Avatar billede perolsen Novice
31. januar 2004 - 09:54 Der er 22 kommentarer

skrivebord er væk

Hjælp mig

da jeg afinstaller Internet Explorer i fordi der var gåde kuk i den
alt gik da også fint lige indtil jeg genstarte computeren så var mit normale skrivebord væk ?
skrivebord var som om jeg var logoet på som gæst og i start / programmer er mine programmer væk i Windows/skrivebord er mine programmer der så er mit spørgsmål hvordan får jeg mit skrivebor og min startmenu tilbage

Hilsen
Per Olsen
Avatar billede resten Nybegynder
31. januar 2004 - 09:56 #1
Prøv systemgendanelse.
Avatar billede resten Nybegynder
31. januar 2004 - 09:57 #2
Start / Tilbehør / Systemværktøjer - Med dette program kan du vende tilbage til det tidspunkt det hele virked.
Avatar billede perolsen Novice
31. januar 2004 - 10:02 #3
hej resten
jeg har prøvet med en skrivebord og det virked ikke jeg har prøvet med en time tilbage og en uge tilbage ????

Hilsen
Per Olsen
Avatar billede perolsen Novice
31. januar 2004 - 10:03 #4
hej resten igen igen ja ja nu er jeg på :-)
jeg har prøvet med en systemgendanelse og det virked ikke jeg har prøvet med en time tilbage og en uge tilbage ????

Hilsen
Per Olsen
Avatar billede resten Nybegynder
31. januar 2004 - 10:06 #5
Prøv når du genstarter at trykke på F8 og så vælg at den skal starte op i sidste gode konfiguration.
Avatar billede magictouch Nybegynder
31. januar 2004 - 10:07 #6
Gå i jobliste-processer- afslut explore, programmer-nyt job. skriv explore
Avatar billede perolsen Novice
31. januar 2004 - 10:16 #7
hej resten & magictouch jeg prøver det lige

Hilsen
Per Olsen
Avatar billede perolsen Novice
31. januar 2004 - 11:00 #8
hej resten & magictouch nu har jeg prøvet det og det er det samme ????????????

Hilsen
Per Olsen
Avatar billede magictouch Nybegynder
31. januar 2004 - 11:07 #9
Der kan være smuttet nogen systemfiler, så kør sfc /scannow med win cd i drevet, så bliver der scannet og repareret systemfiler
Avatar billede perolsen Novice
31. januar 2004 - 22:12 #10
Hej magictouch
jeg var inde i registreringsdatabasen og importer en ældre backup af min reg file
og ja så kom alt tilbage igen
dog ikke det nye som der er installeret
( kan det være i reg file at fejle ligger og hvor skal jeg lede )

Hilsen
Per Olsen
Avatar billede resten Nybegynder
31. januar 2004 - 22:15 #11
Har du da ændret i regedit da du skulle afindstaler din IE ?
Avatar billede perolsen Novice
31. januar 2004 - 22:34 #12
Hej resten

nej da jeg afindstaler min ie hvor da der kom kage i det ????

Hilsen
Per Olsen
Avatar billede magictouch Nybegynder
01. februar 2004 - 07:21 #13
Har du så ikke IE installeret? hvis nej vil jeg foreslå at få den ind igen, fordi det er integreret så meget i windows: http://support.microsoft.com/?kbid=318378
Avatar billede resten Nybegynder
01. februar 2004 - 09:43 #14
Så er dette meget nemmer :)

1) Sæt din xp cdrom i drevet.

2) Skriv dette i kør.

rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 c:\windows\inf\ie.inf
Avatar billede perolsen Novice
01. februar 2004 - 14:47 #15
hej magictouch & resten
jeg har ie installeret og den kører fint

jeg har været inde og se i min registreringsdatabasen og der henviser
der rigtig nok til Windows/skrivebord og min startmenu
hvor alle mine programmer er
der er som om at være gæst i sin egen computer ???????????

Hilsen
Per Olsen
Avatar billede resten Nybegynder
01. februar 2004 - 20:37 #16
Ligger der ikke noget under C:\Programmer ?
Avatar billede perolsen Novice
02. februar 2004 - 17:24 #17
hej resten

ikke på mit system der er det i Windows/skrivebord ?????  ( win xp )

Hilsen
Per Olsen
Avatar billede perolsen Novice
02. februar 2004 - 17:33 #18
hej resten
jeg har lige prøvet at skrive  rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 c:\windows\inf\ie.inf  og der sker intet ???????

Hilsen
Per Olsen
Avatar billede magictouch Nybegynder
02. februar 2004 - 18:44 #19
rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 c:\windows\inf\ie.inf

Tag det ovenstående og kopier ind i kør boksen. (marker) ctrl+c (kopier) ctrl+v (sæt ind)
Det er nemmest på den måde, fordi mellemrummene skal være de rigtige steder;)
Avatar billede perolsen Novice
04. februar 2004 - 21:01 #20
hej magictouch
det var jo også lige det jeg gjord og der sker intet ???????

Hilsen
Per Olsen
Avatar billede magictouch Nybegynder
04. februar 2004 - 21:14 #21
Underligt;( så prøv det link jeg lagde
Avatar billede panter Nybegynder
23. april 2004 - 12:38 #22
Vedr. dit skrivebord
Højreklik på skrivebordet - vælg arranger ikoner efter
Kontroller at der er sat et flueben i "Vis Ikoner på skrivebordet"
Dit IE problem er muligvis ikke relateret til dit manglende skrivebord.
vh

Claus