Avatar billede southernforest Nybegynder
30. januar 2004 - 21:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Bytte hardisk mellem to computere uden at formatere!

Er det muligt at skifte hardiske mellem to computerer og undlade en formatering. Styresystemet er på begge computere Windows XP Pro, og jeg ønsker bare kun at skifte hardiskene mellem de to computere samtidig med at bevare alle mine filer og styresystem. Jeg har prøvet bare at skifte dem, men den vil ikke starte styresystemet op, den går bare på i sort skærm og så står der en lille streg oppe i venstre hjørne af skærmen og blinker. Det virker som om den ikke kan finde styresystemet.

Er der en der ved om det overhovedet er muligt at bare skifte to hardiske???
Avatar billede NanoQ Nybegynder
30. januar 2004 - 21:32 #1
Problemet er, at der jo skal vidt forskellige drivere til to vidt forskellige systemer. Så det kan være mådeligt svært at få til at spille. I værste fald kan du ikke engang benytte harddisken i den oprindelige maskine, hvis du har haft forsøgt at starte den i den anden.
Avatar billede southernforest Nybegynder
30. januar 2004 - 21:35 #2
Jeg kan sagtens starte op med hardiskene i deres oprindelige maskiner selv om jeg har forsøgt at bruge dem i en anden. Men du mener ikke det er muligt at skifte rundt på dem? Jeg har forsøgt en reperation af XP men det gav intet resultat.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
31. januar 2004 - 09:37 #3
Det kan du ikke.. desuden er din Windows XP låst til hardwarekonfigurationen i den maskine hvorpå den oprindeligt er installeret.