Avatar billede noerrebronx Nybegynder
30. januar 2004 - 11:42 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

trådløst kort holder op med at virke efter 1 minut

Jeg har installeret et Actiontec PCI kort i en Amitech PC der kører Win XP. Driveren er den seneste frigivne fra Actiontec. Min forbindelse til access pointet holder op med at virke efter præcist 1 minut. I det ene minut det virker kan jeg accesse internettet uden problemer. Efter det ene minut kan jeg ikke engang pinge access pointet.

Jeg har lavet opsætningen så simpel som mulig for at troubleshoote det her problem, så det vil sige ingen WEP og broadcast af SSID. Ved godt det gør mig åben men ville eliminere fejl. Det virker stadigvæk ikke. Nogle ideer til timeouts eller noget?
Avatar billede bennyn Nybegynder
30. januar 2004 - 11:49 #1
det lyder meget som et problem med drivere. Har du deaktiveret windows egen ?, hvis der følger et tool med til dit trådløse kort hvor du kan konfigurere netkortet, så prøv at deaktivere windows styring af kortet. dette gøres
under egenskaber for det trådløse netkort, prøv at fravælge brug windows til at konfigurere indstillinger for det trådløse netværk.

Nogle accessponints vil have web kryptering aktiveret for at virke
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
30. januar 2004 - 11:54 #2
Helt enig! Det er helt sikert en konflikt mellem din Driver og windows egen skoddriver!

Deaktiver windowsdriveren, og vupti!

/JB
Avatar billede noerrebronx Nybegynder
30. januar 2004 - 11:55 #3
Jeg har prøvet at deaktivere WinXp kontrol af SSID og WEP. Og har også prøvet at deaktivere actiontec kontrol af kortet. Ingen af dem virker. Den driver jeg har til kortet er den eneste jeg kan finde. Actiontec tilbyder nemmelig ikke gamle drivere.

Jeg har et andet trådløst sæt til at køre på min CE håndholdte PC og den virker fremragende. Ingen problemer overhovedet, så jeg tvivler på det er accesspointet den er gal med
Avatar billede noerrebronx Nybegynder
30. januar 2004 - 11:56 #4
Windows har ikke en driver til dette kort så det kan ikke være det.
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
30. januar 2004 - 12:02 #5
Heller ikke det jeg mener!

Find din trådløse forbindelse nede i højre hjøne: Højreklik på forbindelsen, vælg "Vis trådløse netværk der er tilgængelige", tryk på avanceret, tryk på fanebladet "trådløse Netværk" og fjern fluebenet i " Brug windows til at etc. etc."

Så burde det virke!
Avatar billede noerrebronx Nybegynder
30. januar 2004 - 13:42 #6
Jar jeg prøvet. Det virker ikke. Det vil sige. Ja det virker i 1 minut præcist hvorefter min forbindelse går død.
Avatar billede noerrebronx Nybegynder
30. januar 2004 - 14:32 #7
Så har jeg selv fundet ud af det. Der var et eller andet kompatibilitets problem med mit lucent technologies access point of mit Actiontec PCI kort.
Avatar billede noerrebronx Nybegynder
30. januar 2004 - 14:33 #8
sorry
Avatar billede bennyn Nybegynder
30. januar 2004 - 14:34 #9
og du løste det, hvordan ?
Avatar billede noerrebronx Nybegynder
30. januar 2004 - 16:52 #10
Jeg løste det ved at sætte et andet og nyere access point på. Et jeg lånte fra arbejde. Så snart jeg satte det på og konfigurerede det så virkede det perfekt. Så vidt jeg kan se så kunne actiontech kortet ikke lidt man kørte uden kryptering. Mit accesspoint kunne ikke håndtere 128 bit WEP. Det kunne det nye. Så snart jeg havde konfigureret det så spillede alt 100% uden andre ændringer end at sætte WEP nøglen op. Dybt underligt