Avatar billede tidsrejse-frede Nybegynder
29. januar 2004 - 21:29 Der er 49 kommentarer og
3 løsninger

Et lille program slår Norton fra uden min vilje!

Hej Eksperter!
Jeg har et problem. Efter et virusangreb, har jeg ikke kunnet genne nogen instillinger i Norton Antivirus, da Auto-Protection automatisk bliver slået fra, så jeg er overhovedet ikke beskyttet. Der kommer små advarsler op fra Norton, om at den originale instillingskonfiguration er genkaldt da der er risiko for et virusangreb. Jeg har prøvet at følge Symantecs trouble-sooting på nettet, uden held. Jeg har geninstalleret Norton 3mia gange, stadig uden held.

Er jeg virkelig nødt til at reinstallere Windoze??
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2004 - 21:30 #1
det kunne godt lyde som en virus.

Har du prøvet at installere et andet anti virus program?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. januar 2004 - 21:31 #2
Prøv en online virus scanning: http://housecall.antivirus.com/housecall
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2004 - 21:32 #3
yeah.. Kender ikke alle de der sider :) Mit Norton virker nemlig upåklageligt :)
Avatar billede tidsrejse-frede Nybegynder
29. januar 2004 - 21:33 #4
Jeg har både scannet med Housecalls online, Symantecs online, og Norton, og ingen af dem finde noget...
Avatar billede victor-1 Nybegynder
29. januar 2004 - 21:33 #5
Dette er heller ikke tosset at kontrollere
http://www.anti-trojan.net/en/onlinecheck.aspx
Avatar billede tidsrejse-frede Nybegynder
29. januar 2004 - 21:33 #6
Jeg har ikke andre antivirusprogrammer...
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2004 - 21:34 #7
Jeg mener man et sted på nettet kan downloade Panda!
Avatar billede tidsrejse-frede Nybegynder
29. januar 2004 - 21:34 #8
ok, vi prøver anti-trojan.net.... :)
Avatar billede tidsrejse-frede Nybegynder
29. januar 2004 - 21:35 #9
dødt link
Avatar billede tidsrejse-frede Nybegynder
29. januar 2004 - 21:36 #10
Hvad er Panda?
Avatar billede fromsej Praktikant
29. januar 2004 - 21:37 #11
Gå ind her og hent Hijackthis, den kan ligge på en diskette.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Kør Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede fromsej Praktikant
29. januar 2004 - 21:38 #12
Ups, her er den rigtige vejledning:
Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker og kører du Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede tidsrejse-frede Nybegynder
29. januar 2004 - 21:38 #13
OK! Det prøver vi! Mange tak!
Avatar billede tidsrejse-frede Nybegynder
29. januar 2004 - 21:43 #14
Så jeg skal altså både installere og køre HiJackThis, og Spybot?
Avatar billede fromsej Praktikant
29. januar 2004 - 21:46 #15
Ja, først Spybot, så Hijackthis.*S*
Det var en smutter fra min side, jeg havde redigeret i min standardtekst til en der kun kunne bruge diskette fra en anden maskine.
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2004 - 21:47 #16
http://www.eksperten.dk/spm/458825

Vil du kigge fromsej?
Avatar billede tidsrejse-frede Nybegynder
29. januar 2004 - 21:48 #17
OK! Der går nok lige nogle minutter af gode grunde! :D
mange tak for hjælpen indtil videre.... Jeg har siddet og kæmpet med et i 2 dage, og man når jo et punkt, hvor man bliver desperat....
Avatar billede tidsrejse-frede Nybegynder
29. januar 2004 - 22:15 #18
Ok, her kommer min logfil så....

Logfile of HijackThis v1.97.7
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\drivers\CDAC11BA.EXE
C:\WINDOWS\System32\DRIVERS\CDANTSRV.EXE
C:\WINDOWS\System32\CTsvcCDA.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\tcpsvcs.exe
C:\WINDOWS\System32\snmp.exe
C:\WINDOWS\system32\ZONELABS\vsmon.exe
C:\PROGRA~1\ZONELA~1\ZONEAL~1\zlclient.exe
C:\WINDOWS\System32\taskswitch.exe
C:\WINDOWS\System32\fast.exe
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
C:\Programmer\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\PROGRA~1\PANICW~1\POP-UP~1\POPUPS~1.EXE
C:\Programmer\Creative\SBAudigy\Taskbar\CTLTray.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnf.exe
C:\Programmer\Creative\SBAudigy\Taskbar\CTLTask.exe
C:\Programmer\Pinnacle\Shared Files\Programs\Scheduler\PCLEScheduler.exe
C:\Programmer\Pinnacle\Pinnacle PCTV\Remote\remoterm.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\WINDOWS\System32\MsPMSPSv.exe
C:\WINDOWS\System32\Fast.exe
C:\WINDOWS\System32\rundll32.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\OUTLOOK.EXE
C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\WINWORD.EXE
D:\Praktisk\Sikkerhed\hijackthis\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://mysearchnow.com/searchbar.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://mysearchnow.com/searchbar.html
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.astro-w.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://mysearchnow.com/searchbar.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://mysearchnow.com/searchbar.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://mysearchnow.com/searchbar.html
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {4E7BD74F-2B8D-469E-C0FF-FD60B590A87D} - C:\PROGRA~1\FÆLLES~1\Real\Toolbar\realbar.dll
O2 - BHO: (no name) - {93a07a29-fdde-43fc-9061-10dac5a9fc69} - C:\DOCUME~1\STARDU~1.FRE\APPLIC~1\nbqsttatr.dll (file missing)
O2 - BHO: (no name) - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: REALBAR - {4E7BD74F-2B8D-469E-C0FF-FD60B590A87D} - C:\PROGRA~1\FÆLLES~1\Real\Toolbar\realbar.dll
O3 - Toolbar: ymvvjthooao - {1364c70d-f069-4388-b62d-9302cd9027ca} - (no file)
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE NvQTwk,NvCplDaemon initialize
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] C:\PROGRA~1\ZONELA~1\ZONEAL~1\zlclient.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CoolSwitch] C:\WINDOWS\System32\taskswitch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [FastUser] C:\WINDOWS\System32\fast.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CTStartup] C:\Programmer\Creative\Splash Screen\CTEaxSpl.EXE /run
O4 - HKLM\..\Run: [Share-to-Web Namespace Daemon] C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus2] "C:\Programmer\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [PopUpStopperProfessional] "C:\PROGRA~1\PANICW~1\POP-UP~1\POPUPS~1.EXE"
O4 - HKCU\..\Run: [TaskTray] C:\Programmer\Creative\SBAudigy\Taskbar\CTLTray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Taskbar] C:\Programmer\Creative\SBAudigy\Taskbar\CTLTask.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerPlus2] "C:\Programmer\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe" /WinStart
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Pinnacle Scheduler.lnk = ?
O4 - Global Startup: PCTV Remote.lnk = C:\Programmer\Pinnacle\Pinnacle PCTV\Remote\remoterm.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console (HKLM)
O9 - Extra button: Opslag (HKLM)
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {0A5FD7C5-A45C-49FC-ADB5-9952547D5715} (Creative Software AutoUpdate) - http://us.creative.com/support/downloads/su/ocx/12119/CTSUEng.cab
O16 - DPF: {2BC66F54-93A8-11D3-BEB6-00105AA9B6AE} (Symantec AntiVirus scanner) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/vc/bin/AvSniff.cab
O16 - DPF: {644E432F-49D3-41A1-8DD5-E099162EEEC5} (Symantec RuFSI Utility Class) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2003120501/housecall.antivirus.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37980.4579050926
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {F6ACF75C-C32C-447B-9BEF-46B766368D29} (Creative Software AutoUpdate Support Package) - http://us.creative.com/support/downloads/su/ocx/12119/CTPID.cab
Avatar billede fromsej Praktikant
29. januar 2004 - 22:25 #19
Deaktiver systemgendannelse:
http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, genstart i fejlsikret(Tryk <F8> under opstart) og slet filerne listet nederst.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://mysearchnow.com/searchbar.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://mysearchnow.com/searchbar.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://mysearchnow.com/searchbar.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://mysearchnow.com/searchbar.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://mysearchnow.com/searchbar.html
O2 - BHO: (no name) - {4E7BD74F-2B8D-469E-C0FF-FD60B590A87D} - C:\PROGRA~1\FÆLLES~1\Real\Toolbar\realbar.dll
O2 - BHO: (no name) - {93a07a29-fdde-43fc-9061-10dac5a9fc69} - C:\DOCUME~1\STARDU~1.FRE\APPLIC~1\nbqsttatr.dll (file missing)
O3 - Toolbar: REALBAR - {4E7BD74F-2B8D-469E-C0FF-FD60B590A87D} - C:\PROGRA~1\FÆLLES~1\Real\Toolbar\realbar.dll
O3 - Toolbar: ymvvjthooao - {1364c70d-f069-4388-b62d-9302cd9027ca} - (no file)

---------------------------------------
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

---------------------------------------
Slettes i fejlsikret.
C:\PROGRA~1\FÆLLES~1\Real
---------------------------------------
Genstart og kom med en ny logfil, så jeg kan se om alt er med.
Avatar billede mindbo Nybegynder
29. januar 2004 - 22:26 #20
Hej.

Prøv dette program. Det fjerner addware og spyware.
http://www.freewindows.dk/fw/modules/mydownloads/visit.php?lid=601
Avatar billede victor-1 Nybegynder
29. januar 2004 - 22:29 #21
*LOL*
Avatar billede tidsrejse-frede Nybegynder
29. januar 2004 - 22:33 #22
Jeg kan ikke hitte ud af at finde "Deaktiver Gendannelse" Den står ikke hvor linket påstår...
Avatar billede arlet Juniormester
29. januar 2004 - 22:34 #23
Højreklik på Denne Computer på skrivebordet, vælg Egenskaber og fanebladet Systemgendannelse og sæt flueben i Deaktiver systemgendannelse. Klik ok og genstart.
Avatar billede tidsrejse-frede Nybegynder
29. januar 2004 - 22:37 #24
Det lykkedes..... :D Jeg følger lige din liste fra før...
Avatar billede tidsrejse-frede Nybegynder
29. januar 2004 - 22:59 #25
Ok, her kommer den seneste, men jeg har alstå stadig problemer med Norton. Nu har jeg fjernet Real-mappen i Fælles Filer i safemode, men vil Realplayer virke selv om denne er fjernet?

-------------------------------------

Logfile of HijackThis v1.97.7
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\drivers\CDAC11BA.EXE
C:\WINDOWS\System32\DRIVERS\CDANTSRV.EXE
C:\WINDOWS\System32\CTsvcCDA.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\tcpsvcs.exe
C:\WINDOWS\System32\snmp.exe
C:\WINDOWS\system32\ZONELABS\vsmon.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\MsPMSPSv.exe
C:\WINDOWS\System32\Fast.exe
C:\PROGRA~1\ZONELA~1\ZONEAL~1\zlclient.exe
C:\WINDOWS\System32\taskswitch.exe
C:\WINDOWS\System32\fast.exe
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
C:\Programmer\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\PROGRA~1\PANICW~1\POP-UP~1\POPUPS~1.EXE
C:\Programmer\Creative\SBAudigy\Taskbar\CTLTray.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnf.exe
C:\Programmer\Creative\SBAudigy\Taskbar\CTLTask.exe
C:\Programmer\Pinnacle\Shared Files\Programs\Scheduler\PCLEScheduler.exe
C:\Programmer\Pinnacle\Pinnacle PCTV\Remote\remoterm.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\WINDOWS\System32\rundll32.exe
D:\Praktisk\Sikkerhed\hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.astro-w.dk/
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE NvQTwk,NvCplDaemon initialize
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] C:\PROGRA~1\ZONELA~1\ZONEAL~1\zlclient.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CoolSwitch] C:\WINDOWS\System32\taskswitch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [FastUser] C:\WINDOWS\System32\fast.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CTStartup] C:\Programmer\Creative\Splash Screen\CTEaxSpl.EXE /run
O4 - HKLM\..\Run: [Share-to-Web Namespace Daemon] C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus2] "C:\Programmer\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [PopUpStopperProfessional] "C:\PROGRA~1\PANICW~1\POP-UP~1\POPUPS~1.EXE"
O4 - HKCU\..\Run: [TaskTray] C:\Programmer\Creative\SBAudigy\Taskbar\CTLTray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Taskbar] C:\Programmer\Creative\SBAudigy\Taskbar\CTLTask.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerPlus2] "C:\Programmer\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe" /WinStart
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Pinnacle Scheduler.lnk = ?
O4 - Global Startup: PCTV Remote.lnk = C:\Programmer\Pinnacle\Pinnacle PCTV\Remote\remoterm.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console (HKLM)
O9 - Extra button: Opslag (HKLM)
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {0A5FD7C5-A45C-49FC-ADB5-9952547D5715} (Creative Software AutoUpdate) - http://us.creative.com/support/downloads/su/ocx/12119/CTSUEng.cab
O16 - DPF: {2BC66F54-93A8-11D3-BEB6-00105AA9B6AE} (Symantec AntiVirus scanner) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/vc/bin/AvSniff.cab
O16 - DPF: {644E432F-49D3-41A1-8DD5-E099162EEEC5} (Symantec RuFSI Utility Class) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2003120501/housecall.antivirus.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37980.4579050926
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {F6ACF75C-C32C-447B-9BEF-46B766368D29} (Creative Software AutoUpdate Support Package) - http://us.creative.com/support/downloads/su/ocx/12119/CTPID.cab
Avatar billede tidsrejse-frede Nybegynder
29. januar 2004 - 23:17 #26
Hmm.... Hvis der ikke er nogen, går jeg i seng....
Avatar billede perhaps Nybegynder
30. januar 2004 - 08:12 #27
tidsrejse-frede skriver: Jeg kan ikke hitte ud af at finde "Deaktiver Gendannelse" Den står ikke hvor linket påstår...
Svar: Jo det gør, men her er linket så igen  http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle
Avatar billede jonas112 Nybegynder
30. januar 2004 - 10:52 #28
hvad med at formater din pc og saa derefter prove at instaler et andet Anti virus pogram...bare et forslag det har jeg nemlig haft problemer med for at det lukker ned men der formatert jeg min pc og instalert et andet virus program og saa virkede den fint bagefter
Avatar billede aovergaard Nybegynder
30. januar 2004 - 11:41 #29
Jonas112-> Hvorfor formatere maskinen jonas112 for det er en ren log han der servere. Vær varsom med hvad du råder andre til at gøre, en maskine kan altid renses for snavs.

tidsrejse-frede -> Den realbar som fromsej har fixet er ikke det samme som realplayer, hvis du skulle være bange for det. Du kan atter aktiver din systemgendannelse, for dit snavs er væk nu.

Hent Sp1 til Windows og IE samt alle kritiske opdateringer her:
http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp
Det er meget vigtigt at du får hentet denne opdatering hjem.

For at sikre din pc fremover ville det være en god idé at bruge nogle af programmerne fra vores lille pakke som du kan se her:
http://www.spywarefri.dk/pakken.htm
Avatar billede jonas112 Nybegynder
30. januar 2004 - 11:51 #30
jaja men hvad vil du gore hvis det er den eneste udvej smide den ud?
Avatar billede perhaps Nybegynder
30. januar 2004 - 12:14 #31
Nej hør nu jonas112. Det er et mindre problem ;o)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
30. januar 2004 - 12:55 #32
jonas112 en anden gang kunne du bede om hjælp, for når maskinen lukker ned, så er det blaster eller agabot, og det kun du renses for i løbet af ca. 10 min.
Avatar billede tidsrejse-frede Nybegynder
30. januar 2004 - 19:01 #33
Jeg har forsøgt at installerer SP1, og installationen gik uden problemer, men jeg måtte fjerner den igen, da den blev ved med at boote, untaget i fejlsikret!
Jeg aner ikke hvorfor.....
Avatar billede tidsrejse-frede Nybegynder
30. januar 2004 - 19:19 #34
uha... mangler et d i undtaget... :P
Avatar billede aovergaard Nybegynder
30. januar 2004 - 19:34 #35
Så prøv lige at komme med en ny log
Avatar billede tidsrejse-frede Nybegynder
30. januar 2004 - 19:45 #36
Efter jeg har forsøgt mig med SP1 igen?
Avatar billede tidsrejse-frede Nybegynder
30. januar 2004 - 20:39 #37
Ehm? Er her nogen?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
30. januar 2004 - 20:43 #38
ja efter du har forsøgt dig med Sp1 igen
Avatar billede tidsrejse-frede Nybegynder
30. januar 2004 - 20:45 #39
ok! ;)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
30. januar 2004 - 21:11 #40
Vender tilbage til dig, men der kan godt gå et par timer nu, holder lige fri lidt. *S*
Avatar billede tidsrejse-frede Nybegynder
30. januar 2004 - 23:43 #41
Ok, har nu installerer SP1a uden problemer, og her er så den log som HiJackThis lavede omkring 23:40:

----------------------------------
Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\drivers\CDAC11BA.EXE
C:\WINDOWS\System32\DRIVERS\CDANTSRV.EXE
C:\WINDOWS\System32\CTsvcCDA.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\tcpsvcs.exe
C:\WINDOWS\System32\snmp.exe
C:\WINDOWS\system32\ZONELABS\vsmon.exe
C:\WINDOWS\System32\MsPMSPSv.exe
C:\WINDOWS\System32\Fast.exe
C:\PROGRA~1\ZONELA~1\ZONEAL~1\zlclient.exe
C:\WINDOWS\System32\taskswitch.exe
C:\WINDOWS\System32\fast.exe
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
C:\Programmer\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\PROGRA~1\PANICW~1\POP-UP~1\POPUPS~1.EXE
C:\Programmer\Creative\SBAudigy\Taskbar\CTLTray.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnf.exe
C:\Programmer\Creative\SBAudigy\Taskbar\CTLTask.exe
C:\Programmer\Pinnacle\Shared Files\Programs\Scheduler\PCLEScheduler.exe
C:\Programmer\Pinnacle\Pinnacle PCTV\Remote\remoterm.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
D:\Praktisk\Sikkerhed\hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.astro-w.dk/
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE NvQTwk,NvCplDaemon initialize
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] C:\PROGRA~1\ZONELA~1\ZONEAL~1\zlclient.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CoolSwitch] C:\WINDOWS\System32\taskswitch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [FastUser] C:\WINDOWS\System32\fast.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CTStartup] C:\Programmer\Creative\Splash Screen\CTEaxSpl.EXE /run
O4 - HKLM\..\Run: [Share-to-Web Namespace Daemon] C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus2] "C:\Programmer\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [PopUpStopperProfessional] "C:\PROGRA~1\PANICW~1\POP-UP~1\POPUPS~1.EXE"
O4 - HKCU\..\Run: [TaskTray] C:\Programmer\Creative\SBAudigy\Taskbar\CTLTray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Taskbar] C:\Programmer\Creative\SBAudigy\Taskbar\CTLTask.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerPlus2] "C:\Programmer\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe" /WinStart
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Pinnacle Scheduler.lnk = ?
O4 - Global Startup: PCTV Remote.lnk = C:\Programmer\Pinnacle\Pinnacle PCTV\Remote\remoterm.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console (HKLM)
O9 - Extra button: Opslag (HKLM)
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {0A5FD7C5-A45C-49FC-ADB5-9952547D5715} (Creative Software AutoUpdate) - http://us.creative.com/support/downloads/su/ocx/12119/CTSUEng.cab
O16 - DPF: {2BC66F54-93A8-11D3-BEB6-00105AA9B6AE} (Symantec AntiVirus scanner) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/vc/bin/AvSniff.cab
O16 - DPF: {644E432F-49D3-41A1-8DD5-E099162EEEC5} (Symantec RuFSI Utility Class) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2003120501/housecall.antivirus.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37980.4579050926
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {F6ACF75C-C32C-447B-9BEF-46B766368D29} (Creative Software AutoUpdate Support Package) - http://us.creative.com/support/downloads/su/ocx/12119/CTPID.cab
Avatar billede tidsrejse-frede Nybegynder
30. januar 2004 - 23:47 #42
Kære Jonas12!
Dit forslag er det yderste nødstilfælde, da denne jo altid er en mulighed! Meeen jeg spurgte på Eksperten for at undgå denne løsning, så med mindr,e du har andre forslag som kan bruges, bliver det ikke dig der får de 200points! :)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
31. januar 2004 - 03:02 #43
Din log er Clean. Men hvordan har din maskine det nu?

Disse er unødvendige at have liggende I din opstart, da de alle kan nås via startprogrammer. De ligger bare og ”sluger” computerens kræfter.
Du kan Fjerne vingen til venstre for følgende programmer, hvis du ønsker det:
Start
Kør
Skriv: msconfig
Ok
Fanebladet start

[NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE NvQTwk,NvCplDaemon initialize
[nwiz] nwiz.exe /install
[SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
[CTStartup] C:\Programmer\Creative\Splash Screen\CTEaxSpl.EXE /run
[Share-to-Web Namespace Daemon] C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe

For at sikre din pc fremover ville det være en god idé at bruge nogle af programmerne fra vores lille pakke som du kan se her:
http://www.spywarefri.dk/pakken.htm
Især vil jeg anbefale Spybot, SpywareBlaster og IE-Spyad. De er alle gratis, fylder ikke meget, sløver ikke din pc og konflikter ikke med dine andre programmer

Mvh. Aovergaard/Team Spywarefri
Avatar billede tidsrejse-frede Nybegynder
31. januar 2004 - 09:36 #44
Ja, min registreringsdatabase og opstart er clean, men jeg har stadig problemer med Norton, da den ikke vil acceptere at jeg piller ved instillingerne!
Avatar billede jonas112 Nybegynder
31. januar 2004 - 10:41 #45
okay men har du provet at cane din pc helt igennem? hvad staar der oppe i system status inde i norton antivius?
Avatar billede tidsrejse-frede Nybegynder
31. januar 2004 - 11:03 #46
Der står Urgent Attention, da Auto-Protection jo ikke virker....... :)
Avatar billede fromsej Praktikant
31. januar 2004 - 12:10 #47
Prøv at fjerne Norton fuldstændigt, og geninstaller det så efter en genstart.

Dette lille program fjerner norton fuldstændigt.

Du trykker bare åben på dette program, så fjerner den norton for din computer. nemt og simpelt:
http://service1.symantec.com/SUPPORT/nav.nsf/8d071816eedd7cac88256c0e005a96e5/33497f6e8a319ece88256ace0076cc02/$FILE/Rnav2003.exe
Avatar billede tidsrejse-frede Nybegynder
31. januar 2004 - 15:31 #48
Ja, ok.... Jeg har prøvet, men den slår stadig Auto-Protection fra, når NAV er installeret igen... Meeen programmet fjerner næppe Norton HELT, da den i hvert fald huskede hvornår det var installeret og registraret første gang...
Avatar billede tidsrejse-frede Nybegynder
31. januar 2004 - 15:46 #49
Hmm.... Sjovt..... Jeg prøvede for sjiv at genstarte i Safemode, hvor jeg lagde en kode på instillingerne, men kunne heller ikke gemme nogle flueben her!
Så startede jeg lettere deprimeret op normalt, hvor Norton så kom med den sædvanelige besked om at instillingerne var blevet ændret af et uautoriseret program, hvorefter norton kører fuldstændig normalt!
Sjovt....
Avatar billede aovergaard Nybegynder
31. januar 2004 - 16:35 #50
Ja sådan er der så meget underligt, når man sidder foran skærmen *S*
Avatar billede tidsrejse-frede Nybegynder
31. januar 2004 - 17:00 #51
Ja, men det tirre mig, da jeg ikke aner hvad jeg gjorde.... :P
Nåeh, men tak for indsatsen....

Da i alle kom med forslag, som kunne have løst det, men som ikke gjorde det, vil jeg give aovergård 70 points og Jonas112 30points, og beholde de 100 selv...
Avatar billede aovergaard Nybegynder
31. januar 2004 - 21:29 #52
Takker for point;)