Avatar billede louiselahn Nybegynder
01. februar 2004 - 03:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvad betyder Record Sent til RedSheriff

Hej eksperter

Jeg er i tvivl om, om det er overvågning, når der i javakonsollen står RedSheriff  Measurement Record Sent
Privacy:  http://www.redsheriff.com/privacy.htm. Følger de med i hvilke sider, man besøger?

Er det noget, man skal gøre noget ved?

Hilsen Louise
Avatar billede limemedia Nybegynder
01. februar 2004 - 04:11 #1
Følgende forklarer vist godt, hvad det er for noget
http://news.spamcop.net/pipermail/spamcop-help/2002-July/007147.html
http://kalsey.com/2002/11/java_spyware/

og ja, jeg ville "gøre noget ved det"
Avatar billede perhaps Nybegynder
01. februar 2004 - 07:30 #2
Normalt spioneres der ved hjælp af de små tracking cookies. Eksperten som du er på nu spionerer ved hjælp af den slags. Et af de største firmaer inden for den slags har enda reklame her på siden pt. Det er tyske adserver.adtech.de som du ser under annonce ude til venstre. RedSherrif er lidt mere avanceret idet der her drejer sig om en java-aplet.

Vil du undgå spionage via RedSherrif, ja så er problemet egentlig meget let at løse. Du bruger nogle af de rigtig gode gratis-programmer som findes i vores pakke på http://www.spywarefri.dk/pakken.htm Bruger du SpywareBlaster, Spybot og IE-Spyad så er problemet løst for dig. Men det er jo slet ikke sikkert at du vil have din computer for dig selv. Det er der åbenbart mange der ikke vil. Eller også er de blot uvidende, men det tror jeg næsten ikke på for der har jo efterhånden været skrevet meget om spyware.
Avatar billede louiselahn Nybegynder
01. februar 2004 - 21:44 #3
Tak for de hurtige svar!
15 point er jo ikke meget at dele, så de går til perhaps fordi jeg fik en forklaring på hvad jeg skal gøre - håber det er i orden!
Avatar billede perhaps Nybegynder
02. februar 2004 - 09:07 #4
Tak for points. Undskyld hvis jeg i mit svar virker lidt provokerende, men det er bevist fordi jeg mener at mange bør gøre mere ved deres pc-sikkerhed, og jeg ønsker af hele mit hjerte at de svinemikler til spywareproducenter ikke får et ben til jorden og derfor startede jeg også Spywarefri.dk den 1.marts 2003. Der skal jo igrunden så lidt til at gøre dem livet surt. Ha' en god dag :o)
Avatar billede louiselahn Nybegynder
02. februar 2004 - 13:24 #5
Hej igen :-)
Jeg tror, vi er mange, der er lidt uvidende om den slags ting. Måske lidt naive...
Men det er fedt, at jer der har forstand på det gør noget ved det!!!
Avatar billede fromsej Praktikant
02. februar 2004 - 16:43 #6
Jeg ved ikke om naiv er det rigtige ord, men det er rigtigt at kendskabet til alskens skidt og l... ikke er så kendt i befolkningen, som man kunne ønske sig, det er mit inderlige håb at den lovgivende magt snarest tager dette store problem op, der er gået lidt hul på det med hensyn til spammails, men vi er nok mange der kunne ønske os at se ejerne/bagmændene bag CoolWebSearch, Lop.com osv. få bøder i millionklassen, evt frihedsstraf, da de efter min mening krænker folks privatliv på den mest usmagelige måde som tænkes kan.
At vi der roder med det til daglig så nok kan kaldes paranoide, er en anden side af sagen, men vi ser altså utroligt meget snavs hver eneste dag, både på Eksperten og i vores eget forum, samt på diverse udenlandske fora.
Hvis du vil læse mere om problemet, og hvad man kan gøre ved det som privatperson kan du jo kigge forbi os på www.spywarefri.dk
Mvh:
Fromsej/Team Spywarefri.