg. manual skal jumperen fjernes i nogle få sekunder - jeg har fjernet strømstikket, men jeg er ikke klar over om der skal strøm på når jeg har fjernet jumperen
Avatar billede cp1 Nybegynder
01. februar 2004 - 15:37 #10
okay,har lige siddet og kigget i manualen for dit bundkort,
fjern strømstik,tag batteri ud,flyt jumper til reset posision,vent i et par minutter...hvis det stadig ikke virker,ka du prøve at holde "home" tasten nede når du starter maskinen (det er understøttet af en del bundkort og skulle resætte din bios)...,bare et par ideér
Avatar billede ivanjensen Nybegynder
01. februar 2004 - 16:00 #11
Nu er der liv dyret igen.....

CP1...læg et svar og du får point....
Avatar billede cp1 Nybegynder
01. februar 2004 - 16:07 #12
fedt det virkede ;)tak for point