Avatar billede roadi Nybegynder
31. januar 2004 - 01:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problemer efter forsøg med VPN forbindelser..

Hej Eksperter....

Jeg har et stort problem, jeg har testet lidt 2000 VPN forbidelse og har i den forbindelse oplevet noget meget mærkeligt....

Efter at ha' fået forbindelsen oprettet og det virker, når jeg så genstarter computere, vil den ikke længere modtage IP adresse fra den lokale DHCP server, er der nogen der har nogen ideer???

Håber på hjælp der jeg pt. ikke kan få liv i internettet på min primære workstation..

Mange hilsner

Roadi
Avatar billede gallabef Nybegynder
31. januar 2004 - 01:37 #1
Du skal blot smøre rejeost på diskettedrevet så ordner det sig altsammen!!
Avatar billede roadi Nybegynder
31. januar 2004 - 01:47 #2
Eller også skulle jeg bare lade være ....
Avatar billede bufferzone Praktikant
31. januar 2004 - 01:51 #3
Prøv at afinstallere TCP/IP, genstart, og geninstaller den.
Avatar billede roadi Nybegynder
31. januar 2004 - 01:53 #4
Er prøvet, uden resultat.. desværre.. Den er rigtig tricky..

Det skal lige siges at den bad ikke om WinDows CD'en, da jeg genistallerede den..

Jeg har også prøvet at afinstallere kortet, og genstarte og installere det igen... Igen uden resultat..

Nårh jeg kører ipconfig /renew skriver den noget med at .... Handlingen er ikke en socket... Jeg kan ikke lige huske hele fejlbeskrivelsen, da jeg har lukket ned. Men jeg kan lige finde den i morgen tidlig..

/Roadi
Avatar billede roadi Nybegynder
01. februar 2004 - 02:39 #5
Her er fejlbeskrivelsen:

Der opstod en fejl under forsøg på at forny grænsefladen Lan-Forbindelse : Der blev forsøgt en handling på noget som ikke er en socket....

/Roadi
Avatar billede roadi Nybegynder
01. februar 2004 - 16:10 #6
Jeg har nu prøvet denne her QB http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;817571&Product=winxp

Unden at det hjalp en meter.. Netkort driveren er også forsøgt opdateret..
Avatar billede roadi Nybegynder
07. februar 2004 - 14:40 #7
Hmm..

Har måtte genistallere for at få det til at virke, på WinXP boxen lykkedes det mig at lave en systemgendanelse..

Jeg kan kun sige, pas på med at oprette Windows VPN forbindelser hvis du har Activesync og Bluetooht installeret, jeg har formodning om at det er det der har givet problemerne..