Avatar billede solvarme Nybegynder
31. januar 2004 - 10:51 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Skærmen fryser i 8-10 sek.

Jeg har et promblem med min skræm fryser i alle programmer eller hvis jeg er på nettet.

Et råd var jeg skulle slette alle internetfiler, genstarte computeren, slukke alle programer (incl. pauseskærm, MSN, ADSL forbindelsen mm.) - Derefter skulle jeg køre en ScanDisk, genstarte compurteren og køre defragmente.

Problemet er bare at Scandisk ikke køre optimalt, den starter med at skrive " undersøger filallokeringstabeller* " efter 5 sek. stopper den og skriver "undersøger mapper"  efter 5 sek. stopper den og skriver første linie* -

Efter 10 forsøg skriver den:

"ScanDisk er genstartet 10 gange, da windows eller andre programmer har skrevet til dette drev. Hvis du afslutter kørende programmer, afslutter ScanDisk muligvis tidligere. Vil du forsat modtage denne advarsel?"

Jeg ved ikke hvilken programer, den taler om. Jeg har lukket alt der kan lukkes?!

Kan I hjælpe mig ??????

Solvarme

NB: Jeg prøvede også at springe ScanDisk over, for så at køre defragmente, men den genstartet også efter 1-2 %. Den skrive dog ingen meddelelser, men genstarter bare hele tiden.
Avatar billede micheljn Nybegynder
31. januar 2004 - 10:55 #1
Måske er det kazaa.?.. Det har jeg selv prøvet før nemlig
Avatar billede lap Nybegynder
31. januar 2004 - 10:56 #2
ofte et kørende anti-virus program
Avatar billede tripwire Nybegynder
31. januar 2004 - 10:57 #3
Kan man ikke genstarte i fejlsikret tilstand og køre scandisk derfra...
Avatar billede moejensen Nybegynder
31. januar 2004 - 10:58 #4
prøv at gør det samme i fejlsikret tilstand.
Avatar billede moejensen Nybegynder
31. januar 2004 - 10:59 #5
sorry tripwire, jeg var lidt for langsom der.
Avatar billede ird Praktikant
31. januar 2004 - 11:03 #6
tror du skal overveje en repair af systemet!

Har du xp kan du prøve dette

indsæt denne sti i start>kør SFC /scannow og så enter, men husk at have xp cd'en i mens du gør det.

du har vel alle updates til windows?
Avatar billede ird Praktikant
31. januar 2004 - 11:06 #7
i tilfælde:

http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#installering_repair

lånt af Catbody
Men nu har du jo givet moejensen point, så virkede hans forslag??
Avatar billede solvarme Nybegynder
31. januar 2004 - 11:36 #8
Sorry, jeg er helt ny og troede jeg skulle godkende for at se spørgsmålet, men - ja, scandisk er i fuld sving nu, så er det bare hvordan jeg kommer tilbage til den alm. opstart, når den engang er færdig. Men den tid den sorg eller glæde :)

Tak for alle svar, skal nok vælge mere omhyggelig vedr. point næste gang, men som nævnt ser det ud til at virke nu 'SS'
Avatar billede ird Praktikant
31. januar 2004 - 11:44 #9
Han opretter nok et spørgsmål til dig hvor han giver dig dine point tilbage
Avatar billede tripwire Nybegynder
31. januar 2004 - 11:51 #10
Du kommer tilbage til den almindelige opstart, ved bare at genstarte computeren...
Avatar billede moejensen Nybegynder
31. januar 2004 - 12:07 #11
Selvfølgelig får du dine point igen :-)

lav et svar på følgende spørgsmål: http://www.eksperten.dk/spm/459313
Avatar billede solvarme Nybegynder
31. januar 2004 - 15:57 #12
Øv øv øv, den fryser i nu - suk!! - Den må vist hellere til "syn",

men tak alligevel for de mange råd...
Avatar billede ird Praktikant
31. januar 2004 - 16:01 #13
hvorfor ikke prøve det jeg skriver?????
Avatar billede solvarme Nybegynder
31. januar 2004 - 16:05 #14
Jeg har desværre ikke XP på denne computer,....