Avatar billede tearz Nybegynder
31. januar 2004 - 21:14 Der er 10 kommentarer

Computer der tér sig underligt

jeg har en ven der lige har samlet en computer og den opføre sig lidt sært .. Hans CPU uasage hopper op og ned og den reagere skiftevis meget langsomt og normalt nogen der kan hjælpe? har han installeret noget forkert eller lavet fejl i hans hardware opsætning?
Avatar billede fromsej Praktikant
31. januar 2004 - 21:22 #1
Har den været på nettet?
Er det XP?
Avatar billede tearz Nybegynder
31. januar 2004 - 21:25 #2
Ja det er xp og ja den har været på nettet men de er installeret firewall og antivirus og det er ikke mere end en lille time siden den blev tændt for første gang så tvivler på der er nogen worm eller lign i den
Avatar billede fromsej Praktikant
31. januar 2004 - 21:29 #3
Blaster og Gaobot lever fint op til Fakta´s slogan.
Det tager kun 5 minutter, nogle gange tager det ti sekunder så er den der.
Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker og kører du Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Spring evt. Spybot delen over.
Avatar billede tearz Nybegynder
31. januar 2004 - 21:42 #4
Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 21:40:36, on 31-01-2004
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\NISUM.EXE
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\ccPxySvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\RunDll32.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\VIA\RAID\raid_tool.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
E:\hijackthis\HijackThis.exe
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.yahoo.com/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Global Startup: raid_tool.exe.lnk = C:\Programmer\VIA\RAID\raid_tool.exe
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)

her er loggen
Avatar billede tearz Nybegynder
31. januar 2004 - 21:45 #5
somsagt er den helt ny ! og kan ikke umiddelbart selv se noget der ligner en worm/spyware mm. men er så heller ikke den helt store ekspert på området..
Avatar billede zubmit Nybegynder
31. januar 2004 - 21:47 #6
Tjek om der er nok kølerpasta på cpu'en og at køleren sidder godt fast
Avatar billede fromsej Praktikant
31. januar 2004 - 21:48 #7
Der er heller ikke nogen.
Men se at få opdateret både XP og IE.
Servicepacks til begge dele kan hentes her:
http://www.it-service.sdu.dk/vis.php?side=84
Avatar billede tearz Nybegynder
31. januar 2004 - 21:52 #8
har også bedt ham hente updates :D

men tror sq det er fordi han har sat cpu forkert på som Zubmit siger

han siger hans temp på cpu'en sviger vildt også så det er nok noget blæser/kølepasta halløj
Avatar billede corleonedk Nybegynder
01. februar 2004 - 11:22 #9
Lyder rigtigt nok som om han lavet en fejl med pastaén..Hvis han kommer for meget på,virker det modsat.En klassisk fejl fra folk der ikke er klar over det....
Avatar billede zubmit Nybegynder
01. februar 2004 - 12:53 #10
Har i prøvet at kigge på det?