Avatar billede haverslev Novice
29. januar 2004 - 21:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Batterier i Digitalkamera

Er der nogen, der har erfaring med holdbarheden af AA baterier i digitalkamera ?
Her tænker jeg på, at der kommer flere og flere kameraer med alm./ genopladelige AA baterier, istedet for de specielle flade kamera batterier.
Kan de f.eks holde strøm nok, til at "skyde" en film af på 64Mb,
hvor man jo kører ud og ind med den optiske zoom og ser det optagne billed i displayet osv.
Skal man have lommen fuld af batterier ??
Avatar billede haverslev Novice
29. januar 2004 - 21:49 #1
Baterier = Batterier (sorry)
Avatar billede chico Nybegynder
29. januar 2004 - 21:56 #2
jeg har et Canon Powershot A60 der indeholder 4 stk AA genopladelige batterier 2000 mAh, de kan uden problemer skyde billeder af til at fylde 256 mb før genopladning. Selv ved brug af skærmen bag på kameraet..
Avatar billede chico Nybegynder
29. januar 2004 - 21:57 #3
Ikke genopladelige batterier, holder slet ikke så længe.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. januar 2004 - 09:49 #4
Det afhænger fuldstændigt af kameraet. Jeg kørte på et Medion 9700, og i højeste opløsning kunne det nogenlunde holde til at fylde et 128Mb kort (vel ca 50% med blitz). Ikke længere. Jeg havde for en sikkerheds skyld et sæt batterier ekstra, så jeg kunne swappe når jeg vidste jeg ville tage mange billeder.

Men jeg har set andre der har kunne køre længere, og nogen der ikke kunne mere end 20 billeder.

Generelt holder de dog bedre end de flade specialbatterier (synes jeg). Sådan et kamera er jeg nemlig kommet i besiddelse af nu - og der har jeg også været nødt til at investere i et ekstra batteri.

Konklussion: Det afhænger helt af kameraet.
Avatar billede darczide Nybegynder
30. januar 2004 - 12:12 #5
Har selv et Canon Powershot A70, der ligesom A60 skal bruge 4 stk. AA batterier.
Jeg har 2 sæt genopladelige, det ene er på 2000mAh og det andet er på 2200mAh, jeg har "kun" et 128Mb kort og der er ingen problemer med at fylde det kort op på et sæt batterier og jeg bruger altid LCD skærmen. (gætter på at jeg ca. har 40-50% af billderne med blitz og optisk zoom drøner frem og tilbage konstant).

Så min erfaring er kort og godt: brug gerne genopladelige batterier, jo flere mAh jo bedre og hav evt. et ekstra sæt med som backup.
(har kun erfaring med canon powershot A70)

-DarcZide
Avatar billede haverslev Novice
30. januar 2004 - 12:40 #6
Takker for gode kontante svar/kommentar