Avatar billede mozedennis Nybegynder
25. januar 2001 - 20:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

echo besked hvordan

Jeg har en bærbar med windows2000 på, som jeg har fået gennem arbejdet
3 sek. efter jeg tænder computeren kommer der en tekst besked, som der
er nogen der har lagt ind. Hvordan fjerner/retter jeg i den.
Jeg tror det en en echo kommando der ligger et eller andet sted.
Håber i kan hjælpe…..
p.s jeg har administrative rettigheder
Avatar billede spectual Nybegynder
25. januar 2001 - 20:39 #1
dine rettigheder har intet at sige i dette tilfælde.

Hvis det er en echo der gør det ligger den i autoexec.bat filen som ligger i c:\\

Hvis du med explorer/stifinder går ind i biblioteket og højre klikker på autoexec.bat kan du vælge edit/redigere og kigge efter echo.
Avatar billede mozedennis Nybegynder
25. januar 2001 - 20:46 #2
nu har jeg ikke den bærbar her
men så vidt jeg ved bruges autoexec.bat
ikke i win2000
Avatar billede hotpop Novice
25. januar 2001 - 20:49 #3
Er det inden opstarten (den m. bjælken) el. efter opstart el. under opstart?
Avatar billede farout Nybegynder
25. januar 2001 - 23:57 #4
du skal jo nok ind og kikke lidt i din bios
Avatar billede hanmo Nybegynder
26. januar 2001 - 14:06 #5
Windows 2000 indeholder ligesom WinNT ingen DOS, har derfor ikke autoexec og kan ikke vise echo beskeder under opstart.
Hvis det som du siger er 3 sek. efter start, må det jo næste være mens der stadig tjekkes hardware.
Det må næsten være en splash screen, der vises under opstart. Den kan du slå fra inde i bios.
Hvad siger den tekstbesked i øvrigt?
Avatar billede goulduck Nybegynder
26. januar 2001 - 14:11 #6
Der står vel ikke \"Starter Windows 2000\", vel?  hehe
Avatar billede mozedennis Nybegynder
29. januar 2001 - 22:41 #7
tekst beskeden skriver

velkommen. og så navnet på den person der havde
computeren før mig..
men der går som sagt ikke mere end 3 sek. før den
står der..
jeg har bare aldrig set, at  man kan skrive tekst
beskeder i bios??
og hvad er en splash screen ???