Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
30. januar 2004 - 17:54 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

installere harddisk.. kan ikke finde den i windows?

hej eksperter :)

jeg har købt mig en ny harddisk (120gb mmh :D) men skal lige have lidt hjælp til at få den til at virke!

jeg har sat den rigtigt i og når computeren starter op finder den den også godt nok (også i bios) men når jeg kommer ind i windows XP har jeg ingen idé om hvordan jeg skal finde den frem...

den skrev nede ved uret at der var fundet ny disk men mere skete der ikke! :/

håber der er nogen der kan hjælpe mig? - på forhånd mange tak!
Avatar billede jan_man Nybegynder
30. januar 2004 - 18:01 #1
Kan du finde harddisken, hvis du går ind i "Denne computer"?
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
30. januar 2004 - 18:06 #2
nope... der er kun de jeg har i forvejen!
Avatar billede ird Praktikant
30. januar 2004 - 18:06 #3
ER det harddisk nummer 2 der ikke bliver fundet??
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
30. januar 2004 - 18:09 #4
ja.. jeg havde en i forvejen som var delt op i c og d, og det bliver derfor mit 3. drev jeg sætter i! men den bliver vel fundet når den skrev det nede ved uret om ny hardware var fundet?
Avatar billede ird Praktikant
30. januar 2004 - 18:09 #5
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
30. januar 2004 - 18:12 #6
ehmn jeg har XP hvordan får jeg den så til at bruge fdisk?
Avatar billede ird Praktikant
30. januar 2004 - 18:13 #7
ups så ikke du havde xp :) undskyld
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
30. januar 2004 - 18:14 #8
kan det så ikke lade sig gøre?
Avatar billede ird Praktikant
30. januar 2004 - 18:16 #9
Jeg har aldrig prøvet at installerer 2 harddiske før. Så hvad skal jeg gøre ...Step By Step
Jeg bruger Windows XP pro, samt har installeret software programmet PowerQuest PartitionMagic 8.0
(Har brugt programmet til at dele min harddisk med)
Kan man bruge PowerQuest PartitionMagic 8.0 til på en eller anden måde at installere den nye harddisk, så man er fri for at slette/formatere harddiskene? Programmet kan en masse fede ting, men kan man også bruge det til installering af ny harddisk. (Til andre som ikke kender programmet, vil jeg godt anbefale det....) En god investering....Links til Demo+Info http://www.powerquest.com/partitionmagic/

paste
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
30. januar 2004 - 18:17 #10
ehmn det burde da kunne lade sig gøre uden et program? hva så hvis jeg engang vil formatere disken?
Avatar billede carbonic Nybegynder
30. januar 2004 - 18:22 #11
Kan lige sige at der er et program kaldet data lifeguard der kan installere og sørge for alt med drev. Men det virker kun med drev fra Western Digital
Avatar billede arlet Juniormester
30. januar 2004 - 18:23 #12
start - kontrolpanel - administration - computeradministration - diskhåndtering - Der skal du ind og formater disken, inden du kan se den i windows
Avatar billede ird Praktikant
30. januar 2004 - 18:24 #13
står jo ligesom på mine links arlet..!
Avatar billede arlet Juniormester
30. januar 2004 - 18:26 #14
I hvilke et af dem??. Det første er 98 og f-disk, det andet er inde på kandu, som man ikke kan se, da det koster
Avatar billede ird Praktikant
30. januar 2004 - 18:27 #15
Avatar billede ird Praktikant
30. januar 2004 - 18:28 #16
Det som tedd sige om hd skal du gøre. Når du har til sluttet hd`en og HVIS den ikke vises i "denne computer", skal du formater drevet (ikke dit gamle drev, men det nye). Du har vel forhåbenligt Xp cd´en, for den skal du bruge hvis det problem kommer.
Hvis du har cd`en)
Sluk din com. Tag din gamle hd fra! Sæt den nye i. Inde i bios skal du sætte den til at boote fra det drev du bruger til cd. Så kommer der noget frem hvor den spøger om den skal instaler xp, tryk ja! Følg vejledning, Stop der hvor den spøger om du vil instaler xp helt der skal du tage cd`en ud. (Kan ikke lige helt huske hvad den siger, men jeg er heller ikke helt sikker om det er det rigtige sted at tage cd`en ud)                            HVIS NOGEN KAN HUSKE DET, GI VENLIGST EN KOMMENTAG.
Det netkabel du har købt er det et kryskabel? Hvis, så skal du bare forbinde de to com´er direkte i net-kortet. Og så skal du ind i netværkssteder, tryk på højre side af mus, egenskaber, tryk på højre side af mus over ikonet Lan-forbindelse, egenskaber, der kommer et vindu frem. Tag skroll ned, til der kommer et sted hvor der står (Internetprotokol(TCP/IP)), tryk på det og gå ned i egenskaber. Et andet vindu kommer frem, tryk på (Brug følgende IP-adresse, Skriv i IP-adresse:192.168.0.1 din anden com skal der stå 192.168.0.2        , tryk der efter på der hvor du skal skrive og der kommer selv nogen tal. Tryk der efter ok
Hvis det er et Net-kabel(ikke kryskabel) skal ud anskaffe dig en swicht (150-200 kr) kan man få dem til. Tilslut dit net-kabel i port et, den anden i port 2. Gør der samme, det med egenskaber og IP og det. Og nettet vil virke....

paste fra kandu
Avatar billede ird Praktikant
30. januar 2004 - 18:29 #17
Men prøv lige at tilslutte din nye til som slayer (ikke master). Prøv at gå ind i denne computer og se om der er kommet et ekstra hd drev!
Krys kabel, bare gør det som jeg skrev ovenover! Det pleger at virke, eller skla du instaler en protokol... men det kan jeg forklare hvis det ikke virker..!

paste
Avatar billede arlet Juniormester
30. januar 2004 - 18:30 #18
copy/paste hmmm...
Avatar billede ird Praktikant
30. januar 2004 - 18:31 #19
står jo ligesom ikke sandt hvis du kikker efter!!
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
31. januar 2004 - 00:38 #20
jeg oprettede en '98-startdisk og bootede op på den og anvendte der fdisk sådan at jeg kunne bruge disken!

i kan lægge nogle svar så deler vi i porten :D
Avatar billede ird Praktikant
31. januar 2004 - 08:46 #21
ellers tak til point :) men er overbevist om arlet vil have

Ha en god dag
Avatar billede arlet Juniormester
31. januar 2004 - 10:01 #22
jamen så fulgte du jo dette link http://www.mkdata.dk/pctutor/sk/sk_hw024.htm
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
31. januar 2004 - 11:37 #23
det ved jeg ikke om jeg gjorde men jeg fik det hvert fald til at virke og det var det vigtigste :) vil du ha points?
Avatar billede arlet Juniormester
31. januar 2004 - 11:39 #24
næ, jeg har jo ikke hjulpet...

Ellers tak
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
09. februar 2004 - 11:39 #25
så tar jeg dem selv...