Avatar billede b-master Nybegynder
30. januar 2004 - 15:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Windows XP installation med SCSI

Jeg har lige købt en workstation (hp workstation xw4100), den køre med en SCSI harddisk, gennem noget der ligner en controller. Der var WIndows XP med til start men det var på engselsk, og vil godt have det på dansk, så har lige købt en Windows XP DA. Nu kommer problemet.

Jeg tænder min PC, sætter min Windows XP CD i drevet... Alt går flydende ind til jeg trykker enter for at installere. Og den skriver:

Installationsprogrammet fandt ingen harddiske på din computer.

Kontroller, at alle harddiske er tændte og korrekt tilsluttet, og at al diskrelateret hardwarekonfiguration er korrekt.
Dette kan betyde, at der skal køres et diagnosticerings- eller installationsprogram fra produkcentet.

Installationsprgrammet kan ikke forsættet. Tryk på F3 for at afslutte.

Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede jpvj Nybegynder
30. januar 2004 - 16:05 #1
Du skal have en driver til din SCSI controller. Den lægger du så i roden af en diskette.

Under installationen kan du taste F6 for at installere 3. parts drivere til harddisk controllere (ex. din SCSI controller). Så sætter du disketten med driveren i drevet og lader installationsprogrammet loade driveren, og fortsætter indstallationen på normal vis.

Driveren burde følge med på en CD ellers prøv at se på www.hp.dk -> support. Søg efter "xw4100" og vælg download drivere.

Mvh JP
Avatar billede b-master Nybegynder
30. januar 2004 - 16:08 #2
Avatar billede jpvj Nybegynder
30. januar 2004 - 16:11 #3
De kan hentes her:

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/DriverDownload.jsp?pnameOID=314653&locale=en_US&taskId=135&prodSeriesId=314651&prodTypeId=12454&swEnvOID=1093#1977

Det er en af de 4 nederste i "Driver Storage" sektionen.

Den 4. nederste og den nederste er de samme drivere i forsk. rev. Mærkeligvis nok, har de nyeste drivere, det laveste rev. nr...

Den 2. nederste er kun hvis du kører med RAID.

Den 3. nederste er formodentlig hele driver CD en.

Start med den 4. nederste og derefter med den 2. nederste.
Du kan godt lægge dem på hver sin driver og installere begge efter du har trykket F6 under installationen.
Avatar billede jpvj Nybegynder
30. januar 2004 - 16:11 #4
Jeps - du henter bare exe filerne og det er selv udpakkende arkiver.
Avatar billede b-master Nybegynder
30. januar 2004 - 16:31 #5
Mange mange mange tak :)