Avatar billede urup Nybegynder
31. januar 2004 - 17:18 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Herre langsom

Hej

Jeg har lige kørt xp ind på min pc, dagen efter fik jeg virus som er væk nu og Norton er blevet fast program, men den er vild langsom.
Jeg spiller aldrig men det er så små ting som når der rulle en vindue ned så hakker den vil i det...
Avatar billede andersenph Nybegynder
31. januar 2004 - 17:24 #1
Det kan være du har fået besøg af virus.

Scan din pc på www.spywarefri.dk

http://www.spywareinfo.com/~merijn/junk/CWShredder.exe
Denneher er også god.
Husk også at opdatere windows med alle sikkerhedspatches
http://www.spywareinfo.com/~merijn/files/hijackthis_temp.zip
Brug også denne og læg en log fil herind så kigger vi på den :O)
Avatar billede fromsej Praktikant
31. januar 2004 - 17:30 #2
Pas lige på med CWShredder, hvis i ikke er sikre på at der er Coolwebsearch til stede i logfilen.
Først logfil, så måske CWShredder.*S*
Avatar billede hcma Novice
31. januar 2004 - 17:34 #3
hvad med: Internet Explorer -> Funktioner -> Internetindstillinger -> Avanceret > ving af ved Brug jævn rulning
Hjælper måske på "hakke-problemet"
Avatar billede urup Nybegynder
31. januar 2004 - 18:10 #4
Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 18:09:39, on 24-12-2003
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\ICQLite\ICQLite.exe
C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Norton Utilities\SYSDOC32.EXE
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton Utilities\NPROTECT.EXE
C:\Programmer\Speed Disk\nopdb.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Documents and Settings\Urup\Lokale indstillinger\Temp\Midlertidig mappe 2 for hijackthis.zip\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [ICQ Lite] C:\Programmer\ICQLite\ICQLite.exe -minimize
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\RunOnce: [ICQ Lite] C:\Programmer\ICQLite\ICQLite.exe -trayboot
O4 - Startup: Microsoft Office Hurtig start.lnk = C:\Programmer\Office\FASTBOOT.EXE
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: Norton System Doctor.lnk = C:\Programmer\Norton Utilities\SYSDOC32.EXE
O9 - Extra button: ICQ Lite (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ICQ Lite (HKLM)
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O16 - DPF: {3E68E405-C6DE-49FF-83AE-41EE9F4C36CE} (Office Update Installation Engine) - http://office.microsoft.com/officeupdate/content/opuc.cab
Avatar billede urup Nybegynder
31. januar 2004 - 18:11 #5
Jeg har lige kørt win opdate og norton er også lige opdateret
Avatar billede andersenph Nybegynder
31. januar 2004 - 18:26 #6
Umiddelbart ser din jo fin ud.

Hvor mange ram har du til at trække XP ?
Avatar billede urup Nybegynder
31. januar 2004 - 18:39 #7
Ser det fint ud ????
Hvad med det "C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe"

Jeg har 256 mb ram
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. januar 2004 - 18:41 #8
den svchost er ok
Avatar billede gallabef Nybegynder
31. januar 2004 - 18:41 #9
Det er fordi små roulader har bosat sig på bundkortet!

Der er ikke andet for end at skille skidtet ad, og så file rouladerne væk fra bundkortet!

Det er et stort arbejde, jeg har selv prøvet det, men det er umiddelbart den eneste løsning...
Avatar billede urup Nybegynder
31. januar 2004 - 18:48 #10
Er der ikke noget man kan gøre med et lille program fx
Avatar billede hcma Novice
31. januar 2004 - 19:25 #11
diskoprydning + defragmentering
Hvis det ikke hjælper:
Start -> Kør -> sfc /scannow  (husk mellemrum efter sfc  og hav din xp-cd klar til at sætte i drevet)
Du mister IKKE data, scanningen undersøger for korrupte systemfiler og reparerer dem.
Avatar billede hcma Novice
31. januar 2004 - 19:25 #12
Har du scannet for spyware ??
Avatar billede fromsej Praktikant
31. januar 2004 - 19:33 #13
Der er ikke noget snavs i logfilen.
Catbody>>*S* Se lige 31/01-2004 18:10:12
Avatar billede magictouch Nybegynder
31. januar 2004 - 19:54 #14
Prøv også det her:
Performance Increase through My Computer
Easy enough tweak to usually find out about it on your own, but still, some of use still don't find it right away. So here it is:
1: Start > Right Click on My Computer and select properties.
2: Click on the "Advanced" tab
3: See the "Perfomance" section? Click "Settings"
4: Disable the following:

Fade or slide menus into view
Fade or slide ToolTips into view
Fade out menu items after clicking
Show Shadows under menus
Slide open combo boxes
Slide taskbar buttons
Use a background image for each folder type
Use common tasks in folders

There, now Windows will still look nice and perform faster.
Avatar billede andersenph Nybegynder
31. januar 2004 - 20:35 #15
256 mb ram er ved at være lidt i underkanten.
Jeg ville investere i 256 mere
Avatar billede urup Nybegynder
31. januar 2004 - 20:44 #16
Ja ja...det er godt med dig, bruger den ikke til spil eller billede behandling 256 er fint og den kørte fin før
Avatar billede hcma Novice
31. januar 2004 - 20:50 #17
fromsej >> tænkte mig ikke om, var gået sukkerkold. Har lige fået noget at spise, så forhåbentlig klarer jeg mig igemmen indtil aftenkaffen og natmaden.
Avatar billede jesperblom Nybegynder
31. januar 2004 - 21:03 #18
Prøvet at benytte taskmgr til at se hvilken/hvilke processor som sluger kraften?
navapw32.exe kan jo være sat forkert op!
Har du netværksdrev tilslutte. Er du på Domain m.m.??
Avatar billede andersenph Nybegynder
31. januar 2004 - 21:21 #19
Det kan godt være at det er godt med mig, men hvad brugte du af OS før XP?
XP bruger noget mere ram for at køre end feks win98.....
Avatar billede urup Nybegynder
31. januar 2004 - 21:48 #20
Jeg brugtte xp før og har gjort det i over et 1 år

Jeg har ikke netværksdrev eller Domain
Avatar billede eagleeye Praktikant
31. januar 2004 - 23:20 #21
gallabef >> Hvis du ikke har noget fornuftigt at bidrage med så undlad at svare og kommentere på spørgsmålet. Du bør overveje at forsætte med den slaks kommentarer og bemærke regel 2.1.8: Det er ikke tilladt at spamme, flame eller poste indlæg uden relevans for det aktuelle spørgsmål. Dit svar betragtes som spam.
eagleeye / CoAdmin
Avatar billede gallabef Nybegynder
01. februar 2004 - 00:41 #22
slaks staves slags!!
Avatar billede arlet Juniormester
01. februar 2004 - 08:51 #23
gallabef -> Ja, så er du i hvert fald ikke i tvivl om hvad eagleeye mener*S*
Avatar billede fromsej Praktikant
01. februar 2004 - 09:44 #24
Ja, og Gallabef kan snart staves d e a k t i v e r e t.
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. februar 2004 - 09:47 #25
fromsej> du har 100% ret - for han er i sving igen: http://www.eksperten.dk/spm/459563
Avatar billede lowas Nybegynder
01. februar 2004 - 10:16 #26
prøv lige læs her--
så kan du se at xp ren faktisk kræver 512mb ram for at kører flydende--
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=52315&Guide=true
Avatar billede magictouch Nybegynder
01. februar 2004 - 10:32 #27
Hmm, min kører med 256 ddr og trækker de spil og grafikprogrammer jeg propper i den;)jeg har dog en processor på 3,06 Ghz. spg nævner ikke hvor stor hans(processor) er
Avatar billede jesperblom Nybegynder
01. februar 2004 - 10:39 #28
Der er ingen tvivl om at din PC er tilstrækkelig!
Kører selv XP på meget mindre maskiner uden problemer.
Fik du undersøgt hvilke processor som bruger hvad via Task Manager?
Avatar billede urup Nybegynder
01. februar 2004 - 23:05 #29
Min Cpu er kun en 500 men det har kørt fint før....
Jeg ved ikke helt hvorfor men tror næsten det hele er fint nu bortser fra det hakker sådan i den når jeg fx trukker på Start knappen og der vidre, altså de siden der skal kommer op kommer i 25 små hak