Avatar billede skalerbar Nybegynder
25. januar 2001 - 19:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Bundkort: asus eller soltek?

Jeg skal have nyt mobo.
Hvad er bedst (fordele ulemper).
Asus A7V eller Soltek SL75KAV-X.
Jeg havde tænkt mig at smide en billig duron på, og så muligvis senere købe en t-bird
Avatar billede rocjen Nybegynder
25. januar 2001 - 19:31 #1
Jeg vil klart anbefale dig at købe et Asus, da jeg kun har dårlige erfaringer med Soltek. Vi bruger Soltek på mit arbejde, og halvdelen af maskinerne kan ikke lukkes ordentligt ned som en følge af det. Asus er godt nok dyrere, men det er min erfaring, at de er de kestra penge værd :)

- Rocjen
Avatar billede rocjen Nybegynder
25. januar 2001 - 19:31 #2
Der skulle have stået \"ekstra\" :)

Derudover har jeg selv det Asus board du overvejer at købe, og jeg har ikke haft nogen problemer med det
Avatar billede htx98i17 Professor
25. januar 2001 - 19:53 #3
eller et Abit KT7 (raid),
jeg har lige købt sådan et, sammenligende med asus A7V,
jeg fandt 2 fordele ved abit, det var RAID og at der var 6 pci slot(et mere end asus) og at der også var et ISA slot (asus har ingen)
Avatar billede srhansen Nybegynder
25. januar 2001 - 22:02 #4
ASUS, til hver en tid :)

Næsten ligegyldigt hvilken seriøs hardwaretestside du vælger kårer gang på gang ASUS motherboards til at være de bedste, det være sig performance samt stabilitet, desuden har jeg indtrykket af at soltek er et skrabet motherboard, men jeg kan tage fejl !

Se bare her:
http://www6.tomshardware.com/
http://www.hardinfo.dk/default.asp
http://www.hardwarecentral.com/hardwarecentral
http://www.tecchannel.de/hardware.html
http://www.anandtech.com/

Håber det kan være til gavn ô¿ô

Avatar billede skalerbar Nybegynder
25. januar 2001 - 23:34 #5
i de forskellige test har det nye soltek bundkort ellers fået ret gode kommentarer, og er desuden lidt billige.
Avatar billede clinton Nybegynder
25. januar 2001 - 23:47 #6
Der er mange fordele ved Soltek\'s board, der aldeles ikke er skrabet!
For det første kører det med et helt nyt chipset, der bl.a. understøtter DDR-ram hvis du skulle få den slags lyster! Som følge deraf understøtter det også 266Mhz frontside bus! DEJLIG TING!!
Men vigtigst af alt...en auto-overclocker-feature, der automatisk kan skrue op for bushastigheden 1 Mhz ad gangen, indtil systemet bliver ustabilt, hvorefter den genstarter, og vælger den hastighed den havde FØR den gik ned!!! Er det en fræk ting eller??
Desuden er der lavet en forbedret spændingsregulator ved CPU-soklen, hvilket også hjælper ved overclocking!
Alt i alt et for dejligt kort, der endda ikke vælter budgettet, det koster omkring 1100, og så får man endda en ATA-100 med!!!!