Avatar billede den_bedste_hitman Nybegynder
25. januar 2001 - 20:42 Der er 10 kommentarer

lys-effekt

Hvordan laver jeg en lys effekt som den der er på det logo der kommer frem når man installere 3D Studio Max.
Avatar billede nomiz Nybegynder
25. januar 2001 - 21:04 #1
photoshop -> Lens flare
Avatar billede den_bedste_hitman Nybegynder
25. januar 2001 - 21:09 #2
du ved ikke hvordan man laver det i 3D studio max eller kan henvise til en artikel?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
26. januar 2001 - 09:38 #3
Har du prøvet at søge under effekter eller lys effekter?

I Strata3D pro tildeler du et objekt effekten, der fremkommer når du rendere det.

/Per
Avatar billede honning Nybegynder
07. februar 2001 - 20:56 #4
Under PhotoShop vælger du Filter->Render->Lensflare....

Avatar billede zerohero Nybegynder
08. februar 2001 - 14:22 #5
Prøv at brug Glow effect i VideoPost i 3D Studio Max...
Avatar billede zerohero Nybegynder
08. februar 2001 - 14:29 #6
...Hvor af kun de foreste faces af bogstaverne indeholder effecten... det gør du ved at select
bogstaverne derefter convert to editable mesh, gå dernæst i sub-object level vælg \"faces\" select kun de foreste faces... gå nederst i rullemenuen
vælg et nyt objectid... gå i video-post og vælg
glow-effect. I glow-effects properties under object id skriv de valgte faces object id...
og leg så med effecten...
Avatar billede viper22 Nybegynder
21. februar 2001 - 21:48 #7
har du tjekket \"volumetric light\" ud ?
Avatar billede disher Nybegynder
06. marts 2001 - 14:17 #8
Hvad er det for en udgave af MAX du mener? R2.0/5? R3.0/1 eller R4?
Avatar billede ishans_shade Nybegynder
07. marts 2001 - 13:17 #9
I 3DMax v. 3.1 kan man, efter at have lavet f.eks. et omni-light, se på modify-fanebladet. Nederst kan man se, efter at have valgt lyset, se en rollout. Under denne vælges \"Add\", og tilføjer en \"Lens Flare\". Denne kommer frem på listen. Vælg denne, og tryk \"Setup\". Resten burde være ligetil.
(Husk i øvrigt at rendére i \"perspective\" viewport, ellers kommer der intet lys.)
/Ishans_Shade
Avatar billede ishans_shade Nybegynder
07. marts 2001 - 15:51 #10
Den rollout hedder \"Atmospheres & Effects\" (Den nederste), og effekten der skal tilføjes hedder \"Lens Effects\".