Avatar billede urtepotten Nybegynder
01. februar 2004 - 11:43 Der er 17 kommentarer

fejl i internet explorer

hejsa håber i kan hjælpe... jeg har en mærkelig fejl i internet explorer der gør at jeg ik kan ændre på nogen ting inde i internetinstillinger, de er ligesom sådan grå felterne så man ik kan skrive eller trykke på dem.. nogen der kender den fejl ??? og kan hjælpe så vil jeg blive en glad man igen...
Avatar billede arlet Juniormester
01. februar 2004 - 11:45 #1
Er næsten sikker på at der ligger nogle blokeringer og spærrer.

http://www.arlet.dk/kunhjt.htm
Avatar billede arlet Juniormester
01. februar 2004 - 11:46 #2
Ellers skal vi nok ind og lave en repair af IE, hvis jeg ikke kan se noget i loggen
Avatar billede zhark Nybegynder
01. februar 2004 - 11:47 #3
Har du foretaget div. up-date?
Avatar billede fromsej Praktikant
01. februar 2004 - 11:48 #4
Har du lavet nogen former for tweaks af din I.E eller din Windows?
Avatar billede arlet Juniormester
01. februar 2004 - 11:50 #5
fromsej -> 06
Avatar billede urtepotten Nybegynder
01. februar 2004 - 11:50 #6
nej jeg har ingen tweaks af hverken I.E eller windows.. og min antivirus og ad-aware og windows er fuldt opdateret, og har kørt antivirus osv...
Avatar billede fromsej Praktikant
01. februar 2004 - 11:51 #7
Arlet>>Derfor jeg spørger, prøv at sætte restrictions med Spybot på din egen, og kør HJT.
Avatar billede arlet Juniormester
01. februar 2004 - 11:52 #8
ja, ved det. det var det jeg ville finde med den hijackthis, jeg foreslog
Avatar billede urtepotten Nybegynder
01. februar 2004 - 12:09 #9
Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 12:08:08, on 01-02-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXPPS.EXE
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Trend Micro\Internet Security\Tmntsrv.exe
C:\Programmer\Trend Micro\Internet Security\tmproxy.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe
C:\Programmer\Trend Micro\Internet Security\pccguide.exe
C:\Programmer\Trend Micro\Internet Security\PCClient.exe
C:\Programmer\Trend Micro\Internet Security\TMOAgent.exe
C:\WINDOWS\System32\LXSUPMON.EXE
D:\UNNER MAPPE TIL C-DISK\CANON\opware32.exe
C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\AudioCentral\RxMon.exe
C:\Programmer\Hacker Eliminator\HackerEliminator.exe
C:\Programmer\blss\blss.exe
C:\WINDOWS\System32\rundll32.exe
C:\Program Files\ASUS\Probe\AsusProb.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\AudioCentral\Playlist.exe
C:\Programmer\Trend Micro\Internet Security\PccPfw.exe
C:\Programmer\VIA\RAID\raid_tool.exe
D:\UNNER MAPPE TIL C-DISK\Zero PopUp Killer XP\zpk_xp.exe
C:\DOCUME~1\TOMDAL~1\LOKALE~1\Temp\dia5.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Tom Dalin\Skrivebord\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&ar=iesearch
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.pages2start.com
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.pages2start.com
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&ar=iesearch
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&pver=6&ar=msnhome
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&ar=iesearch
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R3 - URLSearchHook: (no name) - _{CFBFAE00-17A6-11D0-99CB-00C04FD64497} - (no file)
O2 - BHO: (no name) - {000006B1-19B5-414A-849F-2A3C64AE6939} - C:\WINDOWS\bi.dll
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - d:\unner mappe til c-disk\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {4A2AACF3-ADF6-11D5-98A9-00E018981B9E} - C:\Programmer\NewDotNet\newdotnet5_48.dll
O2 - BHO: (no name) - {F7F808F0-6F7D-442C-93E3-4A4827C2E4C8} - C:\WINDOWS\nem214.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAXPnP] C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAX] "C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe" /tray
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [pccguide.exe] "C:\Programmer\Trend Micro\Internet Security\pccguide.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PCClient.exe] "C:\Programmer\Trend Micro\Internet Security\PCClient.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [TM Outbreak Agent] "C:\Programmer\Trend Micro\Internet Security\TMOAgent.exe" /run
O4 - HKLM\..\Run: [LXSUPMON] C:\WINDOWS\System32\LXSUPMON.EXE RUN
O4 - HKLM\..\Run: [Omnipage] D:\UNNER MAPPE TIL C-DISK\CANON\opware32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RoxioEngineUtility] "C:\Programmer\Fælles filer\Roxio Shared\System\EngUtil.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RoxioDragToDisc] "C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\DragToDisc\DrgToDsc.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RoxioAudioCentral] "C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\AudioCentral\RxMon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Hacker Eliminator] C:\Programmer\Hacker Eliminator\HackerEliminator.exe
O4 - HKLM\..\Run: [startpage] c:\startpage.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCBG] C:\PROGRA~1\INTRIG~1\pcbodyguard.exe /start
O4 - HKLM\..\Run: [Resume copy] copyfstq.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [PinnacleDriverCheck] C:\WINDOWS\System32\PSDrvCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [webHancer Survey Companion] "C:\Program Files\webHancer\Programs\whSurvey.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [blss] C:\Programmer\blss\blss.exe
O4 - HKLM\..\Run: [New.net Startup] rundll32 C:\PROGRA~1\NEWDOT~1\NEWDOT~2.DLL,NewDotNetStartup
O4 - HKLM\..\Run: [ASUS Probe] C:\Program Files\ASUS\Probe\AsusProb.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Belt] C:\WINDOWS\Belt.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [startpage] c:\startpage.exe
O4 - Startup: Registration-InstantCopy.lnk = C:\Programmer\Pinnacle\Shared Files\InstantCDDVD\Pixie\RegTool.exe
O4 - Startup: Zero PoPup Killer XP.lnk = D:\UNNER MAPPE TIL C-DISK\Zero PopUp Killer XP\zpk_xp.exe
O4 - Global Startup: RAID Tool.lnk = C:\Programmer\VIA\RAID\raid_tool.exe
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O6 - HKLM\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O10 - Hijacked Internet access by New.Net
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?38004.1385532407
O16 - DPF: {AD7FAFB0-16D6-40C3-AF27-585D6E6453FD} (loader Class) - http://dload.ipbill.com/del/loader.cab
O16 - DPF: {CD17FAAA-17B4-4736-AAEF-436EDC304C8C} (ContentAuditX Control) - http://www.contentwatch.com/audit/includes/ContentAuditControl.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {DC187740-46A9-11D5-A815-00B0D0428C0C} - http://www.pcpowerscan.com/pcpowerscan.cab
O16 - DPF: {E8EDB60C-951E-4130-93DC-FAF1AD25F8E7} (MoneyTree Dialer) - http://cdn.climaxbucks.com/internet-optimizer/080703/UniDistIOcrack.CAB
Avatar billede arlet Juniormester
01. februar 2004 - 12:11 #10
Så er der ikke noget at sige til det. Meget snavs.  tjekker den med det samme
Avatar billede urtepotten Nybegynder
01. februar 2004 - 12:16 #11
vor dan skal jeg tjekke den
Avatar billede urtepotten Nybegynder
01. februar 2004 - 12:17 #12
tjekker den med vad???
Avatar billede arlet Juniormester
01. februar 2004 - 12:18 #13
Det skal du ikke. Jeg tjekker den for dig og vender tilbage med hvad du skal slette
Avatar billede urtepotten Nybegynder
01. februar 2004 - 12:21 #14
tak
Avatar billede arlet Juniormester
01. februar 2004 - 12:35 #15
Du skal hente Lspfix http://www.cexx.org/LSPFix.exe og trykke gem og lægge den på dit skrivebord. Du har noget snavs der når vi fjerner det måske ødelægger din netforbindelse. Hvis du mister internetforbindelsen når du fixer de ting jeg kommer med skal du kører det lspfix, starte det, klik til fuld skærm, markere I know what I am doing og klikke på finish, genstart og lav en ny logfil, som du smider herind.

Når det fix ligger på dit skrivebord skal du gå i kontrolpanel og tilføj/fjern og slet new.net og/eller new.dot. Derefter går du videre i min vejledning:

Der var en del snavs:
Du skal nu til at i gang med at fixe. Men først skal du lige have noget instruktion. Allerførst skal du slå systemgendannelse fra. Hvis du ikke ved hvordan du gør det så kig her: http://www.arlet.dk/systemgendannelsen.htm derefter skal du åbne hijackthis. Du får herunder nogle filer som du skal fixe, det du skal gøre er at sætte en vinge ud for disse filer jeg har skrevet nedeunder. IKKE FIXE endnu. Når du har gjort det så lukker du alle andre vinduer ned, det er meget vigtigt at det eneste vindue som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix chekede. Efter fix skal du genstarte din computer.
Her er de filer, du skal fixe :

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&ar=iesearch
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.pages2start.com
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.pages2start.com
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&ar=iesearch
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&pver=6&ar=msnhome
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&ar=iesearch

R3 - URLSearchHook: (no name) - _{CFBFAE00-17A6-11D0-99CB-00C04FD64497} - (no file)

O2 - BHO: (no name) - {000006B1-19B5-414A-849F-2A3C64AE6939} - C:\WINDOWS\bi.dll
O2 - BHO: (no name) - {4A2AACF3-ADF6-11D5-98A9-00E018981B9E} - C:\Programmer\NewDotNet\newdotnet5_48.dll
O2 - BHO: (no name) - {F7F808F0-6F7D-442C-93E3-4A4827C2E4C8} - C:\WINDOWS\nem214.dll

O4 - HKLM\..\Run: [startpage] c:\startpage.exe
O4 - HKLM\..\Run: [webHancer Survey Companion] "C:\Program Files\webHancer\Programs\whSurvey.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [blss] C:\Programmer\blss\blss.exe
O4 - HKLM\..\Run: [New.net Startup] rundll32 C:\PROGRA~1\NEWDOT~1\NEWDOT~2.DLL,NewDotNetStartup
O4 - HKLM\..\Run: [Belt] C:\WINDOWS\Belt.exe
O4 - HKCU\..\Run: [startpage] c:\startpage.exe

O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O6 - HKLM\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present

O10 - Hijacked Internet access by New.Net

O16 - DPF: {AD7FAFB0-16D6-40C3-AF27-585D6E6453FD} (loader Class) - http://dload.ipbill.com/del/loader.cab
O16 - DPF: {CD17FAAA-17B4-4736-AAEF-436EDC304C8C} (ContentAuditX Control) - http://www.contentwatch.com/audit/includes/ContentAuditControl.cab
O16 - DPF: {E8EDB60C-951E-4130-93DC-FAF1AD25F8E7} (MoneyTree Dialer) - http://cdn.climaxbucks.com/internet-optimizer/080703/UniDistIOcrack.CAB

Derefter Genstarter du i fejlsikret tilstand(Fejlsikret tilstand kommer du i ved at trykke på <F8> når maskinen starter op, lige inden den begynder at indlæse Windows.) Find følgende fil i Stifinder og slet den:

C:\Programmer\blss\blss.exe
C:\DOCUME~1\TOMDAL~1\LOKALE~1\Temp\dia5.exe
c:\startpage.exe
C:\Program Files\webHancer\Programs\whSurvey.exe
C:\WINDOWS\Belt.exe

Derefter genstarter du og sender en ny log herind, for at se om vi har fået den helt ren.
Først når din log er endelig godkendt, må du aktiver din systemgendannelse igen.
Avatar billede urtepotten Nybegynder
01. februar 2004 - 14:12 #16
Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 14:12:11, on 01-02-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXPPS.EXE
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Trend Micro\Internet Security\Tmntsrv.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe
C:\Programmer\Trend Micro\Internet Security\tmproxy.exe
C:\Programmer\Trend Micro\Internet Security\pccguide.exe
C:\Programmer\Trend Micro\Internet Security\PCClient.exe
C:\Programmer\Trend Micro\Internet Security\TMOAgent.exe
C:\WINDOWS\System32\LXSUPMON.EXE
D:\UNNER MAPPE TIL C-DISK\CANON\opware32.exe
C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\AudioCentral\RxMon.exe
C:\Programmer\Hacker Eliminator\HackerEliminator.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\VIA\RAID\raid_tool.exe
D:\UNNER MAPPE TIL C-DISK\Zero PopUp Killer XP\zpk_xp.exe
C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\AudioCentral\Playlist.exe
C:\Programmer\Trend Micro\Internet Security\PccPfw.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Tom Dalin\Skrivebord\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.edbpriser.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAXPnP] C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAX] "C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe" /tray
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [pccguide.exe] "C:\Programmer\Trend Micro\Internet Security\pccguide.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PCClient.exe] "C:\Programmer\Trend Micro\Internet Security\PCClient.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [TM Outbreak Agent] "C:\Programmer\Trend Micro\Internet Security\TMOAgent.exe" /run
O4 - HKLM\..\Run: [LXSUPMON] C:\WINDOWS\System32\LXSUPMON.EXE RUN
O4 - HKLM\..\Run: [Omnipage] D:\UNNER MAPPE TIL C-DISK\CANON\opware32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RoxioEngineUtility] "C:\Programmer\Fælles filer\Roxio Shared\System\EngUtil.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RoxioDragToDisc] "C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\DragToDisc\DrgToDsc.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RoxioAudioCentral] "C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\AudioCentral\RxMon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Hacker Eliminator] C:\Programmer\Hacker Eliminator\HackerEliminator.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCBG] C:\PROGRA~1\INTRIG~1\pcbodyguard.exe /start
O4 - HKLM\..\Run: [Resume copy] copyfstq.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [PinnacleDriverCheck] C:\WINDOWS\System32\PSDrvCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ASUS Probe] C:\Program Files\ASUS\Probe\AsusProb.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - Startup: Registration-InstantCopy.lnk = C:\Programmer\Pinnacle\Shared Files\InstantCDDVD\Pixie\RegTool.exe
O4 - Startup: Zero PoPup Killer XP.lnk = D:\UNNER MAPPE TIL C-DISK\Zero PopUp Killer XP\zpk_xp.exe
O4 - Global Startup: RAID Tool.lnk = C:\Programmer\VIA\RAID\raid_tool.exe
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?38004.1385532407
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {DC187740-46A9-11D5-A815-00B0D0428C0C} - http://www.pcpowerscan.com/pcpowerscan.cab
Avatar billede arlet Juniormester
01. februar 2004 - 14:59 #17
I første hug, det var flot.

Så er du ren og kan aktiver din systemgendannelse igen

For at beskytte dig mod snavs har jeg lavet en sikkerhedspakke,
som du kan hente her : www.arlet.dk/pakke.htm